obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer
mistraller
Nu Ziggo weer een upgrade heeft uitgevoerd, ben ik weer eens aan de slag gegaan met een probleem waar ik al lang last van heb: De doorvoersnelheid van mijn FritzBox.
Situatie:
UBEE EVW3200 met een FritzBox 7390
Ubee in routermodus, fritz ingesteld in DMZ van ubee.

Doorvoersnelheid vanaf UBEE: 150Mbit. (Bedraad)
Doorvoersnelheid vanaf Fritz: 50Mbit. (Bedraad)

Verbinding ubee wifi: Lan1 naar lan1 1gbit. De kabels zijn goed, alles is ook al eens gewisseld.
Ik heb werkelijk alle settings al geprobeerd, en ook na factory reset blijft de snelheid lager dan gewenst.
Alleen bridgemodus van de ubee nog niet laten doen, maar ik lees hier van veel fritz eigenaren dat dmz gebruiken voor je eigen modem een prima oplossing zou moeten zijn.

AVM wist ook geen oplossing te noemen, ik begin er bijna aan te denken dat de fritzbox kapot is.

Let wel: Alles werkt verder. VPN op de fritz, poorten komen door, telefonie, alles prima. Alleen te langzaam. Ik snap er niks meer van.

Iemand nog een tip?
Gewijzigd door mistraller op 07-04-2016 01:23
 
Black Tiger

Quote

Ubee niet in routermodus, fritz ingesteld in DMZ van ubee.

Dat is een tegenstrijdige uitspraak.
Als de Fritz is ingesteld in DMZ van de Ubee, staat de Ubee dus wel degelijk in router modus anders heeft ie geen DMZ dan staat ie in bridgemode en krijg je het externe ip op je Fritzbox en da's geen DMZ.

Waar precies doe jij die meting van de snelheid? Hopelijk niet op de speedtest van Ziggo? Want dan kom je op veel lagere waardes uit inderdaad.
Klaarblijkelijk heeft Fritzbox een issue met juiste snelheidswaardes aangeven als deze een speedtest op SSL verbindingen moet doen.
En die van Ziggo zit dus op een SSL verbinding. Ik heb dit al bij Fritz aangekaart maar zij vonden niet dat er sprake was van een probleem tenzij ik dat ook met downloads kon aankaarten, niet met speedtesten. Ik zit hier met een Fritzbox 7390 achter een Cisco modem.

Als je speedtesten op speedtest.net doet zul je zien dat ie daar wel gewoon de juiste snelheden haalt.
Greetings, Black Tiger
 
mistraller
Wow, zo snel een bruikbaar antwoord!

Ik haalde inderdaad bridge en routermodus door elkaar, het is al laat nietwaar. (ff aangepast in post)

Wat je zegt klopt tot mijn verbazing inderdaad. Op speedtest.net haal ik gewoon 150Mbit bedraad, en 125Mbit wireless (5Ghz) over mijn Fritz!

Maar hoe moet ik dit nu interpreteren dan? Is de doorvoer afhankelijk van het protocol? 1 gig downloaden over ssl gaat trager dan over http? (puur bekeken op de fritz?)
Ik zou zelf zeggen dat die flash module een testfile download, en daar de snelheid op meet.

Anyway, ik ben wel blij dat ik niet de enige ben, ik heb echt al zovaak de boel zitten tweaken, resetten, backup-en restoren...

Bedankt nogmaals Smile
 
Black Tiger

Quote

Ik haalde inderdaad bridge en routermodus door elkaar, het is al laat nietwaar. (ff aangepast in post)

Ja is ook niet zo erg hoor. Wink

Quote

Maar hoe moet ik dit nu interpreteren dan? Is de doorvoer afhankelijk van het protocol? 1 gig downloaden over ssl gaat trager dan over http? (puur bekeken op de fritz?)

Nou dat is een beetje het probleem. Volgens de medewerkers van Fritz zouden snelheidstesten geen waardes aangeven en kon dat verschillen, maar zou dus het downloaden van bestanden over ssl en niet-ssl verbindingen hetzelfde moeten zijn of in elk geval zeer weinig verschillen.

Dit heb ik helaas niet kunnen testen en daarom kwam ik niet verder.
Als echt blijkt dat downloaden via SSL langzamer zou gaan dan kan ik alsnog een klacht indienen.
Heb aangegeven binnenkort eens een usenet download te doen via SSL om dat te testen. Daarvoor moet ik echter even wachten want mijn huidige usenet abo is slechts voor 60mbit afgesloten dus dat zet geen zoden aan de dijk.
Als ik een snel abo afsluit voor een maand, kan ik wel testen en zien of het klopt wat ze zeggen, of alsnog een klacht indienen bij Fritz. Smile

Anyway, ik ben nogal thuis in die Fritzbox dingen dus als je er eens vragen over hebt of problemen, dan zie ik de vragen wel komen.
Greetings, Black Tiger
 
mistraller
Eens testen dan met deze? https://speedtest2.nl/download-test

De files zijn met en zonder ssl te downloaden. En dan eerst even voor, en dan achter de fritz testen....

Nog een tip hoe ik de fritz het beste positioneer voor het beste bereik trouwens?
 
Black Tiger
Nou ik heb al getest zonder de Fritz en dan gaat de speedtest gewoon goed, vandaar dat ik ook er achter kwam dat het door de SSL verbinding veroorzaakt werd.

Oei wifi is niet zo mijn ding eerlijk gezegd, doe ik weinig mee.
Maar het werkt wel als een antenne en dat werkt weer als een paraplu dus het kan geen kwaad de Fritz wat hoger te zetten.
Verder is het verstandig om te zorgen voor een vrij kanaal en de Fritz niet te kort bij elektrische bekabeling en DECT toestellen te zetten.
Greetings, Black Tiger
 
mistraller
Ik zal testfiles wel eens proberen.

Dect: Het geval wil dat de Fritz zelf een dect basisstation is, dus dat wordt vrij lastig haha.

Op 5Ghz ben ik de enige, dus dat gaat geen probleem geven voorlopig Smile
 
Black Tiger
Hahaha nee dat klopt, het is zelf ook een DECT servertje, maar ik bedoelde direct naast andere DECT systemen.Smile
Greetings, Black Tiger
 
mistraller
Ik lijk met de eerder genoemde testfiles met zowel http als https een doorvoersnelheid van 17 รก 18 MB te halen, dus dat is ruim in orde.
 
Black Tiger
Kijk aan, dan had de Fritz medewerker toch gelijk dat hij op https gewoon goed werkte. Alleen vreemd dat ie dan bij de snelheidstest wel vreemd doet.

Bedankt voor de test en de terugkoppeling!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Trage internet Algemeen : 4 10-11-2019
EPC3928AD - VPN - FritzBox Algemeen : 5 30-01-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Advertentie