obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen?
joep-1
Hallo Ziggo,
Ik zou graag een nieuw extern IP-adres krijgen. Ik heb al geprobeerd de modem 5 minuten uit het stopcontact te halen en er weer in te doen, maar dat levert geen resultaat.
Joep.
 
MisterSenseo
Buiten het feit dat ik het nut van een veranderd IP niet zie, u bevindt zich op een forum voor en door Ziggo-abonnees.
Wij hebben inhoudelijk niets met Ziggo zelf te maken, behalve dat we zelf ook abonnees zijn.... Pfft
Bel Ziggo op nummer 1200, gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
Of via een andere aansluiting 0900-1884 ( lokaal tarief ).
Ik betwijfel of zij u terwille zullen zijn, maar niet geschoten is altijd mis...... Wink
Soms helpt het om je modem 48 uur geheel van stroom en coax te halen, geen garantie.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
Beste Joep,

Waarom wil je een ander ip nummer hebben?

voor een ander ip kun je natuurlijk ook denken aan proxy's etc. die je voor de buitenwereld verborgen houden..

Persoonlijk ben ik zeer blij met een "vast" ip zodat ik de servers die ik beheer via dat ip kan benaderen en via een ander ip niet ..

groeten Matty
 
joep-1
Beste Matthy,
Ik wil graag een nieuw ip-adres omdat mijn ip geblokkeerd is op een website zonder duidelijke reden. Ik dacht ook al aan een VPN maar het zou natuurlijk fijner zijn als dat niet nodig was i.v.m. de maandelijkse kosten van een vpn.
Mvg, Joep.
 
Black Tiger
Dus in feite ga je dan een ander die dat ip krijgt en misschien die website wilt bezoeken dan opzadelen met die blokkade?
Er zal vast een reden voor zijn. Het beste is het dan om dat met betreffende site of webmaster op te lossen.
Want de kans is heel groot dat als zij er een reden voor zien en je weer tegen komen, je ook op dat nieuwe ip een blokkering krijgt en dan ben je weer even ver.
En dan? Weer een nieuw ip vragen?

Vandaar dat het me beter lijkt eerst contact te zoeken.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Beste Joep,

Een website zal niet zomaar zonder rede je ip blokkeren, het kan zijn dat het een automatisch process is geweest waardoor je die blokkade kreeg met de mensen in contact treden werkt dan altijd en kunnen je ook aangeven waarom er een blokkade op je ip adres is, ik ben het zeer zeker met Black Tiger eens een nieuw ip adres lost echt niets op sterker nog als je dan terug komt op die website en de beheerder heeft het door zal hij je alleen maar meer en meer in de gaten gaan houden en dat gevecht win je niet zomaar.

Het gesprek aangaan wel en vragen wat je dan doen om de blokkade weg te krijgen. Soms moet je dan even volhouden en duidelijk vragen waarom etc. en als een beheerder ziet dat je ter goedertrouw bent zal een blokkade zo weer verdwijnen.

Zelfs als een ip door microsoft is geblokkeerd omdat ze vermoeden dat je spam gaat versturen naar hotmail etc. zelfs die blokkades zijn weg te krijgen, kost je ook aardig wat mail werk heen en weer maar dan halen ze hem ook weg. lange weg maar te doen Smile

groeten Matty
 
kezeltje
ziggo opzeggen en ADSL nemen.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger
Beetje raar advies want bij ADSL kun je net zo goed een ip block krijgen ergens. Wink
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Héél raar advies want met ADSL heb je ALTIJD een vast IP tenzij de provider het verandert.........na reset van de Ziggo-servers of na een stroomloze periode van je modem kan je IP veranderen.......... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Chou
Beste MisterSenseo ik ben geen azijnpisser maar ik stoor mij enorm aan de schreeuwerige tekst die jij buiten je antwoorden plaatst voor zover ik gelezen heb zijn hier forumregels waar eenieder zich aan te houden heeft de Nettiquette.
Vat dit niet verkeerd op maar ik vindt die tekst overbodig om daar iedere keer naar te kijken.
https://ziggo.gebruikers.eu/disclaimer & forumregels

Leden van de Ziggo Gebruikers Groep houden zich aan de Nettiquette. (dubbelposten/hoofdlettergebruik/leesbare teksten).
De Crew mag ten alle tijde ingrijpen als bovenstaande forum regels niet opgevolgd worden door één of meerdere leden.

Plak bij beantwoorden alleen de tekst aan waarover het onderwerp gaat. Knip onnodige zinnen weg, bij voorkeur vervangen door "[...]" om te laten blijken dat je iets hebt weggehaald.

Dat betekent dus dat je alleen antwoord geeft op het onderwerp dat aan de orde is en laat alle andere overbodige tekst weg zeer zeker tekst die als schreeuwerig overkomt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan ik mijn externe ip-adres veranderen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Advertentie