obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Spoedmonteur klacht
TheoC
Gisteren om 1400 en 1500 uur gebeld met Ziggo klantenservice omtrent een dode modem.
Mijn vader zit in een rolstoel en is afhankelijk van het internet, omdat hij zijn hele huis bedient met een blaaspijpje wat is verbonden met internet.
Bob van de klantenservice heeft samen met de buurvrouw uiteindelijk geconstateerd dat de modem was overleden.
In verband met de medische noodzaak zou gisteravond voor 22:00 uur een spoedmonteur langskomen, je raadt het al....die is niet geweest.
Mijn vader wordt altijd om 20:00 uur naar bed gebracht door de zorg, maar is gisteren opgebleven voor de monteur tot 22:00 uur.

Dus ik bel vanochtend weer met de Ziggo, en na 25 minuten lang met iemand gesproken te hebben is er een tijdslot pas op 24 juli.
Mijn vader kan niets zonder internet, hoeveel medische noodzaak moet er zijn.

En waarom worden er dingen toegezegd wat niet waar gemaakt wordt.

Slechte zaak.
 
Ziggo Webcare
Inderdaad een slechte zaak. Wil je mij een privébericht sturen met jouw klantnummer en adres? Ga ik kijken wat er mogelijk is!

Groet, Ben - Ziggo Webcare
Ziggo Webcare
 
Chou
Ik heb altijd gedacht dat de klanten koning zijn want die zorgen toch voor de inkomsten of zie ik dat verkeerd ?. Dit betekent toch dat je niet serieus genomen wordt 25 minuten lang met iemand het over een noodzaak hebben en dan doodleuk te horen krijgen dat je pas na 11 dagen hulp krijgt.
Ziggo waar ben je mee bezig dit is geen klantenbinding of is dit niet meer nodig ?.
 
TheoC
Dankzij de interventie van Ziggo Webcare hebben we morgenochtend een monteur die het euvel gaat verhelpen.
Dank.
 
Matty
Goed om te horen !!
 
Matty

Quote

Chou schreef:

Ik heb altijd gedacht dat de klanten koning zijn want die zorgen toch voor de inkomsten of zie ik dat verkeerd ?. Dit betekent toch dat je niet serieus genomen wordt 25 minuten lang met iemand het over een noodzaak hebben en dan doodleuk te horen krijgen dat je pas na 11 dagen hulp krijgt.
Ziggo waar ben je mee bezig dit is geen klantenbinding of is dit niet meer nodig ?.


Ik reageer hierop ook al weet ik dat het kwaad bloed gaat zetten bij sommige.

Je hebt hier te maken met 2 kanten van een verhaal ene kant de medische noodzaak van een klant (die waarschijnlijk particulier klant is) anderzijds Ziggo als bedrijf.

Ik ga hier niets goed praten maar ik weet hoe beid kanten denken en dus ook reageren op situaties.. (en daar zit vaak de kern van een probleem).

De klant is koning altijd bij Ziggo echter als bedrijf heb je bepaalde keuzes die je moet maken omdat je nog een heleboel andere koningen hebt.

Dat het 25 minuten duurde voordat iemand bij de klantenservice het door had dat het spoed was en hij/zij niet eerder een monteur kon inplannen ervoor heeft met communicatie te maken de klant aan de ene kant en het bedrijf met zijn checklisten aan de andere kant, dit voorval komt niet heel veel voor sterker nog ik weet zeker dat er nergens een medische noodzaak bij ziggo bekend is kwa verbinding (wij als Nederlanders beschouwen 24/7 internet maar als normaal en denken dus ook niet aan een backup lijn als er echt 24/7 internet noodzakelijk is (nee geen verwijt richting klant echter wel iets om over na te denken(want als ik echt 24/7 internet nodig heb dan is het raadzaam om te zorgen dat er een backup is als internetlijn 1 uitvalt zodat internetlijn 2 het overneemt). Als bedrijf hebben we te maken met een particuliere klant niets meer en niets minder die geen internet heeft en daar staan bepaalde oplosdagen voor (dat iedere klant graag 24/7 internet eist maar als men de regels leest niet altijd kan krijgen staat daar natuurlijk gevoelsmatig los van.

Echter een helpdesk medewerker zal alles proberen te doen wat in zijn/haar vermogen ligt om de klant koning te laten voelen en het probleem zo snel mogelijk op te lossen) dat dit niet altijd naar tevredenheid van de klant is kan aan een heleboel factoren liggen (de medewerker is bot, de klant is bot etc.etc.) dat is onderdeel communicatie.

In dit geval hebben we te maken met medische noodzaak mijn inziens bestaat er binnen geen enkele provider een klant met medische noodzaak dus ook geen aparte procedure ervoor. waardoor het inderdaad voor de medewerker pas mogelijk is om op reguliere datums monteurs in te plannen voor iets wat in ieders ogen simpel is het omruilen van een modem.

Webcare heeft wel de mogelijkheid om spoed monteurs in te plannen voor dit soort zaken en dat is dan ook gebeurd hulde daarvoor !!

Let wel het afkraken van een service is heel simpel maar als je niet weet hoe bepaalde services werken kan je snel de plank mis slaan.

Ik zeg niet dat er nooit fouten worden gemaakt bij een helpdesk, maar ik zeg wel dat je met communicatie en begrip een heel stuk verder komt, ook het lezen van de lettertjes ook de zeer kleine mag ik 24/7 internet verwachten? en zo ja wat is de tijd dat ze het oplossen bij een probleem.
Heb ik echt 24/7 internet nodig? hoe realiseer ik dat moet ik zorgen voor een backup lijn? zo ja wat zijn hier de mogelijkheden voor?

Als ik kijk naar deze situatie en 24/7 internet is echt noodzakelijk zou ik een systeem opstellen dat als modem 1 geen internet meer heeft bij provider 1 dat de verbinding automatisch via modem2 / provider2 loopt b.v. via ziggo / adsl
zodat het meer richting 24/7 komt.

Met vriendelijke groet
Matty
 
Chou
Een hele leuke uiteenzetting hoe e.e.a. in elkaar zit Matty en aan de tijd te zien dat jij dit verhaal geschreven hebt zou je kunnen denken dat die reactie jou niet lekker zat. Jou reactie zet bij mij in elk geval geen kwaad bloed maar soms moet je een signaal afgeven om anderen wakker te schudden en wat hier gebeurd is gebeurd niet alleen bij Ziggo maar ook bij andere providers in ieder geval is het toch snel opgelost en ik hoop dan ook dat dit in de toekomst ook zo gaat.
 
Black Tiger

Quote

en wat hier gebeurd is gebeurd niet alleen bij Ziggo maar ook bij andere providers

Een heel correcte uitspraak die mensen nogal eens vergeten!!

Bij -elke- provider komen dit soort dingen voor en dan gaat het natuurlijk om de snelheid waarmee dingen opgelost worden.
Bij Ziggo kan dat snel gaan als Webcare zich ermee bemoeit. Het is ook niet voor niets dat meerdere providers met Webcare mensen zijn gaan werken.

Dat men het bij Ziggo misschien wat vaker hoort, zal er ook aan liggen dat Ziggo 2 a 3x zo veel (of misschien nog meer) klanten heeft dan andere providers.

En uitzonderingsgevallen zijn er overal. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Willem
Laat ik beginnen met de opmerking dat ik het helemaal eens ben met je deel dat de HD werknemer daar echt zit om je probleem voor je op te lossen maar ik kan meniet aan de indruk onttrekken dat de HDer van "vroeger" veel meer mogelijkheden had dan tegenwoordig om je probleem accuraat op te lossen. Mij is ook opgevallen dat Ziggo webcare een stuk beter lijkt te functioneren dan de telefonische dien maar daarbij wil ik gelijk aantekenen dat dat (vaak) niet aan de de persoon die je helpt maar aan het feit dat je met Z-Web je te maken lijkt te hebben met een relatief klein team waardoor je vaak maar een paar mensen hebt die je probleem behandelen. Aan de telefoon heb je iedere keer een ander en het elke keer maar de vraag hoe je probleem opgepakt wordt.Wat je typt is altijd terug te lezen , wat je zegt niet altijd terug te halen. Ik zou Ziggo willen adviseren om hulplijnen kort te houden, ik heb het idee dat problemen over teveel schijven afgehandeld worden. Is het mogelijk om mensen bij bestellingen naar via een foto mail bijvoorbeeld iets als een splitter te laten kiezen. Ik heb al veel spullen opgestuurd gekregen die voor het doel waarvoor je ze nodig hebt waardeloos zijn. De laatste is een gewone TV splitter die bij levering een datasplitter bleek te zijn. Schroefdraad splitters bij een plugverbinding is voor een heleboel mensen niet handig. Een spoedmonteur is ook wel handig maar om een paar dagen te moeten wachten op een kabeltje is van de zotte. Maak een afspraak met een bouwmarkt dat ze bij een mailtje iets als kabeltjes, splitters e.d gewoon mee kunnen geven na legitimatie. 6 dagen moeten wachten op een datakabel is klote kan ik je vertellen. Kortom, het zijn niet de mensen die de HD problemen veroorzaken, het is een stukje organisatie.
 
Black Tiger

Quote

maar ik kan meniet aan de indruk onttrekken dat de HDer van "vroeger" veel meer mogelijkheden had dan tegenwoordig om je probleem accuraat op te lossen.

Dat klopt inderdaad en is bij vrijwel alle internet providers het geval, uitzondering zijn de ietwat kleinere ISP's en XS4all die 'n stuk duurder is.

Reden: De meeste providers maken tegenwoordig (nja, toch al de nodige jaren) gebruik van ingehuurde krachten op de HD of liever gezegd de helpdesk wordt uitbesteed aan bedrijven als 24-help en soortgelijken.
Daar is veelal ook een redelijk verloop want daar zitten over het algemeen bijna uitsluitend uitzendkrachten, die weliswaar een beperkte opleiding krijgen maar niet in dienst van de providers zijn.
Om die reden krijgen ze ook geen toegang tot bepaalde klantgegevens en bepaalde mogelijkheden.
Je moet dus al geluk hebben dat je bij een HD van de provider zelf terecht komt, of toevallig iemand met kennis van zaken die bij zo'n helpdesk zit. Meestal zijn de mensen met meer kennis in vaste dienst van andere bedrijven, juist om die reden. Wink

Van de andere kant is er ook wel weer iets voor te zeggen, want de echte moeilijk oplosbare klachten die niet door een uitbestede Helpdesk kan worden opgelost, is maar een fractie van het totaal.

Vandaar ook dat je steeds iemand anders aan de lijn krijgt. De logging van een probleem gebeurt wel is me gebleken, maar daar kan nog wel wat winst behaald worden.

Kabeltjes ga je bij de andere providers ook via de post krijgen dus dat noem ik eigenlijk geen argument. Kabels krijg je bij aanschaf van je Ziggo pakket. Dat er daarna kabels door helpdesken gestuurd worden is eigenlijk een stukje extra service.
Als het probleem niet duidelijk is sturen ze verkeerde spullen op, da's niet de bedoeling dus daar is ook nog wel wat winst te behalen lijkt me.

Ik heb zelf de nodige providers gehad en zit uiteindelijk bij Ziggo vanwege de prijs/snelheids verhouding en de mogelijkheden die we hebben omdat er nog steeds analoge TV is.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Spoedmonteur klacht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
klacht Algemeen : 6 10-12-2016
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo : 6 25-09-2016
Klacht klantenservice ziggo Algemeen : 2 23-02-2013
geen klacht maar pluim Algemeen : 3 01-04-2012
Advertentie