obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Technicolor 7210
Giovannitoo
Hallo mensen,

Ik ben sinds kort klant geworden van Ziggo.
Nu hebben ze me gisteren het pakket afgeleverd. Het installeren was eigenlijk heel simpel. Echter kom ik tot de conclusie dat de modem/router Technicolor 7210 waarschijnlijk de slechtste modem is die ik ooit heb gebruikt.
Het apparaat wordt loeiheet en ik heb alleen bereik in de woon- en eetkamer. Op de slaapkamer kan ik het vergeten (ik woon in een flatje en vandaar zou een versterker krankzinnig zijn). Ook merk ik dat het internet via de kabel soms wegvalt.
Hoe is dit nu in hemelsnaam mogelijk sinds bekabeld internet toch juist zorgt voor stabiel internet? Ik ben aan het twijfelen om de hele mikmak terug te sturen aangezien ik nog in die 14 dagen bedenktijd zit.

mvg,
 
MisterSenseo
Ik ga je niet afkraken, daar wordt niemand beter van, maar in 95% van alle gevallen is het probleem een foutje wat over het hoofd gezien wordt.
Kun je tot in detail vertellen hoe je binnenhuisinstallatie in elkaar zit ?
Vanaf wandcontactdoos tot aan je pc als het mogelijk is, inclusief aantal meters, splitters en de hele mikmak.
Een niet-correcte aansluitstekker kan al een mega-probleem opleveren, vandaar de vraag.
Je had het over dat je verbinding ook bekabeld wegvalt, dan lijkt het een probleem tussen wandcontactdoos en modem.
Ik hoop dat er mensen uit Maastricht eo meelezen, misschien is er wel iemand die even bij je wil komen kijken, vanuit Den Haag is het wat overdreven ver......... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Giovannitoo
Ik zit nu met mijn laptop 1m naast de modem. Deze is bekabeld omdat ik mijn internet wil testen (later zet ik deze op pc over). Mijn slaapkamer is misschien op 5m afstand met tussenkomst van een muur (denk gipsplaat).
Wat betreft mijn hoofdaansluiting bevindt deze zich in de woonkamer. Het gaat hierbij om een dubbele aansluiting (tv en radio). Hier heb ik mijn splitter TOF-02 op aangesloten. Ja goed verder zit daar natuurlijk die coax-kabel aan verbonden.
Eigenlijk zijn het met UTP kabel maar 3 kabeltjes. Ziet er heel eenvoudig uit. Alleen ik snap niet waarom het internet zo beperkt is qua ruimte. Omdat ik weleens met vrienden Game maak ik me zorgen om het bekabeld internet. Ik merk dat als mijn modem heel erg heet wordt, hij het dan begeeft op verbindingen met UTP. Ik maak me trouwens ernstig zorgen om de warmte van dat ding. Ik kan er bij wijze van spreken op barbequenen. N
 
MisterSenseo
Fout 1 is alvast de wandcontactdoos !
Bij je pakket heb je een nieuwe ontvangen met één uitgang, en een erop passende UMU01 draaisplitter, begin eens met die te monteren.
Dan de data kabel naar je modem en tv en radio naar desbetreffende apparaten.
Vervolgens hebben we te maken met hele hoge temperaturen, zelfs de wijkkasten raken oververhit, ik heb al berichten gehoord over verbrande wijkkasten, dus die hitte van je modem, maak je niet druk, als je echt bang bent voor in brand vliegen, zet dan je modem uit als je niet in de buurt bent.
Als de temperaturen dalen gaat je modem wel mee omlaag.
Maar ik ben ervan overtuigd dat als je de nieuwe WCD monteert dat je daarmee al een stuk verder bent.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Giovannitoo
Is goed bedankt voor je reactie. Ik ga het eens uitproberen.

mvg

Ik zie dat ik 1 signaalverdeler (SQ601) en splitter (PTS-02) erbij heb gekregen
 
Giovannitoo
Nu vindt hij het internet via de kabel niet meer.
Dit is hoe het eruit ziet. Omdat mijn tv aansluiting aan de rechter kant zit, heb ik de wanddoos op de kop moeten zetten.
Ook het internet in de slaapkamer is nog steeds magertjes

Nu haal ik nog niet eens een snelheid van 10mb ps
Giovannitoo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MisterSenseo

Quote

Giovannitoo schreef:

Nu vindt hij het internet via de kabel niet meer.
Dit is hoe het eruit ziet. Omdat mijn tv aansluiting aan de rechter kant zit, heb ik de wanddoos op de kop moeten zetten.
Ook het internet in de slaapkamer is nog steeds magertjes


Een heel veel gemaakte fout, na elke verandering, herstart eerst modem ( stroom 3 minuten eraf, daarna geheel laten starten ) en ondertussen laptop in dit geval uit en pas starten als modem geheel online is.
Vervolgens heb je een zwarte kabel gebruikt, ik heb met het nieuwe modem geen ervaring maar ik gebruik altijd de witte variant ( ook meestal bijgeleverd )
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Giovannitoo
Ja ik had er 2 gekregen. een rood-groen en rood-rood variant (zwarte kabels).

Ik wacht even het resultaat af
 
Justin23
Ik zie nog steeds de oude wandcontactdoos waar de splitter op aangesloten is.
Vervang ook de wandcontactdoos die meegeleverd is anders heeft de splitter geen nut.
 
MisterSenseo

Quote

Justin23 schreef:

Ik zie nog steeds de oude wandcontactdoos waar de splitter op aangesloten is.
Vervang ook de wandcontactdoos die meegeleverd is anders heeft de splitter geen nut.


Misschien is alleen het binnenwerk vervangen, dat volstaat ook.
Hoe de buitenkant eruitziet is niet belangrijk........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Technicolor 7210', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tc 7210 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 01-01-2017
Activeren Technicolor modem Klacht over Ziggo : 3 26-05-2016
Wifi verbinding Technicolor TC7210 valt weg WiFi, draadloos netwerk : 7 04-08-2015
Advertentie