obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet
Tamiya
Ik heb een alles-in-1 abonnement bij ziggo
Alle tv kanalen doen het niet al een paar dagen.



1. de stekker ( van de Humax Hd ontvanger) uit de stopcontact gehaald 2 min gewacht
2. de stekker ( van de ziggo router) uit de stopcontact gehaald 2 min gewacht

3. ziggo kaart eruit en weer erin gedaan

Niks helpt

Groet
Tamiya
 
Black Tiger
Krijg je geen foutmelding op je TV scherm?
Als je op de menuknop drukt krijg je dan wel nog het menu te zien van je Humax?
Zoja, dan laat hem nog eens zenders zoeken, recent had mijn Cisco een soortgelijke kuur en na het opnieuw zoeken van de zenders deed ie het weer gewoon normaal.

De Ziggo router heeft niets met TV te maken (alleen in sommige gevallen met interactieve tv) dus daar hoef je niet naar te kijken.
Greetings, Black Tiger
 
Tamiya
Bedankt voor je reactie Black tiger.



ik krijg foutmelding E48 E32 te zien op alle tv kanalen.


De menu knop werkt en kanalen kan ik kiezen maar niks doet het


Ik heb mij Humax fabriekinstellingen terug gezet. En opnieuw alle kanalen proberen te zoeken 0 gevonden.
 
Black Tiger
E48 staat voor onvoldoende signaal. E32 voor een niet voldoende werkende smartcard. Maar dat kan met elkaar te maken hebben.

Controleer even of alle bekabeling nog in orde is en goed aangesloten, of er geen muizen aan gegeten hebben of zoiets (of de Cavia).
Het euvel schijnt vaker voor te komen bij oudere Humax 5200 toestellen.

Wat je nog eens kunt proberen is ook de coax kabel los te halen en de smartcard er uit te halen.
Dan de ontvanger starten, de coax kabel er in en als weer die melding komt, dan pas de smartcard er weer in duwen.
Vaak helpt dit echter ook niet.

Indien mogelijk, kijk dan of je even van iemand een ontvanger (mag ook een oudere) kunt lenen om te zie of die het wel doet.
Zoja, dan is het een ontvanger probleem.
Doet die het ook niet (of slecht) dan is het eerder een signaal probleem.

Het lijkt me toch verstandig Ziggo hierover te bellen, nadat je de bekabeling gecontroleerd hebt.
Eventueel een monteur er naar laten kijken.
Greetings, Black Tiger
 
Tamiya
Bedankt voor je reactie,

De vorig 2 berichten was aangesloten op een LED TV.


Op de analoog tv werkt de kanalen gewoon wel met een ruis (dus tv kan ik kijken zoals het discovery channel)


Nu ik de Humax HD ontvanger aangesloten op deze analoog tv.
En de kanalen opnieuw laten zoeken. Wel kanalen gevonden en opgeslagen.
Daar krijg ik op kanaal 1 E37 E32 fout melding, daarna zie ik alleen maar rare gekleurde grafische vakjes op het scherm

De smartkaart heb ik al een aantal keren in en uit gehaald


- Volgens mij is de Humax defect............
- smartkaart kan een probleem zijn,
+ kabel ok
+ kanalen gevonden op HUmax hd op analoog tv


Heb ziggo gebeld en geeft 2 oplossing

Optie 1 monteur laten komen en humax is defect dan is de monteur gratis. Maar als blijkt dat de Humax hd gewoon ok is, dan heb ik zelf 40 euro aan kosten.

Optie 2 Ziggo zegt dat mij abonnement oud is en ( 1 jaar en paar maanden)

? gratis kan overzetten naar een nieuw abonnement zonder contract
? alles blijft hetzelfde alleen naam van abonnement verandert
? gratis Humax hd ontvanger (en eigendom van ziggo)
? gratis monteur

optie 2 telefonisch iets afsluiten vertrouw ik niet

Optie 3 humax hd heeft 2 jaar gerantie (klant eigendom)

Ziggo heeft actie waar je een gratis tablet krijgt dit is alleen voor "nieuw klanten"
Als ik een nieuw abonnement verleng voor een jaar krijg ik geen tablet.

Ik zei als ik de abonnement alles-in-1 opzeg en weer een nieuw abonnement neem kan ik dan een tablet krijgen. Ze beweren dat ik minimaal 6 maanden eerst bij een ander provider moet zitten voor ik aan merking kom voor een gratis tablet.

Ik vroeg waar staat dat je 6 maanden precies. Ja, hij zegt dat hebben we nergens staan we doen dit zo jaren blablabla



Gr tamiy
Gewijzigd door Tamiya op 15-12-2016 20:04
 
Black Tiger

Quote

Op de analoog tv werkt de kanalen gewoon wel met een ruis

Als je zelfs ruis hebt op analoog dan wijst dat echt op een signaal probleem. Dan is het vrij logisch dat digitaal niets kan ontvangen want digitaal is 1 of 0 dus of beeld of niets.
Analoog kun je bij slechte ontvangst nog ruis krijgen, dat kan bij digitaal niet.
Wat je bij digitaal wel kunt krijgen is blokvorming. Dat zijn dan die raar gekleurde vakjes die je ziet.

Er is dus duidelijk iets mis met het signaal bij jou. Dat vermoeden gaf ik eerder ook al aan, gezien de foutmelding.

Aangezien je schrijft dat de kabels in orde zijn (niet alleen van Humax naar TV maar ook van aansluitpunt naar Humax neem ik aan), lijkt mij dat het signaalprobleem bij Ziggo ligt. Alhoewel inderdaad ook de ontvanger de geest gegeven kan hebben. Dat is moeilijk te zeggen van hieruit.

Dan je keuze opties.
1.) De monteur is ook gratis als blijkt dat de signaalstoring door Ziggo komt of door je filter.
Ik denk dat je de monteur met een gerust hart kunt laten komen, maar garanties kan ik natuurlijk ook niet geven.

2.) Een contract per telefoon met Ziggo is goed te doen. Je krijgt daar ook via email en/of per post een bevestiging van, zodat je kunt zien dat alles klopt wat afgesproken is.
En daarnaast is het een zogenaamde "koop op afstand" en heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Dus als je er van af wilt kun je binnen 14 dagen weer annuleren.

Misschien is optie 2 toch beter aangezien je dan ook weer nieuwere apparatuur krijgt. En mocht het probleem toch niet aan Ziggo liggen, ben je ook die 40 euro niet kwijt.
Greetings, Black Tiger
 
Tamiya
Onder Optie 3 heb ik een stuk geschreven over een gratis tablet. Graag een reactie ervaring of een mening kan geven


Gr tamiy
 
Black Tiger
Bestaande klanten krijgen inderdaad geen gratis tablet. Wat ik wel gelezen heb ergens is dat bestaande klanten korting op die tablet kunnen krijgen maar dat is dacht ik slechts 25%.

Het is me niet bekend of ergens in de voorwaarden staat hoe lang je weg moet zijn voordat je recht hebt op een aanbieding (zoals een nieuwe tablet).
Als er geen termijn in de voorwaarden is opgenomen, zouden ze je er gewoon een moeten geven als je het abo beëindigt en dan weer een totaal nieuw neemt.
Probleem is echter dat zoiets niet gebeurt, ook niet bij andere providers of winkels etc.. Je kunt dan proberen je recht te halen via de rechter of een geschillencommissie maar dat duurt vaak erg lang en kost je uiteindelijk meer.

Heeft je Humax nog garantie, dan kun je contact opnemen met Humax en het toestel door hun laten nakijken.
Het zou nog beter zijn als je de Humax mee kon nemen naar familie of bekenden met een Ziggo aansluiting om hem daar even te testen. Weet je gelijk of het probleem inderdaad aan je Humax ligt of je aansluiting thuis.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie