obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Horizon mediabox installeren
Matty
Hoi LocaLoho,

Om een programma vanaf het begin te kijken druk je op (tv gids) dan krijg je alle zenders te zien dan selecteer je het journaal b.v. en druk je op (ok) dan kun je kijken vanaf begin.

Voor alle andere functies kun je kijken op [url]https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/horizon/gebruiken-horizon-mediabox.pdf
[/url]
Groetjes

Matty
 
LocaLoho
Hallo Matty,
Ik denk dat je wel nieuwsgierig zult zijn om te horen hoe het met mijn Horizon Box is gegaan. Het is helaas niet zo positief verlopen. Wat ik mis op die box is ReplayTV, OnDemand en MyPrime. ReplayTV geeft op alle zenders de boodschap "ReplayTV is op deze zender niet vrijgegeven om te bekijken" iets in die woorden. OnDemand wordt helemaal niet opgestart en uiteindelijk verschijnt er op het scherm "Foutcode 8015, ga naar Ziggo.nl/contact want wij lossen het samen met u op". Nou daar ben ik ook niet wijzer van geworden. MyPrime heb ik ook nog nooit gezien op de TV....Al die Apps waar ze het over hebben, nog nooit iets van gezien, maar misschien komt dat omdat ik geen Wifi heb, alhoewel ik juist de indruk had gekregen dat ze gewoon op het TV-scherm te zien zouden zijn. Box bevriest vaak, moet soms gereset worden om er nog enige beweging in te krijgen. Je ziet, echt een grote teleurstelling. Ik moet zeggen dat het TV-beeld heel goed is, zonder een enkele storing en dat was ik al sinds 2015 denk ik niet meer gewend.
En het krankzinnigste gebeurde zo even: toen ik de computer opstartte kreeg ik plotseling een prachtig beeld (op de monitor dus) van de TVGids en ook van OnDemand neem ik aan met allerlei plaatjes van films en Myprime met films, niet te geloven. Ik geloof dat het signaal in de verkeerde richting loopt, haha. Het was toch MisterSenseo die het had over een extra splitter met een retour werking of iets dergelijks omdat je anders geen ReplayTV zou krijgen? Ik zal maar even stoppen met m'n verhalen, want je wordt er akelig van.....Ik hoor nog wel van je, groetjes LocaLoho Helpless
 
Matty
Hoi LocaLoho,

Heel apart misschien toch raadzaam om een monteur te laten komen voor de installatie? En kwa box die hapert dat is zoiezo niet oke en dat staat los van myprime etc.

Matty
 
ivco
Hoi Matty

Waar is de utp kabel tussen modem en HB voor?
Bij mij zit hij er niet tussen maar de HB werkt goed.
 
MisterSenseo

Quote

ivco schreef:

Hoi Matty

Waar is de utp kabel tussen modem en HB voor?
Bij mij zit hij er niet tussen maar de HB werkt goed.


Daar bemoei ik me even mee, dat is bedoeld voor als je een 2e HorizonBox neemt en via bedraad netwerk die 2 wilt verbinden ( kan via COAX, WiFi of Bedraad netwerk ), of als je het WiFi gedeelte wilt gebruiken als accesspoint voor je bestaande netwerk.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het via Bedraad netwerk het fijnst werkt, die 2e HB ( klinkt gek als je bedenkt dat het via COAX beter zou moeten werken )
Als je dus geen 2e HorizonBox hebt of erbij gaat nemen of de HB niet als accesspoint wilt gebruiken is die UTP kabel vooralsnog totale onzin.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kezeltje

Quote

MisterSenseo schreef:

Quote

ivco schreef:

Hoi Matty

Waar is de utp kabel tussen modem en HB voor?
Bij mij zit hij er niet tussen maar de HB werkt goed.


Daar bemoei ik me even mee, dat is bedoeld voor als je een 2e HorizonBox neemt en via bedraad netwerk die 2 wilt verbinden ( kan via COAX, WiFi of Bedraad netwerk ), of als je het WiFi gedeelte wilt gebruiken als accesspoint voor je bestaande netwerk.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het via Bedraad netwerk het fijnst werkt, die 2e HB ( klinkt gek als je bedenkt dat het via COAX beter zou moeten werken )
Als je dus geen 2e HorizonBox hebt of erbij gaat nemen of de HB niet als accesspoint wilt gebruiken is die UTP kabel vooralsnog totale onzin.


Kijk, dat is nou informatie die ook in de (installatie)handleiding zou moeten staan.
Ik ga die netwerkkabel maar weer losmaken, zolang ik geen extra MB heb staan.

hartelijk dank Mr. senseo.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
ivco
Ik heb wel een 2e HB maar heb hem via de coax aangesloten.
Er is bij mij al 2x een monteur geweest omdat het niet werkte maar allebei sluiten ze hem op een andere manier aan.
Wat is nu de beste manier?
 
MisterSenseo
Via COAX moet het prima werken, bij mij erg goed, zo ongeveer 95%, via WiFi 5 Ghz werkt het bij mij ook 95% ( heel soms geen verbinding ) en mijn persoonlijke ervaring, via bedraad netwerk 99%, en als de verbinding dan verbreekt is hij binnen enkele seconden weer hersteld
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon mediabox installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Advertentie