obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ip adres. Camera’s
Norman
Vraagje!!
Eerst had ik een Ubee 321 modem en kon ik via mijn telefoon app met 4 g en WiFi mijn camera systeem oproepen.
Een nieuwe modem connectbox gehad en nu kan ik het ook maar!!! Alleen als ik de ip adressen verander in mijn app dat was bij de ubee modem niet!
Iemand een oplossing dat ik met 1 ip adres allebei kan doen?
Alvast dank
Norman.
 
Matty
Hoi Norman,

Kun je wat specifieker zijn welk camera systeem etc hoe zit de zaak verbonden ?
groeten
Matty
 
Black Tiger

Quote

Alleen als ik de ip adressen verander in mijn app dat was bij de ubee modem niet

Je ip adres verandert sowieso als je een ander modem krijgt.

Quote

Iemand een oplossing dat ik met 1 ip adres allebei kan doen?

Je, er zijn ook in de Ubee geheid poort forwardings gemaakt, die zul je in de Connectbox ook moeten maken.
Wil je via 1 extern ip (je Ziggo ip dus) beide camera's kunnen bereiken op je app, zullen beide camera's op een andere poort moeten werken, althans dat is de eenvoudigste methode.
Bijv. 1 camera op poort 80 en de andere op 81 (ik noem maar iets).
Dan kun je poort forwards maken naar poort 80 en 81 in je Connectbox en die poorten ook zo instellen in je app.

Tenzij je een dyndns van de fabrikant gebruikt, die zet dan zelf poorten open maar het kan zijn dat de beveiliging van de modem dat weer tegen gaat dus tja, het is een beetje zoeken en wat meer informatie is dan inderdaad wel handig.
Zoals inderdaad ook het systeem, want als je een systeem hebt met 1 "ontvanger" waarop meerdere camera's zijn aangesloten kan het zomaar weer anders zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Norman
Hoi,
Bedankt voor jullie reactie.
Missien heb ik mijn vraag niet goed gesteld of ik begrijp jullie niet!
Dat ik een ander ip adres heb gekregen bij een nieuwe modem snap ik, toen ik hetnieuwe adres instelde kon ik met 4 g beelden bekijken van mijn wbox ontvanger met 3 camera’s . Toen vervolgens WiFi aanzette op mijn mobiel zag ik niets meer. Toen ip adres ingevoerd in mijn app welke ik zelf nieuw heb aangemaakt in de forward pagina van de conect box en ik zag de beelden weer. Vraag is alleen kan ik niet 1 ip adres nemen voor 4g en WiFi ! Of moet ik toch iets in de modem veranderen ! Alvast dank
Norman
 
Matty
Hoi Norman,

Ik neem aan dat je via 4g je externe ip adres gebruikt en niet je interne ip adres ?

wat gebeurd er dan als je via wifi hetzelfde externe ip adres gebruikt ?

Groet,

Matty
 
Norman
Het ene ip adres begint met 217 en de ander met 192
Maar ik zie geen beelden bij 217 met WiFi en wel met 4 g. Met 192 hetzelfde wel met WiFi niet met 4g
 
Black Tiger
Laat maar zitten, ik begrijp al wat het probleem is.

Je nieuwe modem is een connectbox?
Zoja, deze ondersteund geen NAT-Loopback wat alle andere modems van Ziggo wel ondersteunen.

Kortom, als je in je app je externe ip gebruikt, dus om via 4g te kijken, dan kun je op de camera's kijken.
Gebruik je de eigen wifi dan kan dat niet, omdat in de app nog je ziggo ip staat. Het gaat wel lukken als je dan je lokale ip adresssen in de app in geeft.
Maar als je dan buitenshuis gaat met 4g moet je dat weer omzetten.

Kortom, ik zou Ziggo aangeven dat dit een probleem oplevert met dit nieuwe modem en vragen of ze je geen Technicolor modem kunnen sturen.
Als ze dan niet doen dan is hier niets aan te doen, behalve misschien nog een tweede app installeren en daarin de lokale ip adressen ingeven voor als je op wifi zit.

Dus kortom, de 217 kun je niet gebruiken met wifi, dan ga je geen beeld krijgen.
Greetings, Black Tiger
 
Norman
Ok duidelijk, maar de WiFi van ubee was erg slecht! Met deze connect box prima, is die technicolor ook goed??
Dank je.
Norman
 
Black Tiger
Naar wat ik er van hoor is de wifi van de Technicolor ook beter dan die van de Ubee. De Ubee's en de Cisco's zijn inderdaad niet geweldig qua wifi.

Of hij even goed is als die van de Connectbox is me niet bekend.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ip adres. Camera’s', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
IP Camera Hardware instellingen : 73 20-10-2018
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Kan geen IP adres verkrijgen Storing : 11 24-07-2017
Advertentie