obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Geen EPG op Samsung Smart TV
mervinr
Hallo mede Ziggo'ers,

In mijn studiocomplex is gezamenlijk een TV-verbinding van Ziggo geïnstalleerd. In mijn studio is een coax-aansluiting, welke ik met een kabel rechtstreeks naar mijn Samsung smart TV heb verbonden. Alle zenders krijg ik ook te zien, maar er is geen mogelijkheid om de elektronische programma gids (EPG) te zien. Er is dus geen zenderinformatie beschikbaar van welk programma er op een zender te zien is. Is dit vervolgens dan een Samsung-probleem of een Ziggo-probleem en hoe is dit dan op te lossen, zodat ik gewoon kan zien welk programma er op dit moment op elke zender te zien is?

Hopende op een oplossing,
Mervin
 
Black Tiger
Analoge TV signalen (met kabel rechtstreeks op TV) geven geen EPG. Daarvoor heb je een digitaal signaal nodig.

Bijvoorbeeld middels een ontvanger van Ziggo, of de CI module, vermits je een Samsung hebt die geschikt is voor DVB-C met CI+ module.

Het is me wel bekend dat je bij Samsung TV's standaard kunt laten zoeken op "analoog en digitaal". Buiten dat ie naar mijn smaak de zenders dan niet lekker sorteert weet ik niet precies wat ie dan doet, maar in elk geval geen echte digitale HD signalen er op zetten.

Als je geen ontvanger van Ziggo hebt zou ik eens op marktplaats kijken, er zijn er zat te krijgen tweedehands, vaak al voor een paar tientjes.
Wil je HDTV kijken, let dan wel even op dat je een ontvangertje koopt met een HDMI aansluiting.
Greetings, Black Tiger
 
kezeltje
welk model TV is dat?
is het een ontvanger met een DVB-tuner?
dan kan je best wel een aantal digitale kanalen ontvangen.
soms moet je via het menu aangeven dat je in een ander land zit.
In mijn geval gaf Finland de meeste kanalen.
ff uitproberen. (hoeft geen CI in en ook geen smartcard).
Met digitale kanalen heb je ook EPG.

groetejs jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
mervinr
Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad een tv mét dvb-tuner, dus in feite zou het ook moeten werken. Ik heb de zenders via de keuze Luxemburg kunnen vinden, maar dan krijg ik ze op alfabetische volgorde (iets dat veel tijd heeft gekocht om alles weer overzichtelijk te krijgen..). Wat zal er gebeuren als ik opnieuw zenders ga zoeken, waarbij ik dan alleen digitale zenders selecteer? Gaat de hele zenderlijst dan weer op alfabetische volgorde gaan staan of is dit nog te voorkomen?
 
devengroen
Dit kan ook nog komen door de volgende situaties:

1 Signaal te zwak --> Plaats een versterker (op de juiste plaats)
2 Versterker is niet retour geschikt --> Vervang versterker
3 Datum en tijd staan niet juist --> Datum en tijd juist zetten
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen EPG op Samsung Smart TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie