obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
EVM3200
ArnieNFW
Ik heb nog een oud modem, zonder WIFI en ROUTER functie; wat ik ook niet hoef (eigen oplossingen voor). Maar bij het vervangen van mn Router zag ik dat het modem koppelde op 100mbps aan mn router.
Ander kabeltje geprobeerd. Nog steeds hetzelfde. Oude router teruggezet; zelfde resultaat.

Nou meen ik me te herinneren dat ik met oude speedtests wel eens 200mbps gehaald heb (mn abo-speed). Maar dat gaat met een modem op fast ethernet niet lukken.

De EVM3200 heeft toch wel een Gigabit Ethernet aansluiting? Er is verbijsterend weinig over deze te vinden op internet. Handleidingen en specificaties nagenoeg 0.
 
MisterSenseo
Ik heb hem tot voor kort ook gehad, maar nar de verhoging van het oude AiE Extra werd de snelheid 250/25 en DAT haalt het oude EVM modem niet meer, dus ik heb een nieuwe Connectbox nu.
Maar de ethernetaansluiting is wel degelijk GB LAN dus ik ben bang dat hij na jaren trouwe dienst nu wel dood is.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
ArnieNFW
Bedankt voor je terugkoppeling. Resetten, andere kabels. Andere routers; het mag niet helpen.
Gisteren met de helpdesk van Ziggo nog wat geprobeerd uit te vinden. Een erg aardige medewerkster, maar geen technische kennis.
Ik kreeg wel een ander modem aangeboden (niet de connectbox), maar met wifi/router, wat ik in bridge mode kon zetten gaf ze aan. Misschien maar eens doen dan. Hè jammer....

Nog één extra vraagje: bij het veranderen van router heb ik hetzelfde MAC adres gebruikt, maar toch kreeg ik geen connectie. Kennelijk (bv Hostname oid) is er toch wat anders.
Weet je wat reset tijd is van de Ziggo connectie?
 
ArnieNFW
Als toevoeging op mn vorige reactie.
Alle leds staan groen, dus zou er een Gigabit verbinding moeten zijn..

Quote

https://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4151&highlight=EVM320B&pid=28710#post_28710

5e led: PC - PC brandt wanneer er een apparaat op de modem aangesloten is via de UTP uitgang. Dit kan ook een router zijn. Groen geeft aan dat er een 1000 Mbit apparaat verbonden is, oranje geeft aan dat het aangesloten apparaat een 100 Mbit apparaat is.
 
MisterSenseo
Bij verandering van router krijg je op basis van MAC van die router een extern IP adres dus is het niet slim je oude MAC te gebruiken.
Sterker nog, ik denk dat dat het euvel wel eens kan zijn !
Reset van de servers is volgens mij max 24 uur.
Zet dat MAC adres maar op auto en ik ben ervan overtuigd dat je EN GB ethernet hebt EN je volledige snelheid........;-)
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EVM3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UBEE EVM3200 verbinding valt weg WiFi, draadloos netwerk : 14 06-08-2014
NAS Synology DS112j niet aan internet via UBEE EVM3200 en router TP-Link TL-WR1043ND WiFi, draadloos netwerk : 8 15-12-2013
EVW3200 vs. EVM3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 20-08-2013
Ledjes Ubee EVM3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 01-08-2013
Gezocht UBEE EVM3200 modem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 30-05-2013
Advertentie