obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Abonnementen, acties en voorwaarden » Wat verandert er?
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Kabeltarief @home omhoog bij fusie!
Wout
Kabeltarief @home omhoog bij fusie!


Quote

DEN HAAG/ALKMAAR - De samensmelting van de drie kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel tot de nieuwe kabelgigant Zesko verloopt moeizaam.

Voorlopig betaalt de consument de rekening, omdat de tarieven bij Casema en @Home, het vroegere Essent Kabelcom, omhoog gaan.

De komende weken worden cruciaal voor Zesko( een nieuwe naam wordt nog gezocht), dat groter wordt dan de huidige nummer één UPC. Het bedrijf, dat in handen is van de investeringsmaatschappijen Warburg Pincus en Cinven, wil liefst zo snel mogelijk de drie bedrijven in elkaar schuiven.


Vakbonden dulden ecnter geen gedwongen ontslagen, en het personeel ziet helemaal niets in een verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor in Utrecht. De hoofdkantoren zijn nu nog verspreid over Alkmaar (Multikabel), Den Haag (Casema) en Groningen (@Home).

Midden deze week praten vakbonden met de top van Zesko. ,,Het ontslag van acht- tot negenhonderd mensen is van de baan,’’ aldus Jan Grobbe van Abvakabo FNV. ,,Maar verder komen we maar moeizaam vooruit. Er is nog geen overeenstemming over het sociaal plan. Ons uitgangspunt is dat integratie zonder gedwongen ontslagen moet plaatsvinden; zekerheid van werk en dus inkomen voor het personeel.’’


Onderdeel van de fusie is harmonisatie van tarieven voor internet, tv en bellen. Dat blijkt voor abonnees van Casema en @Home een prijsverhoging per 1 juli van enkele eurocenten tot enkele euro’s per maand in te luiden. Woordvoerder Gradus Vos van Casema bevestigt dit. De onafhankelijke nieuwswebsite DutchMedia becijferde dat Zesko door deze harmonisatie circa 2,3 miljoen euro extra in het laatje krijgt. Zesko zwijgt over de voortgang van de fusie tot de ondernemingsraden hun visie hebben gegeven.

Bron AD
 
shadow
ik heb al bericht gekregen de telefoon gaat met 4 euro omhoog en internet soms met 2 euro,
ik ga dus van 23,90 naar de 29,90 per maandAngry
 
jukommerce
Ik vind het voorbeeld van Shadow echt pijnlijk. En ik zal u middels een kleine berekening laten zien waarom:

(29,9 - 23,9) / 23,9 = 25%!!!!* Meer voorbeelden van extreme verhogingen????

* inflatie = 1,8% (bron: http://www.cbs.nl)

MAAR graag nog wel even controleren of u echt 4 euro meer moet gaan betalen voor telefonie: 'Het Abonnementstarief Telefonie is gewijzigd van euro 5,95 naar euro 9,95. U blijft gewoon hetzelfde betalen doordat u een combinatiekorting Internet en Telefonie van euro 4,00 ontvangt. Deze korting ziet u direct terug op uw factuur, onder de rubriek kortingen.' (bron: e-mail van @home)
Gewijzigd door jukommerce op 24-05-2007 22:02
 
shadow
In de brief die ik gehad hebt van @home staan deze verhogingen vermeld en nergens wordt er vermelding gemaakt van de combinatiekorting van € 4.00. Daarom ben ik bang dat die gewoon komt te vervallen.
 
Lea
Ik heb eveneens het nieuws ontvangen. Ik verwacht ook dat de € 4,= komt te vervallen, omdat ze in de brief spreken over van € 23,90 naar € 29,90.. Als ik naar het alternatief kijk nl. CombiBudtget kan ik niet echt spreken over alternatief, omdat je hier heel wat internetsnelheid moet laten vallen en dat wil je toch ook niet. Ben ontevreden over deze maatregelen.
 
jukommerce
Combibudget is zeker geen alternatief. Voor de filmpjes van FTV.nl heb je bijvoorbeeld een downloadsnelheid van 350kbps nodig en voor uitzendinggemist.nl 500 kbps. Dan is Combibudget net iets tè traag.

Als je alleen online radio luistert dan is het net voldoende, maar dan heeft een bitstream van 128kbps (high-quality-radio-stream) wel een enorme invloed op de prestaties.

Uit de brief blijkt een verhoging van 25%. Dat is vrij fors. Als er sprake is van een combinatiekorting kan dit percentage nog meevallen. Wie geeft definitief uitsluitsel?
Gewijzigd door jukommerce op 01-06-2007 21:58
 
friemann
Op de site bij www.home.nl/wijziginginternetentelefonie werd vermeld dat de combinatiekorting komt te vervallen. Dus de prijswijziging is inderdaad de schandalig 25%
 
mevita
ik heb m,n afrekening gekregen, kombinatiekorting weg,dus geen prijsverhoging van 1 euro maar 5 euro per juli, klopt ditFrown
 
Zippo
Ik vrees van wel!

Nieuwe poll dan maar?
Ik ben blij met de tariefsverhoging.
ja
nee
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Heb de enquete / poll aangemaakt. Zie links boven!

Ik vind de tariefsverhoging terecht!


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabeltarief @home omhoog bij fusie!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
Ziggo minder in trek na fusie met UPC Ziggo nieuws : 6 14-11-2015
Amerikaanse baas Ziggo en UPC ziet brood in fusie Vodafone Ziggo nieuws : 1 20-05-2015
Veel klanten vertrekken na fusie Ziggo en UPC Ziggo nieuws : 2 09-05-2015
Fusie Ziggo en UPC mag, Film 1 moet dan weg Ziggo nieuws : 1 11-10-2014
Advertentie