obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions | Veelvuldig gestelde vragen over Ziggo. Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
snelheid van uitgaande mail
egssanders
Is het meerdere mensen opgevallen dat uitgaande mail niet meer direct weg is als je op verzenden klikt? Het duurt behoorlijk veel langer dan voorheen. Ik merk het zeer sterk als ik een mailinglist van zo'n 50 stuks verstuur. Dat duurt toch wel zo'n minuut of 5 terwijl dit voorheen 1 een paar secondes was gebeurd. De mailinglist is opgebouwd uit leerlingen van mijn klassen, dus niet voor spam of commercieel gebruik bedoeld of zo...

Graag iemands reaktie!
 
Wout
Heb je je upload snelheid al gecontroleerd?

Zie deze thread!
 
egssanders
Ja, regelmatig en dat zit altijd rond de 108 Kbyte volgens speedtest.nl
 
Zippo
Schakel je eigen Virusscanner eens uit. Bij mij wordt b.v. ook de uitgaande mail gescanned! Misschien dat dit tot vertraging leidt.

In het geval van norton en mcafee, uitzetten en op nieuw opstarten anders is die prut toch niet uitgezet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jukommerce
Zit er op het netwerk van @home ook beveiliging om bedrijfsmatig gebruik of spam te voorkomen? Ik lees wel dat @home een virusscanner op het netwerk heeft. Maar hoe ver gaan zij met het analyseren van het gebruikersgedrag? En zo ja, welke gevolgen heeft dit voor particulieren met een eigen nieuwsbrief?

Uit privacy-statement van @home:

Quote

E-mail -
@Home zal geen kennis nemen van de inhoud van de inkomende en uitgaande
e-mailberichten van haar abonnees.

Gewijzigd door jukommerce op 23-06-2007 15:16
 
egssanders
De virsusscanner/spamfilters heb ik er thuis al eens vanaf gehaald, zonder resultaat overigens. Ik heb de vertraging voor het eerst gemerkt, met nog een veel langere wachttijd voor mail verstuurd werd, nadat er een storing bij @Home was opgelost. Eerst kreeg ik helemaal géén mail verstuurd, en toen met lange vertragingstijd, en dat is iets verbeterd. Maar nooit meer met dezelfde response als vóór die storing. Het ligt zo te zien niet aan iets dat hier op mijn pc's gebeurt, alle pc's (5 stuks) hebben dezelfde vertragingstijd. Ik neem aan dat er iets bij @home is veranderd, maar ik zou graag willen weten wat?!
 
Zippo
Hoe heb je de smtp server ingesteld?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
egssanders
De SMTP server staat ingesteld op mail.home.nl zoals dat ook al vóór de vertraging ingesteld stond. Poort natuurlijk 25 en geen vereiste server verificatie voor uitgaande mail, en ook geen SSL.
 
Zippo
Heb nog ff zitten zoeken, want er was een alternatief! Helaas! Sad Je kunt ook proberen direct het ip adres in te voeren ipv mail.home.nl
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid van uitgaande mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Advertentie