obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst?
Barone
Beste lezer(es),

Ziggo gaat het analoge TV-signaal afschakelen. Nu heb ik in huis nog 7 FM-radiotoestellen in gebruik die het radiosignaal ontvangen via de coax-kabel vanuit de splitterdoos (Data - TV/Radio - Radio). De 2 TV-toestellen wordeen vanuit diezelfde splitterdoos bediend.

Beide TV's staan al op digitale ontvangst ingesteld. Nu vraag ik mij af of doorgifte van het radiosignaal ook uitsluitend digitaal wordt. Dan zou ontvangst daarvan alleen nog maar door beide TV's kunnen gebeuren en niet meer door mijn FM-ontvangers.
Zie ik dat juist of kan iemand mij gerust stellen?
 
Black Tiger
Ik kan je voorlopig gerust stellen.

Alleen het analoge TV signaal wordt bij Ziggo uitgezet, het analoge radio signaal blijft voorlopig nog aanwezig.
Daarvoor heb je wel een aansluiting nodig (zo'n splitter), maar die heb jij dus dat blijft dan nog werken.

Op onderstaande pagina van Ziggo zelf kun je ook lezen dat het analoge radio signaal voorlopig nog blijft onder het kopje "de rest blijft hetzelfde" rechts onder:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/t...tv/kijken/

Kabelmaatschappij Delta schakelt wel gelijk met het analoge TV signaal ook analoge radio uit. Gelukkig dus dat wij bij Ziggo zitten.

Nederland is al 10 jaar bezig om DAB radio populairder te krijgen, maar in Nederland wordt nog altijd te veel analoog geluisterd.
Het was eigenlijk de bedoeling om ook het analoge radio ethersignaal in 2023 uit te schakelen als DAB zou aan slaan. Maar het ziet er momenteel nog naar uit dat dit niet gaat gebeuren.
In bijna heel West Europa krijgt de digitale radio toch moeilijk voet aan de grond.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Advertentie