obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
snelheid
mannesboy
ik heb @home intensief 8000 maar met twee computers komt hij er niet aan de snelheid nu geeft hij aan downloads 480 kb /sec ,upload 124.7 kb/sec , conn 293 conn/min , ping 16.0 ms ,nu is mijn vraag waar het aan ligt ? ik heb wel router tussen twee computers .wie kan mij helpen ik heb er geen verstand van . alvast bedankt
 
Zippo
intensief 8000 is 8000 kilo bit oftewel 1000 Kilobytes of 1 Megabyte per seconde. Met 480 Kilobyte per seconde haal je minder dan de helft van de beloofde snelheid.

Dat kan aan je eigen instellingen liggen, maar het kan ook aan de manier van testen liggen.

Je eigen instellingen kun je verbeteren met TCPIP optimizer, zie eerste link op http://ziggo.gebruikers.eu/weblinks.p...?cat_id=12.

Test verder eens met behulp van de tweede link daar.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Namens mannesboy;

Quote

79365435

komt niet verder maar tussen twee computers zit een router maar goed het blijft tries ;-(


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Via pm vraagt mannesboy of het aan zijn router kan liggen.

Antw. Door je router er eens tussenuit te halen weet je het zeker!

Je bent toevallig niet draadloos op die router aangesloten?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mannesboy
nee niet draadloos ,kijk ik had eerst pakket regelmatig 4000 pakket en daar was ik best wel tevreden en toen had ik al router en ging goed alleen af en toe paar sec stroom van de router uitzetten en dan weer aanzetten en dan loop hij weer goed ,maar ik dacht ga eens kijken hoe het werkt intensief 8000 maar ik blijft bij snelheid van regelmatig 4000 vandaar dat ik raar vindt ,@home zei ik moest 30sec stroomtoevoer van de kabelmodem onderbreken en dat heb ik gedaan maar hij komt niet aan de intensief 8000
Gewijzigd door mannesboy op 28-01-2007 11:49
 
Zippo
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn;
1- @home heeft 'vergeten' de snelheid op te voeren.
2- het kabelmodem moet idd gereset worden.

1- heeft de helpdesk gekeken of het abonnements vorm goed staat ingesteld?
2- probeer je kabel modem eens 30 minuten ipv seconden van de stroom te houden. Of in het configuratie scherm van het kabelmoden zit ook een restart button. (Tenminste in de Moterola) Probeer die eens.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kaltun
Hoi,

wat me wel opvalt is dat er 2 computers aangesloten zijn, dus wat je beste kunt doen is gewoon de router ertussen uithalen, eventueel computernaam aanpassen, en dan nogmaals kijken wat voor een snelheid je haalt
want als ik naar je download spec. kijk, lijkt het inderdaad dat ze vergeten zijn om je up-te-graden zijn
Gewijzigd door kaltun op 30-01-2007 14:59
 
kaltun
hoi,

even het volgende om te kijken wat het probleem is of kan zijn even een paar handelingen:

of de computer spyware vrij is:
wat je kun doen is volgende
start ==> uitvoeren ==> tik je in "cmd"(zonder aanhalingsteken) vervolgens krijg je zwarte dos scherm ervoor, type "netstat "(zonder aanhalingsteken) waar de cursor knippert en geef enter.

je krijgt info te zien wat belangrijk is om te weten hoe meer regels komen onder proto hoe langzamer je computer/ internet verbinding is, want die regels duiden aan dat er verbinding is met het internet
zijn er weinig of helemaal geen regels te zien dan is het een andere probleem

even afmakenGrin

mocht het besmet zijn met spyware , dan kun je oa spyware remover gebruiken ( bijv Hitmanpro ==> www.hitmanpro.nl)
Gewijzigd door kaltun op 01-02-2007 14:11
 
almodovaris
Effe checken: 1 MBps = 8 Mbps = 8 * 1024 kbps = 8192 kb/s

1 MB/s = 1024 kB/s

8000 kbps = 0,9765625 MB/s = 1000 kBps

Dat komt doordat:

1 B = 8 b (een Byte is acht bits)

1 bit betekent: met zekerheid kennen de uitkomst van een evenement met twee gelijkwaarschijnlijke uitkomsten, d.w.z. gooien met de munt, en zeker weten de resultaat daarvan

1 Byte betekent: met zekerheid kennen de uitkomst van een evenement met 256 gelijkwaarschijnlijke uitkomsten

Mijn snelheid:

109429470
 
almodovaris
Effe checken:

Beste manier van snelheid checken:

Download de laatste Knoppix CD. Booten daarvan. Iceweasel starten. Ga naar speedtest.nl en dan naar speedtest.net, daar je snelheid toetsen.

Als je router doet prima, er hoeft niet je router uitschakkellen. Alleen een computer mag aan staan (die die opstart met Knoppix CD). Als je router is veroudert (is niet snel), dan effe de computer direct aan de kabelmodem verbinden.

Knoppix is linux, maar... je hoeft geen linux weten om Iceweasel te bedienen.

Wat gaat dit over:

Knoppix CD bevat geen virussen, trojans, spyware, adware, malware, greyware en geen verkeerde netwerksettings.

NB: je computernaam instellen in Knoppix is geen makkelijke klus, tenminste als je niet gewend bent met linux. Dus achter een snelle router zou het makkelijker doen.

Vergelijkbare manier:

Gebruik een bootcd met BartPE Windows daarop of iets vergelijkbaars. Dezelfde NB kan meer of min van toepassing zijn.

Als dit niet kan:

Effe proberen met (andermans) laptop waarop een schone (verse, nieuwe) Windows installatie daarop staat.

Hoe moet je dan de resultaten interpreteren:

Als daar is veel te veel verschil tussen je Windows (traag internetten) en je Knoppix (snel internetten), dan je bent bijna zeker slachtoffer van spyware, malware, greyware, adware, virussen, kraken ("hacken") of zo.

Andere mogelijke oorzaak: je hebt al lang geen scandisk of chkdsk uitgevoerd. Logische fouten op je FAT/FAT32/NTFS partities makken je Windows heel langzaam. Alle Windows partities checken! Checken voor slechte sectors is in het algemeen niet nodig.

Andere mogelijke oorzaak: je ASPI layer is niet goed ingesteld. Gebruik FrogASPI of ForceASPI 1.8. Indien je al ASPI 4.71.2 daarop hebt, dan effe ForceASPI 1.8 installeren. Dit geldt ook voor andere ASPI versies, behalve FrogASPI.

Andere oorzaak: de firmware van je router is veroudert. Flashen is afgeraden voor mensen zonder veel kennis over computers en hardware. Je moet flashen alleen als je heel goed weet wat je doet. Als het misgaat, je kan de router weggooiien (het is niet gedekt door de garantievoorwaarden).

Andere oorzaak: je gebruikt een wireless router, die niet meer dan 5MBps ondersteunt. Daaraan kan je weinig doen, m.u.v. andere router gebruiken.

Andere oorzaak: je wireless router is niet of slecht beveiligd. Wellicht je buurman of buurvrouw stiekem geniet van je wireless verbinding.

Andere oplossing: je moet je modem resetten (van stroom uithallen, 15 sec wachten, daar weer met stroom verbinden). Kan soms gebeuren dat je geen verbinding meer krijgt.

Andere oplossing: gebruik Hitman Pro of Trendmicro Housecall om je computer schoon te maken (ze verwijderen virussen, spyware, adware, enz.)

Andere oplossing: alle updates via Microsoft Update downloaden en installeren.

Soms moet je merdere oplossingen toepassen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie