obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
'Reset' van 5Ghz naar 2.4GHz
FritztheCat
Hallo allemaal,
ik weet niet of er eens iets over gezegd is of dat er iemand ook last van heeft.
Ik gebruik mijn draadloos internet op 5GHz, ben ik bijna alleen, lekker snel, zonder storingen. Op 2.4 GHz is het in de buurt druk, dus traag en soms wegvallen van het signaal.
Ik merk dat eens in de maand, zeker eens in de twee maanden mijn 5GHz instelling plotseling, zonder dat ik er iets voor doe, weer op 2.4GHz staat. Irritant, want je merkt het pas als internet weer traag is. Ik weet niet hoe het komt. Ik ben dat even in de gaten gaan houden en het is me opgevallen dat bij onderhoud aan het Ziggo-netwerk in de buurt (gemeld per email) zo'n reset plaatsvindt. Zoals afgelopen donderdag 13 april: toen was hier onderhoud en ja hoor, stond ie weer op 2.4GHz.
Maar het gebeurt ook wel eens als er geen onderhoud is. Wat is het dan? Een software-update voor de router? Ik weet het niet.
Nog meer mensen die zich hieraan irriteren? Of last van hebben?
Is er wat aan te doen?

Fritz
ShockSadMad
 
Black Tiger
Het enige wat je er aan kunt doen is 2.4 Ghz netwerk uitschakelen.
Het omzetten gebeurt automatisch. De 5 Ghz is weliswaar sneller en misschien ook wat stabieler, maar het nadeel is dat het bereik kleiner is.

Zit je dus net waar het 2.4Ghz netwerk beter is dan het 5 Ghz netwerk, dan schakelt hij over. Kan ook gebeuren als je bijv. de straat op loopt en dan pas je Wifi uit zet.
Bij werkzaamheden is het misschien zo (weet ik niet zeker) dat het 2.4Ghz netwerk eerder "op" komt en daardoor dat wat jij gebruikt zich daar ook het eerste weer op registreert.

Vandaar dat mij de enige methode lijkt om 2.4 Ghz uit te schakelen.
Denk echter daarbij wel aan het bereik.
Meer stabiliteit op 2.4 Ghz kun je vaak ook bereiken door een ander kanaal te kiezen.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Aanvulling :

Geef 2,4 Ghz een andere naam indien mogelijk.
Haalt ook een groot gedeelte van het probleem weg...... Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; ''Reset' van 5Ghz naar 2.4GHz', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie