obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Website(s) blokkeren op Cisco router
wifigebruiker
Hoe kan ik website(s) blokkeren op de Cisco router?
Het Ziggo gebruikersgidsje van de Ziggo website https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/internet/geavanceerde-gebruikershandleiding-cisco-epc3925.pdf
geeft onder kopje 6 de Access restrictions op blz 41 en verder aan. Het moet dus mogelijk zijn om website(s) - of domains - te blokkeren op de Ziggo Cisco router.
Als ik de aangegeven stappen volg dan werkt de blokkade niet OF geen enkele website is te bereiken.
Ziggo support geeft aan dat zij niet de kennis hebben om mijn vraag te beantwoorden (ook niet als ik ze wijs op hun eigen gebruikersboekje voor Ziggo klanten).
Ik ben benieuwd of er onder de Ziggo gebruikers wel iemand is die verstand van zaken heeft.
De blokkade die ik zoek is van een spelletjes website en mag gelden voor alle gebruikers van de Ziggo Cisco router (telefoon, PC of tablet).
Navraag bij Engenius leerdemij dat de Engenius ECB600 (die ik gebruik als access point vanwege de slechte dekking van de Ziggo Cisco router) geen ondersteuning heeft om websites te blokkeren.

Als iemand een andere oplossing heeft om website(s) te blokkeren dan via de Cisco router, dan hoor ik dat graag.
 
wifigebruiker
Emiliovisser: Open DSN? Daar moet ik mij op inlezen.
Maar het zou mogelijk moeten zijn met een instelling op de Cisco door de websites gewoon op te nemen in een blacklist. Ik hoop dat iemand mij kan helpen (en ik denk dat ook andere Cisco gebruikers baat kunnen hebben bij een oplossing).
 
wifigebruiker
Emiliovisser: Hartelijk dank voor de Engelstalige instructies. Ik heb deze op allerlei manieren proberen op te volgen, maar telkens met hetzelfde resultaat. OF alle internet verkeer is geblokt OF ik moet als user inloggen via een inlogscherm. Maar geen van beide zaken is wat ik zoek. Ik wil gewoon de Cisco gebruiken zonder in te loggen en ik wil alleen dat de Cisco geen verbinding opzet met de website die ik wil blokkeren voor alle gebruikers van de Cisco.

Ik zal mij nu richten op jouw Open DNS suggestie. Nu weet ik helemaal niets van Open DNS, maar kan mij inlezen en rondkijken op internet.

Maar voordat ik dat doe (dat kost me snel een dag) had ik nog twee vragen - voor mijn begrip:

VRAAG 1 Als ik die gratis OpenDNS ga gebruiken dan komt er een soort adresboekje in de Cisco te staan. Elk apparaat in huis (telefoon, PC, iPad) gaat via de Cisco het internet op. De Cisco kijkt voor elk apparaat in het adresboekje en als er een adres in staat die geblokeerd moet worden dan zal de Cisco geen verbinding opzetten. De Open DNS werkt via de Cisco en niet via elk apparaat in huis. Ook als er een toevallige bezoeker komt in ons huis (die onze Wifi code heeft), dan zal deze bezoeker ook geblokt worden door de Cisco als de bezoeker naar een geblokeerd adres wil gaan.

VRAAG 2 Hoe pas ik de Open DNS aan? Zet ik ergens de URL link in een tabel of heb ik andere informatie nodig van de website om deze te blokkeren via Open DNS?
 
wifigebruiker
Emiliovisser: Geweldig jouw suggesties ! Ik heb even snel de Schoonepc link bekeken. Een berg aan informatie waar ik (nog?) niets van afweet. Ik ga de komende dagen aan de slag en zal ongetwijfeld heel veel nieuwe zaken leren ! Dank je wel dat je mij op dit spoor hebt gezet. Ik hoop dat ook andere Ziggo gebruikers jouw suggestie voor Open DNS zullen toepassen.
 
wifigebruiker
Emiliovisser: Jouw suggestie voor Open DNS en de link naar Schoonepc was de oplossing. Ik ben helemaal niet technisch dus met zweet in de handen de zaken aangepast, maar uiteindelijk werkt alles.

Wel jammer dat ik een blokbericht zie van Open DNS als de gewraakte website wordt bezocht. Het zou fijner zijn als de gebruiker niets ziet van een blokbericht, maar b.v. alleen een zwart scherm of het standard scherm als een website niet te vinden is door de webbrowser. Door het blokbericht van Open DNS komt de gebruiker misschien op het idee om naar Open DNS te gaan kijken en zal dan via omwegen zien hoe de blokkade kan worden opgeheven. Die kans is klein, maar toch.....

Mocht je een tip hebben om het blokbericht van Open DNS te verijderen dan hoor ik dat graag. Open DNS geeft je de kans een eigen tekst te maken als onderdeel van het blokbericht, maar het blijft een duidelijk blokbericht van Open DNS.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Website(s) blokkeren op Cisco router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie