obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
ZEER SLECHTE DOWNLOAD SNELHEID
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht
PeterGroot
Al jaren Klant van Ziggo. Altijd perfect geholpen bij problemen. Momenteel heb ik de hoogste / snelste pakketen op het gebied van internet. Problemen begonnen op het moment dat ik een nieuwe modem ontving van Ziggo. Ik haal van de 10 keer dat ik een speedtest uitvoer maar 4 tot 5 keer de gewenste download snelheid en LET OP dit gebeurt bekabeld, 4 keer een monteur langs gehad. Alles wat vervangen kon worden is vervangen aan bekabeling etc maar niets helpt. Zelf 15 meter door ziggo geadviseerde 6 dradige bekabeling aangeschaft maar dit hielp ook niet. Nieuwe laptops jawel 2 stuks aangeschaft die 5GH aankon met een Terra netwerkkaart en je raad het al wederom geen verbetering. Draadloos op mijn telefoon via mijn provider gaat nog sneller. Weer contact gehad met Ziggo en deze geven aan dat ze mij NIET meer kunnen / willen helpen.

In mijn ogen zijn er nog wel mogelijkheden door bijvoorbeeld een modem te leveren die voor zakelijke doeleinden worden gebruikt die sterker en krachtiger zijn om wel de gewenste snelheid te krijgen waar ik eventueel in kosten best wil bijbetalen. Ik ben het niet gewent van ziggo die zulke leuke spotjes heeft waarin wordt aangegeven dat we pas stoppen wanneer alles maar dan ook alles werkt zoals het hoort / de klant wilt. Ik kijk dan ook op van de opmerking die ziggo aangeeft dat ze niets meer voor mij kunnen doen wanneer ik voor de hoogste pakketten betaal en maar een snelheid in de meeste gevallen behaal van 20 mbts tot 60 mbts. Ik heb ook aangegeven aan de dame in kwestie dat ik het spijtig vindt dat ik uit ga kijken naar een andere provider die wel de beloofde snelheid levert.

Het is niet mijn bedoeling ZIGGO in een kwaad daglicht te zetten want als ik dit wilde kan ik het ook kenbaar makken op andere forums. Wat ik wil bereiken is ZIGGO wordt eens wakker want je hangt niet de telefoon op met het bericht we kunnen niks meer voor je doen tegen een klant die al jarenlang klant is.
 
MisterSenseo
Ik heb het Webcareteam hierop geattendeerd.
Dit hele verhaal hier typen met als bedoeling dat Ziggo eens wakker moet worden heeft geen enkele zin, wij zijn een onafhankelijk forum wat inhoudelijk niets met Ziggo zelf te maken heeft.
Het Webcareteam daarentegen is wél een onderdeel van Ziggo zelf, ik hoop voor u dat zij het oppakken en daadwerkelijk iets voor u kunnen betekenen.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ziggo Webcare
Goed dat je aan de bel trekt, wij gaan je helpen. Als je ons via een privébericht jouw adres en klantnummer stuurt dan gaan we bekijken wat er al gedaan is en vanuit daar een oplossing zoeken. Ik heb er alle vertrouwen in dat je straks weer optimaal kan genieten.

Groet, Pim van Ziggo
Ziggo Webcare
 
Matty
Beste Peter,

Persoonlijk vind ik dat je ook pas klagen mag als het bekabeld niet oke is..

Wifi is iets totaal anders.. en ook mijn 4g is soms sneller dan mijn wifi internet maar ik begrijp waar dit aan ligt.. en het zijn ook altijd moment opnames..

Ik heb zelf een bedrijfsaansluiting en kan niet zeggen dat het modem anders is (want het is hetzelfde modem in mijn geval)

mijn wifi op de badkamer is slecht en mijn 4g ook maar ja een appartement met dikke betonnen muren hoe wil het ook anders Smile

zou ik een kabel in mijn badkamer aanleggen en daar een wifi acces point aanleggen dan is mijn wifi in de badkamer uitmuntend zou ik een kabel vanaf de zendmast naar mijn bandkamer aanlegger en daar een 4g acces point op aansluiten is mijn 4g ook weer uitmuntend...

Mensen vergissen zich vaak in de kracht of onkracht van draadloze verbindingen..

Men test bekabeld omdat er geen invloeden op plaats vinden anders dan de standaard internet invloeden maar goed je vertelde 4-5 van de 10 ker haal je waarvoor je betaald.. en die andere 6-7 keer wat het toen 10% 20% waarvoor je betaald of meer of minder?

Want ook ik haal niet altijd waar ik voor betaal maar gemiddeld zit ik prima en hoort niemand mij klagen ..
 
PeterGroot
Probleem is dat alles bekabeld is
 
Matty
Ik lees dat U laptop's heeft aangeschaft met de optie voor 5g netwerk.. Als alles bekabeld is is dit uiteraard niet nodig vandaar dat ik ervanuit ging dat het draadloos betrof.
 
Black Tiger
Ik neem aan dat u contact heeft gezocht met Webcare zoals zij vorige maand aan u vroegen?
Of nog niet?
Greetings, Black Tiger
 
haykeh
Een 6 dradige kabel voor ethernet? Volgens mij zouden er dat 8 moeten zijn. Of bedoel je een CAT 6 kabel.
 
Black Tiger
Een cat6 kabel heeft ook 8 draden oftewel 4 aderparen hoor. Grin
Het cijfer achter de Cat vermelding staat niet voor het aantal draadjes.Cool

Theoretisch heb je maar 4 draadjes nodig (tot 100 mbit in elk geval), maar 6 draden/aders? Vaagheid, volgens mij een vergissing.
Greetings, Black Tiger
 
haykeh
Voor 100 Mbps heb je inderdaad maar 4 draadjes nodig, maar voor 1 Gbit moet je er 8 (4*2) hebben.
Als de status van de netwerk kaart 1Gb aangeeft, dan zou ik eens een traceroute gaan doen en kijken of er geen 'rare' routes in de verbinding zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid nieuwe modem ZEER slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie