obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Horizon
Vlater
Tja ik begin maar bij het begin.(altijd een goede plek om te beginnen).
ik had al zeer lang(half jaar of meer) geen mogelijkheid meer om een serie of film te kijken via mijn Horizon box had er ook niet echt behoefte aan, maar op zaterdag 10 september 2016 dacht ik na een paar pogingen om instellingen te wijzigen de horizon box naar zijn fabrieks instelllingen terug te zetten.......

daarna geen tv geen radio meer (alleen nog maar foutcode 1090). Ik gebeld met de zeer vriendelijke dame van ziggo had ik waarschijnlijk niet goed gehoord van de eerste vriendelijke dame. woensdag 13 sept maar weer eens gebeld en na de gebruikelijke uitwisseling van postcode naam en geboorte datum zou het wel tot vrijdag kunnen duren. vrijdag 15 sept maar weer eens gebeld en die meneer vertelde mij dat er woensdag een ticket aangemaakt was met de melding en dat dit 3 tot 5 werkdagen kon duren....... of ik dan dinsdag maar weer eens wilde bellen. Ik maandag toch maar weer gebeld en die dame gaf aan dat er afgesproken was dat ik dinsdag zou bellen.(als ziggo zich niet aan afspraken houd waarom zou ik dat wel doen). en u raad het al dinsdag weer niets. ik maar weer eens de telefoon gepakt en deze dame verontschuldigde zich omdat de meneer die dit op moest pakken nog niet begonnen was en er nu met spoed iemand aan zou werken of ik dan nog een dagje geduld had. ik een dag later weer gebeld en kreeg de mededeling dat ik zaterdag (2weken geen tv en radio) maar weer eens contact op zou kunnen nemen.

heb ik nog een paar lezers??????

Ik heb echt uren aan de telefoon gezeten met ziggo,

mijn vraag is nu kan ik met alleen tv naar een andere profider en wat zijn de gevolgen hiervan.
met ziggo internet ben ik nog tevreden maar tv en radio heb ik geen vertrouwen meer. en als ik overstap naar een andere profider heb ik waarschijnlijk eerder tv dan afwachten...... op ziggo.

wel heb ik korting gekregen van ziggo op mijn volgende rekening en 1 mnd een gratis extra zender(die ik nog niet kan bekijken natuurlijk).

Groet Vlater
 
MisterSenseo
Vervelend verhaal, maar ik zie met geen letter beschreven hoe de binnenhuisinstallatie aangesloten is.
Ik wil best graag helpen maar met geen enkele informatie kunnen we niet zo heel veel.
Zo uitgebreid mogelijk, liefst met foto's beschreven kunnen we misschien een poging ondernemen om je te helpen......... Pfft

Ondertussen heb ik ook het webcareteam ingeschakeld, maar die zullen met dezelfde vraag komen ben ik bang..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Vlater
hallo,

hierbij een aantal foto's

van de muur naar een door ziggo geleverd versterker
van versterker naar modem/router waar ook de vaste telefoon aanzit
van de versterker naar horizon box
en 1 kabel naar boven die voor de rest niet gebruikt wordt.

ik heb ook al geprobeerd op aanraden van ziggo om de horizonbox direct op de muur aan te sluiten wat maar 1 gevolg heeft dat ik geen internet meer heb, maar de melding blijft hetzelfde.

dank voor alle reacties.
Ik heb niet het vertrouwen dat het goed komt vandaar de vraag of het mogelijk is om de tv en radio te laten vervallen bij ziggo. ik heb zelf ook weer gebeld en het kan dus wel maar dat scheelt 5 hele euro's per maand vaste telefoon scheelt ook weer 1 euro. ben ik toch 6 euro per mnd minder kwijt. heb ik alleen ergens anders geen tv en radio voor. misschien kan ik beter naar satelliet schotel gaan?

maar als iemand een oplossing heeft is dat nog beter natuurlijk.
Vlater voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MisterSenseo
Wat ik zie, ziet er prima uit.
Als laatste vraag rest nog, kun je nog melden eventueel met foto, welke wandcontactdoos je hebt ?
We zijn namelijk bijna op het punt aangekomen dat het probleem niet binnen zit maar aan Ziggo ligt, en als dát het geval is moet het gratis door een monteur van Ziggo opgelost worden.
Zoals ik zei, alleen het type WCD kan nog roet in het eten gooien, die kan niet-retourgeschikt zijn en moet worden vervangen voor één die wél retourgeschikt is.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Vlater
hoi,

ff lastig om daar een foto van te maken... maar het heeft altijd gewerkt en nu ineens niet meer dus ik ga ervan uit dat dat wel goed zit. ziggo geeft aan dat het intern aan hun ligt en een monteur geen zin heeft. maar zoals je misschien begrijpt heb ik niet zoveel vertrouwen meer in wat ziggo zegt. zo geeft bv een collega aan dat zij niet uit (naar mij toe) kunnen bellen, terwijl dat 1 dag daarvoor wel gebeurd is door een andere collega die vroeg om de horizon box direct op de WCD aan te sluiten omdat ik dan geen telefoon meer zou hebben.
 
MisterSenseo
Dat snap ik niet, dat een foto maken van wandcontactdoos lastig is, je versterker staat er toch minder dan een meter vanaf ???
Zo niet kan dát heel goed het euvel zijn, namelijk dat je signaal verstoord wordt door de lengte van de kabel !
Maar dan de kern van de vraag, heb je een WCD met 2 uitgangen of ééntje met 1 uitgang waar een draaisplitter op kan ( laatste is overigens niet verplicht en ook niet aan te raden....... Pfft )
De bedoeling is dat je een WCD hebt met één uitgang, waar hetzij een draaisplitter op geschroefd wordt, maar in jouw geval een korte COAX kabel naar je versterker ( liefst korter dan 1 meter, voor maximaal en ongestoord signaal.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Vlater
hallo,

lastig in de zin van achter gordijn laag bij de grond waar ik 10 jaar geleden een kist omheen gebouwd heb.

misschien was ik ook niet helemaal duidelijk maar het heeft in het begin altijd gewoon gewerkt zonder problemen totdat ongeveer een x maanden geleden de on demand niet meer wilde. en ik 10 september dacht laat ik de horizon box naar fabrieks instellingen terug zetten kan niet veel fout gaan toch?

ik heb gewoon (de zeeeeer korte) kabel van ziggo gebruikt.

PS ik had ziggo gebeld om te vragen of het mogelijk was om alleen tv/radio/telefoon op te zeggen en die meneer gaf aan dat hij het ook zeer lang vond duren hij zou vrijdag zelf persoonlijk mij bellen ...... de dag is nog niet voorbij dus ik zit naast de telefoon zoals jullie begrijpen, ik houd m'n adem maar niet inGrin
Vlater voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MisterSenseo
Nou het laatste kan ik je wel een antwoord op geven hoor.
Telefoon kun je opzeggen, radio/tv is een verplicht onderdeel.
Je kunt dus alleen TV en Internet hebben ( daar zit automatisch radio bij, zelfde signaal als tv..... Wink ) en je kunt het zelf regelen via MijnZiggo op ziggo.nl
Inloggen met je gehele emailadres met daarbij het door jezelf verzonnen wachtwoord wat je destijds hebt ingevoerd bij aanmelding.
De WCD, die lijkt mij nogal verouderd ( hoeft niks te zeggen maar doet het vaak wél ) dus misschien vervangen voor deze ?abonnee-overname-punt-inclusief-afdekplaat-en-opbouwrand

Ik zeg, succes......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Vlater
dank je voor je reacties, die meneer van ziggo heeft gezegd dat het wel kan scheelt 5 euro voor tv/radio en 1 eurie voor de telefoon.
nu zou het zomaar kunnen zijn dat het natuurlijk niet kan.


Groet,
 
MisterSenseo
Ik ben reuze benieuwd of het mogelijk is om alleen internet van Ziggo af te nemen, want dat willen velen ivm schotel aansluitingen etc etc, dus mocht je een definitief antwoord met daarbijbehorend resultaat hebben hoor ik het sowieso heel erg graag !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Horizon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie