obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Coax Kabel
KeesNieuw
Hallo,

Ik heb een vraag over een coaxkabel dat op de decorder aangesloten word. Maar het is eigenlijk een algemene vraag over de coax kabel:

Is een witte coaxkabel van Hirschman geschikt om buiten te monteren? Ik woon in een 3verdieping huis en vroeg me af of het geen kwaad kan om de kabel op begane grond via buitenkant van het huis naar 3e verdieping te brengen?

Want ik heb toch iets gelezen over de groene kabel en witte kabel. Vandaar mijn vraag
 
MisterSenseo
Officieel is het niet de bedoeling maar volgens mij kan het geen kwaad, aangezien ze dubbel geïsoleerd zijn.
Enige wat er kan gebeuren is dat je hem sneller moet vervangen omdat hij door weersomstandigheden hard kan worden en zijn isolatie-werking vermindert of verdwijnt.
Je zou het "probleem" kunnen verminderen door die kabel door een PCV pijpje te laten lopen, dat biedt een klein stukje bescherming.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
KeesNieuw
Oke bedankt. Thumbs Up
 
GreenHoorn64
M'n advies is een zwarte coax hiervoor te gebruiken. Deze zijn speciaal voor buiten montage. Witte is zonde zeker gezien de prijs.
 
Matty
Kun je hem niet via de verwarmingsbuizen omhoog laten gaan ?
is een veel gedane truck om kabels van beneden naar boven te krijgen of anders via de meterkast..
Misschien is er in de meterkast nog ergens een pijpje vrij?
 
KeesNieuw

Quote

GreenHoorn64 schreef:

M'n advies is een zwarte coax hiervoor te gebruiken. Deze zijn speciaal voor buiten montage. Witte is zonde zeker gezien de prijs.


Bedankt voor je advies. Vind dat heel fijn!

Wist niet dat er zwarte coax kabels waren. Met deze kabels kan ik hem binnen en buiten plaatsen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Coax Kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kabel TV Algemeen : 18 05-12-2022
Coax kabels type Hardware instellingen : 2 04-01-2019
Probleem met coax aarden? Algemeen : 4 09-08-2015
Geen kabel ook al betaal ik het zelf ?!?!? Storing : 7 07-06-2015
Perfect met kabel, kaka met WiFi WiFi, draadloos netwerk : 6 18-01-2015
Advertentie