obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders?
januska
Er wordt bij ons vrijwel alleen naar de analoge TV zenders TV 5 en Arte gekeken.
De signaalsterkte van TV 5 schommelt constant tussen 64 en 66 % en van Arte om de paar seconden tussen 69 en 75%.
De HD zenders hebben in het algemeen een sterkte van 75 tot 78%
Er zijn wel uitschieters zoals Marokkaanse zender (analoog) 80% en de Duitse zender ARD (HD) 80%
 
MisterSenseo
Maar wat is nou het probleem ?
Ondervind je storing, of is dit puur een constatering ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
januska
Het probleem is dat de beeldkwaliteit heel wisselend is bij analoge zenders. Het beeld is veel scherper als bij analoge zenders de kwaliteit 75% is. Bij TV 5 kan het beeld redelijk zijn maar ook ronduit slecht. De signaalsterkte is dan ook wel zo n
15 tot 20 % zwakker dan de andere zenders. Het TV scherm past zich daardoor denk ik an en het beeld wordt dan ongeveer 32 inch i.p.v. 40 inch
 
MisterSenseo
Het is erg lastig om dat van hieruit te bepalen, maar ik zou zeggen, begin met checken bij je wandcontactdoos, elke connector, elke kabel, haal desnoods van elke kabel een millimeter af, borstel de connectoren schoon met staalborstel, om er helemaal zeker van te zijn dat het écht niet aan je binnenhuisbekabeling kan liggen.
Heb je het probleem dan nog steeds, bel dan Ziggo, dan ligt het probleem buiten en zal er een monteur aan te pas moeten komen.
LET WEL! ....... Als je een monteur bestelt en het probleem blijkt binnen te liggen, krijg je de factuur en die is niet misselijk, vandaar, eerst zelf goed checken.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
januska
Bedankt voor uw reacties,

Ik ben bang dat ik er niet onderuit kom om een monteur van Ziggo langs te laten komen.
Ik heb nl bijna 2 jaar geleden een ander Humax kastje gekregen (5300C) en toen heeft de monteur van Ziggo ook een andere wandcontactdoos geplaatst te weten Box UMU-1006 op de plaats van de oude.
Aangezien hij ,denk ik , geen zin had om een gaatje te boren heeft hij zich bediend van de reeds aanwezige boorgaatjes met als resultaat dat de kabels er van boven uitkwamen.
Ik heb toen gezien dat de groene kabel vrij kort was die uit de muur kwam want hij had moeite met het installeren.
Aangezien ik sinds zeer recentelijk een 40 inch breedbeeld TV heb full HD (voorheen grootbeeld van 25 inch) wilde ik ook die kabels uit de box UMU-1006 er van onderen uit laten komen.
Heb toen met moeite het binnenste gedeelte 180 graden gedraaid zonder de kabel los te maken.....

Ik ben van plan om een monteur te laten komen om het aansluitingspunt te laten controleren en tevens een signaalversterker te laten installeren.
Ik heb op het forum gezien dat gezien de afstand van het aansluitpunt tot de modem (1,5 meter) en Humax 5300C minder dan 3 meter het niet nodig is om er een signaalversterker tussen te zetten.

Wat horen de signaalsterktes nu eigenlijk te zijn.
Vlgs wat ik op het forum gelezen is met een Humax kastje 20% genoeg. Alhoewel overal de kwaliteit 100% is en BER 0 is er toch een duidelijk verschil op TV 5 signaalsterkte 64-66%
OP de forums kom ik signaalsterktes tegen van 80-100% alhoewel te sterk schijnt ook niet goed te zijn
 
MisterSenseo
Ik heb je een privébericht gestuurd...... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Storing HD zenders Storing : 3 06-04-2017
ziggo bellen - altijd extreem druk Storing : 4 07-11-2016
Advertentie