obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Fullscreen bij 4:3 uitzendingen
Black Tiger
Ik heb sinds gisteren zo'n Horizonbox (ook wel Mediabox XL genoemd) en irriteer me al gelijk aan de breedte van 4:3 uitzendingen.
Met het analoge signaal op de TV wordt er automatisch een breedbeeldzoom of iets soortgelijks door de TV gedaan.
Daarmee heb je dus fullscreen beeld, zonder dat je apart lange gezichten of zo krijgt.

Je kunt dit heel goed zien bij de dagelijkse uitzendingen van Married with Children op RTL7 van 17.00 tot 18.00 uur.

Nu heb ik vanalles geprobeerd op de Horizonbox maar ik krijg gewoon geen full screen. Zelfs bij "uitbreiden" en "inzoomen" blijven er balken boven en onder, zei het hooguit iets kleiner.
Is dat niet fatsoenlijk te krijgen op een of andere manier, niet mogelijk omdat het HD is?
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Ik ga morgen eens kijken hoe dit hier is..
met replay tv kan ik zo een uitzending terug kijken ben benieuwd..

Net even gekeken en krijg alleen rechts en links van het scherm balken meer niet Normaal vind ik dat ook wel logisch omdat het een 4:3 uitzending is
 
Black Tiger
Bedankt voor het nakijken.
Tja voor mij is het vreemd, ik ben gewend ie uitzendingen analoog te bekijken op de TV (zonder ontvanger dus) en dan is het gewoon fullscreen. Met ontvanger is dat niet hetzelfde te krijgen.

Toch krijg ik dan niet zozeer rare gezichten of zoiets analoog.
Maar dat zal dan alleen met SD uitzendingen mogelijk zijn vermoedelijk.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Ik heb werkelijk geen idee ik vind de randen die onze tv geeft best wel logisch omdat het een 4:3 uitzending is boven en onder zijn er geen randen het komt op mij gewoon over als naar een tv kijken die geen breedbeeld is..

de zoom opties van onze tv geeft weinig oplossing om het fullscreen te krijgen heb geen opties in de mediabox geprobeerd.
Wij hebben een Samsung tv
 
Black Tiger
Wij hebben ook een Samsung TV en ik heb wel die opties geprobeerd.
Het is inderdaad logisch voor 4:3 maar viel me gewoon op omdat het met analoge, dus zeg maar SD uitzendingen (ook op de HD satelliet ontvanger) wel mogelijk was.

Maar maakt niet uit, zoveel wordt er toch niet meer in 4:3 uitgezonden dus we wennen wel aan die balken. Smile
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Het is in ieder geval apart te noemen, en tja ik kijk al jaren geen analoog meer dus was het mij totaal niet opgevallen Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fullscreen bij 4:3 uitzendingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Continue Doven en slechthorende ondertiteling op alle uitzendingen van Ned 1 Digitale radio of televisie storing : 3 26-08-2009
Advertentie