obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
maximum number of open connections reached
nubro01
Al jaren UPC/Ziggo en opeens valt de verbinding soms weg. Ping naar Ziggo dns gaat goed, maar een ping naar 8.8.8.8 geeft een time out. Voor mij is de oorzaak de Ziggo internationale verbinding, maar men moest zo nodig een monteur sturen om mijn interne zaken te controleren, terwijl dit al jaren goed werkt!
Het enige wat ik gedaan had, was de standby van de horizon aanpassen, deze ging dan ook na een uur op standby, TV kijken werd wat moeilijker want opstarten duurde langer. Dit had volgens Ziggo geen invloed, maar ook daar heb ik mijn twijfels over.
Monteur adviseerde om de kamerplug te veranderen, waardoor er een beter signaal zou zijn, in overleg ook besloten om de Cisco 3925 er tussen uit te halen en alles via de Horizon te doen. weer 20 watt minder aan 24x7 verbruik. Alles leek goed te gaan, de verbinding lijkt stabiel te blijven.
Tot dit afgelopen weekend, Star Citizen 2.6.2 patch kwam uit en ik moest 32 gig downloaden, de launcher van Star Citizen download deze patch d.m.v. een torrent achtige setup en zodra de download gestart was, liepen alle andere computers in mijn netwerk vast. Elke browser gaf als fout "maximum number of open connections reached". De launcher lijkt 150 connecties te reserveren (resource manager windows 10) waardoor de router in de Horizon geen resources meer heeft voor alle andere computers in het netwerk. Toen ik de 2.6.1 patch binnenhaalde, had ik de Cisco 3925 nog in gebruik en dat had geen problemen gegeven.
Ziggo gebeld, maar volgens hen ligt het niet aan de Horizon, maar volgens mij dus wel, ik overweeg dus om toch maar weer een los modem te gaan gebruiken. Wie heeft ook deze ervaring met de Horizon en is ook terug op een los modem?
Bedankt
 
nubro01
Na nog wat googlen, blijkt dat ik een Horizon 7400 met scart aansluiting heb en dat er ondertussen een nieuwe 7401 Horizon is, zonder scart, maar wel met een snellere processor.
Ziggo gebeld en gevraagt of deze 7401 meer connecties aan kan? Dit blijkt het geval, op mijn vraag of ik dan kan omruilen krijg ik als anwoord dat ik dan mijn 200/20 moet veranderen in 300/30, want als ik dat niet doe, is er kans dat ik een andere 7400 krijg en dan schieten we niets op. rarara, wat een vreemd bedrijf toch weer. Er valt gewoon niets te regelen, zit dus niets anders op dan maar weer gewoon mijn oude Cisco 3925 in gebruik te nemen.
Schijnt dat de 7401 ook zuiniger in standby is, had me mooi nog meer stroom 24x7 bespaart, nu ga ik juist weer meer verbruiken, voor een paar uur Internet per dag.
 
fatman
Ik ben in het bezit van een Cisco EPC 3928AD modem en een Horizon mediabox (zonder scart) en gebruik voor mijn internet, telefoon enz. uitsluitend het Cisco modem. De media box gebruik ik hoogst zelden maar alleen om iets op te nemen TV kijk ik ook niet via de mediabox rechtstreekse kabel aansluiting op TV, die Horizon geeft allen maar een hoop ellende, en het modem daarvan is ook bagger en kijken naar TV is veel te omslachtig en het zappen naar een ander zender gaat erg traag. Heb een en ander een tijd geleden uit geprobeerd maar hou het bij mijn Cisco.
Gewijzigd door fatman op 08-04-2017 20:18
 
nubro01
Star Citizen patch 2.6.3 kwam eergisteren uit en weer kreeg ik bij het browsen Max open connections reached en een zeer slechte download, zou 2 dagen gaan duren met 500Kbs. Andere computers kregen ook constant bij het browsen max connections reached.
De patcher van dit spel is te configureren van Torrent naar Http mode. In Http mode zelfde euvel qua max connection reached, maar download liep op 1.8 Mbs en zou slechts 5 uur duren. Gebeld met Ziggo en afgesproken dat ik vandaag zou bellen om terug te gaan naar mijn Cisco 3925.
Hedenmorgen mijn zoon zijn machine proberen bij te werken voor hetzelfde spel, zelfde euvel!
Ziggo gebeld en lieftallige jonge dame was mij behulpzaam met het overzetten van het netwerk en telefoon van de Horizon 7400 naar de Cisco 3925.
Een ping -t 8.8.8.8 gestart en na 15 minuten had ik verbinding, alle kabels omgezet en naar zolder om te testen.
Star Citizen patcher in Torrent mode gezet gestart en ...........
Microsoft resource manager schoot naar 197 Mbs en de patcher laat 23 MBs zien en zegt dat hij in 15 minuten klaar is!

Conclusie, Horizon 7400 is qua max netwerk connections complete bagger!
Wie kan e.a. testen met een Horizon 7401 (diegene zonder scart aansluiting) ?????
Kreeg nog wel de tip om de Horizon onder de arm te nemen, naar een Ziggo winkel, inclusief legitimatie en aldaar de 7400 proberen om te ruilen voor een 7401.
 
nubro01
Eergisteren toch nog even gebeld en uiteindelijk ermee akkoord dat ik een nieuwe ConnectBox krijg zodat ik 2.4 en 5 Mhz wifi via het modem krijg en IPv6, dat laatste wordt mij als waarschuwing gegeven. Daarnet de nieuwe box aangesloten en inderdaad een krachtiger wifi signaal dan met de Cisco 3925.
Helaas geen IPv6, wat ik ook probeer, leek mij nou leuk om daar eens mee te gaan spelen.
1200 gebeld, maar na het selecteren van het juiste menu, gebeurt er niets en valt na 1 minuut de verbinding weg.
Na x keer proberen, gaat opeens de telefoon en krijg ik een vriendelijke Ziggo dame aan de lijn, die gemerkt had dat ik probeerde te bellen. maar ze hoorde maar niets. Uitgelegd dat ik net een nieuwe connectBox heb aangesloten en zij zegt dat inderdaad er soms problemen zijn met de nieuwe modems en dat het 72 uur kan duren voordat e.a. administratief verwerkt is. Dus afwachten maar.
Over geen IPv6 moet ze even overleg plegen en het blijkt dat haar collega het verkeerd had, alleen nieuwe klanten krijgen IPv6, maar zeer oude klanten met een nieuw modem krijgen het niet. Deze logica ontgaat mij geheel, maar ja....
Blijkt wel dat deze connectBox vast op 192.168 zit en je alleen de laatste 2 posities kunt aanpassen. Laat ik nou 192.168 gereserveerd hebben voor mijn Virtuele machines/netwerk en zelf op 172.16, te zitten, wordt dus alles aanpassen naar 192.168.178.x en 192.168.110.x.
IPv6 had mij makkelijker geleken.
Nu maar hopen dat mijn eerst volgend 30 GIG patch van Star Citizen ook snel gedownload wordt.
CU
 
Black Tiger

Quote

Over geen IPv6 moet ze even overleg plegen en het blijkt dat haar collega het verkeerd had, alleen nieuwe klanten krijgen IPv6, maar zeer oude klanten met een nieuw modem krijgen het niet. Deze logica ontgaat mij geheel, maar ja....

Hiervoor moet je even de bedoeling en opzet van ipv6 begrijpen, de meeste helpdesk medewerkers weten dit ook niet.

IPV6 is in bedoeld om het dreigende tekort op ipv4 adressen op te vangen. Dat zijn dus externe ip adressen zoals jouw huidige 92.xx.xx.xx ip adres.
Maar de IPV6 adressen zijn eigenlijk nooit bedoeld om op een LAN te werken. Moet echter wel compatible zijn daarom dat het ook op modems en soms op routers te vinden is.
Op computers is het te vinden omdat deze ook rechtstreeks aan een modem moeten kunnen worden aangesloten en zo een extern ip moeten kunnen krijgen wat een ipv6 adres kan zijn.

Buiten educatieve redenen is er dus ook geen enkele reden om ipv6 op je LAN te gebruiken, heeft geen prioriteit en zal ook niet door Ziggo gesupport worden.
Er zijn immers 3 netwerk segmenten gereserveerd voor prive gebruik, waaronder het klasse A 10.x.x.x segment, waar je dus miljarden devices mee op je LAN kunt hangen. Een ipv6 is daarom op een LAN totaal overbodig.
Het prive klasse C segment 192.168.x.x klinkt misschien meer bekend. En dan is er nog een prive deel in het klasse B segment ofwel een deel van de 176.16.x.x range.

Dan weer terug naar de logica. Er zijn nieuwe klanten die ipv6 krijgen, maar dat is dus geen LAN ip maar het internet ip adres. Intern blijft het gewoon ipv4. Dus ook nieuwe klanten krijgen gewoon ipv4 binnenshuis.

Had jij soms een oude Cisco 3925 van UPC of zo? Want de originele van Ziggo zelf zat altijd op de 192.168.178.x range.
Dus een ip verandering is in dit geval alleen van toepassing op oud UPC klanten.
Greetings, Black Tiger
 
nubro01
Ik weet niet waar jij deze informatie vandaan haalt, heb je zelf wel IPv6?
Maar wat ik over IPv6 lees, is niet wat jij hier uitlegt.
Trouwens na 44 jaar ICT weet ik heus wel iets over netwerken, dus mij hoef je niets uit te leggen hoe e.a. werkt of functioneerd.
IPv6 is een ander verhaal, vandaar dat ik er heel erg graag mee aan de slag wil, zeker op mijn eigen lan, waar het ook voor bedoelt is!
Dat dit niet zo zou zijn ilijkt mij grote onzin, want waarom heeft mijn printer dan een IPv6 instelling en is er een DHCPv6?
IPv4 gaat er t.z.t. helemaal uit ook op een lan. Dat de Ziggo implementatie misschien een aparte is, had ik graag zelf ondervonden.

De dame had ook nog het argument, dat ik mijn abonnement zou kunnen opzeggen en dan een compleet nieuw abonnement kon aanvragen. DAN zou ik wel IPv6 krijgen, nou toen brak mijn klomp. Wat een argument.
 
Black Tiger

Quote

Ik weet niet waar jij deze informatie vandaan haalt, heb je zelf wel IPv6?

Dit is gewone standaard netwerk kennis, daarnaast heb ik een hosting bedrijf. Ik weet niet wat er anders is aan wat jij leest vergeleken met wat ik schreef.
Thuis heb ik gelukkig geen ipv6 wel op enkele hosting servers naast de ipv4.

Overigens kan men uit jouw (of iemand anders) berichten meestal niet opmaken hoeveel ICT ervaring men heeft. Vandaar, en mede omdat er altijd meelezers zijn met weinig of geen kennis, schrijf ik dan liefst even de gewone uitleg.
Ook handig als later mensen met soortgelijke vragen iets opzoeken.

In 1973 was er nog niets van ICT behalve de hele grote fabriekscomputers dus ben wel een beetje nieuwsgierig wat je vroeger deed met die grote computers met tapes. Lijkt me een geweldige tijd.

Ik ben zelf sinds '89 (XT/286 tijdperk) met ICT begonnen. Commodore 64 etc. reken ik niet als ICT.

Quote

zeker op mijn eigen lan, waar het ook voor bedoelt is!

Onzin. Als jij 44 jaar ICT doet moet je dat ook weten.
Het is nooit voor LAN bedoeld geweest want op LAN is er nooit een tekort geweest of risico op te kort geweest aan ip adressen. Het is altijd bedoeld geweest vanwege het tekort aan ipv4 aan WAN kant.
Dat je er mee aan de slag wilt begrijp ik echter wel.

Quote

Dat dit niet zo zou zijn lijkt mij grote onzin, want waarom heeft mijn printer dan een IPv6 instelling en is er een DHCPv6?

Dat heb ik net uitgelegd. Is een logisch gevolg.

Quote

dus mij hoef je niets uit te leggen hoe e.a. werkt of functioneerd.

Klaarblijkelijk wel, anders stelde je bovenstaande vraag niet.
Nogmaals... Als je ipv6 gaat implementeren wil je dat ook voor je hele netwerk compatible maken uiteindelijk, zoals ik net ook al uitlegde.
Het zou eerder heel raar zijn als je aan de buitenkant ipv6 zou maken en dan op het LAN de boel de boel zou laten.
De uitfasering van ipv6 bij Ziggo gaat nog jaren duren. Zoek 't maar op als je me niet gelooft en hetzelfde is het geval bij andere ISP's.

Feitelijk geef je trouwens zelf ook al antwoord op je eigen vraag:

Quote

IPv4 gaat er t.z.t. helemaal uit ook op een lan.

Juist. Ik weet niet of wij die tijd nog gaan meemaken, maar het zal uiteindelijk wel gebeuren. Dus ook om die reden zie je nu al devices aan de LAN kant die je normaliter niet aan WAN hangt maar wel ipv6 aan kunnen zoals een printer.
Maar dat doet er niets aan af dat ipv6 daar nooit voor bedacht is. Het is een logisch gevolg er van.

V.w.b. dat laatste... de helpdesk doet wel eens vaker aparte uitspraken, ik zou daar niet teveel waarde aan hechten. Helpdesks zijn vaak uitbesteed en roepen soms ook maar eens wat naar de klant waarvan ze de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt en dan krijg je dit soort uitspraken.
Ja er is een KANS dat je dan op de WAN kant ipv6 krijgt (nog steeds niet op de LAN kant), maar er zijn nog zat nieuwe klanten die ipv4 krijgen dus je hebt nooit zekerheid.
Daarnaast kun je er dan nog steeds niet mee aan de slag want zoals reeds uitgelegd spreken we over WAN.
Voorlopig komt er geen ipv6 ondersteuning aan de LAN kant, is ook nergens voor nodig, behalve educatieve doeleinden.
Greetings, Black Tiger
 
nubro01
Goh, wat een Maslov niveau 4a betoog.
Ik ben inderdaad ooit begonnen bij Max factor op een Bull GE 10 met 8 KB. Netwerk bestond in die tijd alleen uit domme terminals zoals IBM 3270, die hingen aan een controlunit en zelf die heb ik leren programmeren.
 
Black Tiger
Tjongejongejonge.

Jij twijfelt aan mijn uitleg en kennis en roept dat het onzin is, terwijl iedereen met een beetje netwerk kennis gewoon zelf ook die logische gevolgtrekking kan maken over de noodzaak van ontstaan van ipv6 en het ook kan opzoeken/lezen.
Daarnaast haalde je LAN en WAN door elkaar.
De info die ik heb over ipv6 van Ziggo is betrouwbaar. Kun je op hun forum nakijken.
Sterker nog, op dit moment zijn er mensen die ipv6 hebben (op de WAN kant dus met 'n Connectbox) en niet eens port forwards kunnen doen naar hun interne ipv4 netwerk omdat dit nog niet gefixed is.

Anyway, dan leg ik het wat uitgebreider en duidelijker uit, ook handig voor mensen die meelezen en ook wat kennis willen op doen.
En schijnbaar kun jij dan niks anders bedenken dan een belediging naar m'n hoofd te smijten? Helpless

Heb je ook nog echt vragen? Of zijn we er nu uit?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'maximum number of open connections reached', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen : 12 10-01-2016
NAT open tbv MW2 Algemeen : 25 01-08-2014
poort 119 dicht hoe gaat deze open Nieuwsgroepen : 2 11-06-2014
Poort 445 open zetten in Cisco EPC3928 Algemeen : 8 01-05-2014
poort open zetten op de cisco 3928 lukt niet Hardware instellingen : 2 25-12-2013
Advertentie