obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18)
vriesge
Beste Forummers,

Ik heb sinds anderhalve maand het probleem dat mijn internetsnelheid overdag/'savonds aanzienlijk trager wordt.
Kwa abonnement heb ik 200/20, en dat haalde ik voorheen ook, ongeacht het tijdstip van de dag.

Als ik op dit moment mijn snelheid meet, dan zit ik rond de 120/19Mbit, na herhaaldelijk testen.
Dit loopt naarmate de nacht nadert weer op naar de geadverteerde 200/20, welke ik bij herhaaldelijk testen in de nacht ook steeds haal.

--

Mijn modemconfiguratie staat in BRIDGE modus, met daarachter een Ubiquiti Edgerouter.
Deze router kan snelheden tot 950Mbit up/down routeren en/of via NAT verwerken.
Ik zit met 1 PC achter deze router, verder zijn er geen computers in mijn netwerk.

De Coax bekabeling buitenshuis is vorig jaar door Ziggo vervangen. Sindsdien is het signaal "perfect" aldus ook de helpdesk, die dat in het modem terugziet.
CAT6 bekabeling (lees: kabel van modem naar router, en van router naar PC, zijn kort (1.5 meter, en nieuw)

Modem-resets (hard), zodat line-sync opnieuw plaatsvind helpt niet. Snelheden blijven laag in de avond.

--

Kortom, ik trek de conclusie dat er een capaciteitsprobleem buiten de deur is. Aan mijn apparatuur kan het niet liggen, de fysieke en ingestelde situatie is overdag exact hetzelfde als 'snachts - terwijl de snelheid met de helft afneemt.
De helpdesk kan mij echter niet helpen. Ze sturen aan op een betaalde monteur die mijn CAT kabels wil controleren, en het modem wil vervangen. Ook stelt men voor mijn internetsnelheid met 15mb te verlagen, want dit zou helpen (?!).

Frustrerend!! Is er wellicht hier een Ziggo webcare medewerker actief die iets verder kan kijken dan de situatie 'binnenshuis' ?


Dank alvast!
Gewijzigd door MisterSenseo op 20-09-2016 23:50
 
MisterSenseo
Via intern lijntje heb ik het webcareteam op de hoogte gebracht, hopenlijk nemen zij snel contact met je op.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie