obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Horizon mediabox installeren
Matty
Clap
 
LocaLoho
Hallo Matty en MisterSenseo!

Je hebt het heel goed gedaan met je jip en janneke taal hoor. Zo te zien is het daardoor een fluitje van een cent. Gelukkig ken ik de diverse kabels wel, zoals de UTP-kabel met z'n RJ45 stekkertje, de HDMI-kabel die een vervanging is van die grote scart-kabel en de coax-kabels. Morgen waarschijnlijk ga ik de aansluitingen maken, alleen zit ik me af te vragen wat er met de antennekabel moet gebeuren, of doet die niet meer mee?
En dan heb ik nog de telefoonkabel, die kan denk ik gewoon blijven zitten aan het modem?
Ik wilde je nog iets vragen over het Cisco modem 3928. Toen ik daar de kabel vanaf haalde, zag ik dat het geheel er nogal anders uitzag dan een normale coax-kabel. Wat overbleef aan het modem was een metalen uitsteekseltje met een zo te zien schroefdraad en daarin zat wel een piepklein gaatje. Daarop moest dan een normaal uitziiende coaxkabel komen met een heel dun pennetje. Wat mannetje-vrouwtje betreft klopte het wel, maar volgens mij kon dat geheel nooit passen. Het ging dan ook niet en daarom heb ik toen Ziggo gebeld om te vragen wat ik hiermee aan moest. Hij beweerde dat dit uitsteekseltje en de gewone coax-kabel toch met elkaar moesten worden verbonden door dan maar harder te duwen. Denk jij dat dit wel kan kloppen, want ik heb maar weinig vertrouwen in deze figuren. Het is nu niet meer aan de orde want dat deel van de modemkabel blijft gewoon zitten aan het modem. Wat een verhaal heb ik weer te vertellen, hè.
Tot slot nog dit: beter dan jullie twee had ik het niet kunnen treffen hier in verband met mijn problemen. Je hoort nog van me, groetjes LocaLoho Bye-happy
 
Matty
Hoi LocaLoho,

je vraagt 2 dingen hier :

1 het coax kabeltje wat er anders uitziet met schroef draad , De Ziggo medewerker had wel degelijk gelijk deze past en kun je erin schuiven en dan vastdraaien. (En niet iedereen op de helpdesk snapt er weinig tot niets van soms kan je wel een goed gemotiveerd persoon treffen die weet waar jij of ik het over hebt Smile )

2 antennekabel die naar je televisie normaal gesproken gaat, lekker vergeten dat ding in je horizon box zitten zon (weet het niet meer uit mijn hoofd exact (zal iemand anders wel vermelden hier na mijn post Smile ) zo'n 5 a 6 "tuners" in en in je televisie maar 1 (sommige 2) hiermee kan de horizon box en beeld op je tv geven en ondertussen ook nog verschillende programma's (ook tegelijk opnemen!) die je later via de horizon box weer terug kunt kijken. Heb je nu ook nog een tv op je slaapkamer en wil je daar hetzelfde kunnen dan krijg je (bestel) van ziggo een baby horizon boxje die gekoppeld word (dit moet je zelf doen) met de pappa/mamma box en dan kun je ook in je slaapkamer de opgenomen programma's kijken en uiteraard ook alle zenders die je in je pakket hebt. en je kan ook de grote box de opdracht geven om iets op te nemen. (einde ziggo verkoop praatje Smile )

ik duim voor je morgen of het je lukt (ik vermoed het wel en inderdaad ik kon je kennis kwa kabels natuurlijk niet inschatten vandaar de verwijzing naar google maar super om te horen (zo'n leek ben je dan ook weer niet) als je weet wat een rj45 aansluiting is !


groetjes

Matty
Bye-happy
 
LocaLoho
Hallo Matty en MisterSenseo,

Eindelijk is het gelukt de coaxkabel op dat uitsteekseltje te duwen, zodanig dat de zaak goed vast is komen te zitten. Er is alleen geen sprake van iets kunnen vastschroeven want daarvoor heb je toch eenzelfde kabel nodig als ik er al op had zitten. Maar wat geeft het, als het maar werkt. Voor ik verderga met de horizon box heb ik toch nog een paar vraagjes:

1. moet de internetkabel nu uit de modem en in één van de lanpoorten van de HB of moet er ook een extra internetkabeltje tussen modem en HB?

2. de telefoonkabel moet die in de modem blijven of naar de HB verhuizen?

Ik ga morgen aan de HB beginnen en denk wel dat dit sneller zal gaan dan de splitter waar ik maar op dat uitsteekseltje bleef hangen.

Ziggo heeft me nu al een mail gestuurd en gevraagd een aantal vragen te beantwoorden over wat ik van alles vind. Nou ik zal ze wel aanraden om voortaan in de handleiding niet meer alleen te spreken over "de kabel die je zo even al hebt losgehaald" maar voor meer duidelijkheid er ook de naam van die kabel bij te vermelden, is toch een kleine moeite vind ik.

Groetjes van LocaLoho ook aan MisterSenseo Yeah
 
Matty
Hoi LocaLoho,

kijk eens aan stap 1 is al gemaakt nu op naar de volgende !

1. er moet een extra utp kabel tussen modem en horizon box. (uitgang van je modem (dus lan 1 t/m 4 ) naar een lan 1 t/m 4 van de hb ) HEt maatk niet uit welke !

2. telefoon kabel mag lekker in het modem blijven .

is een mooie tip die je ziggo meegeeft en wie weet schrijven ze ooit nog een jip en janneke handleiding Smile

Matty

Whistl
 
LocaLoho
Hallo Matty,

Dankzij jouw hulp is het gelukt alle kabeltjes op hun plaats te krijgen en de horizon box doet het. In het begin ging het een beetje stroef want hij kwam niet over het welkomsscherm heen. In de handleiding stond dat het wel 30 minuten kon duren, maar na een uur zat er nog geen beweging in. Ik heb de kabel in een andere HDMI ingang gedaan en de box uit- en weer aangezet en toen ging het ineens van een leien dakje.
Ik zie wel dat ondertiteling niet helemaal op het scherm past, het onderste stukje van de woorden kan er niet op. Heb jij daar een oplossing voor? Misschien is dat in de TV op te lossen, maar die is ook nogal ingewikkeld om er iets te vinden. Maar wat een hoop mogelijkheden zitten er in die box. Ik moet het afkloppen, maar ik heb de indruk dat de storingen van Ziggo een heel stuk minder zijn als de box aan is.....
In ieder geval nogmaals dank voor al je geduld en ik zal je zeker nog wel eens moeten raadplegen.
Groetjes van LocaLoho
 
Matty
Hoi LocaLoho,

Supers dat het gelukt is!

Soms helpt inderdaad om tijdens het welkoms scherm zeker als dat er al een uur staat de box uit en weer aan te zetten en voila dan doet hij het wel ineens Smile

ondertitels die je niet geheel ziet, welk merk en type tv heb je? gaan we daar ook even een oplossing voor zoeken!

Normaal gesproken zou een televisie zich met een inkomend hdmi signaal zelf kunnen instellen maar soms moet je het even aanpassen, je kan ook als de box aan is de hdmi kabel weer in de andere poort stoppen om te kijken of hij het daar beter op doet.

Ik hoor van je

Matty
 
LocaLoho
Hallo Matty, ja hoor je hebt gelijk, de ondertitels zijn nu normaal te lezen. Ik heb de HDMI-kabel in een andere poort gezet en ook nog de HB gereset.
Sinds de box eraan zit heb ik geen storingen meer op het beeld, dat is na al die tijd wel een verademing en komt zeker ook door de extra goed afgeschermde kabels van Ziggo.
Het probleem dat ik nu nog heb is dat ik niet goed weet hoe ik de TV moet aanzetten, ja klinkt raar natuurlijk. Ik zet eerst de stroom aan voor de TV en de HB (alle apparaten zet ik bij het naar bed gaan altijd volledig uit). Dan druk ik op de afstandsbediening van de HB op de knop TV en Box. Nu verschijnt er altijd de mededeling van zwak signaal of helemaal geen signaal. Moet ik misschien langer wachten voor het opstarten? Tot nu toe heb ik de TV wel altijd opgestart gekregen, alleen weet ik nooit hoe. Bovendien krijg ik dan ook wel het welkomsscherm waar geen beweging in zit. Het is toch niet de bedoeling dat ik iedere keer de bron opnieuw aangeef? Zo moeilijk kan het toch niet zijn dat ik minstens een kwartier of langer nodig heb om de zaak op te starten.....Ik doe iets fout denk ik, maar heb geen idee wat dan. Misschien heb jij nog een suggestie?
Groetjes van LocaLoho Helpless
 
Matty
Hoi LocaLoho,

Mooi om te horen dat alles nu in principe oke is en dat je lekker kan kijken.

Wat mijn ervaring is met de hb is dat je hem het beste op standbye kunt laten staan zodat hij ook zijn programma informatie kan ophalen en kan opnemen op tijden dat je er niet bent.

Hiermee versnel je het opstarten heel wat! van 15 minuten naar 2 ofzo.

Ik zet altijd eerst de tv aan en dan de box maar andersom kan ook gewoon.

Als je de bron van je televisie bedoelt dat je die op hdmi 1 of 2 moet zetten,k dat is tv afhankelijk de onze onthoud altijd waar hij mee uit gezet is maar ook deze gaat altijd naar standbye en nooit helemaal van de stroom af.

groetjes

Matty
 
LocaLoho
Hallo Matty,

Alweer heb je gelijk, nadat ik de horizon box een nacht op stand-by heb gehouden startten hij en de TV de volgende dag meteen op, zonder allerlei vervelende meldingen zoals: geen signaal, zwak signaal, controleer de antennekabel (die ik dus helemaal niet meer heb). Ik moet zeggen het kwam gelukkig net op tijd, want de avond ervoor stond ik op het punt om de hele zaak maar af te koppelen omdat ik zeker langer dan een uur bezig ben geweest om de boel aan de gang te krijgen. Van alles geprobeerd, weer een andere HDMI poort genomen, niets hielp, totdat er plotseling een TV-beeld opdook, toen was er ineens geen probleem meer met geen signaal en de antenne....
Alleen kan ik er maar niet achterkomen hoe ik een programma van voren af aan kan laten lopen. Zoals bijv. het journaal 'savonds om 8 uur is vaak al begonnen voordat ik zover ben om te kijken. Ik dacht via On Demand, maar daar krijg ik alleen foutcode 8015 te zien. Als jij een oplossing weet hoor ik het graag van je.
Groeten van LocaLoho Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon mediabox installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Advertentie