obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
wat houd ik "over" aan snelheid
sandeman
Guys, help me out here.

Na wat omzwervingen in de wereld van ADSL ben ik toch weer voornemens om naar Ziggo te gaan, maar op voorhand wil ik graag weten wat ik van een 10Mb abbo zou overhouden, nu weet ik dat bij ADSL het afhankelijk hoever je van de wijkcentrale af zit.

Is dat bij Kabel ook zo en zoja, waar kan ik testen hoever ik van de kast / wijkcentrale af zit?

van mijn ADSL 20MB van Telfort hield ik 8MB over (ivm afstand kast)
door problemen met een érg onstabiele lijn gaan ze de lijn terugbrengen naar 4MB, let op, ik betaal wél voor een 20MB lijn...
 
Zippo
Dat is het voordeel van kabel internet, 10Mb blijft 10Mb. Het wil echter wel eens voorkomen tijdens piekuren dat je snelheid inzakt.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
sandeman

Quote

Zippo schreef:
Dat is het voordeel van kabel internet, 10Mb blijft 10Mb. Het wil echter wel eens voorkomen tijdens piekuren dat je snelheid inzakt.


hum, apart. Ik sprak een medewerker van Ziggo en die deelde mee dat ik ongeveer 6MB zou over houden....
 
Zippo
Mogelijk is er nog verwarring over megabit en megabyte. 10 megabit is ruim 1 megabyte downloadsnelheid.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MaXMhZ
Zover mij bekend garandeert Ziggo de snelheid. Ze geven de snelheid aan die je ook daadwerkelijk haalt. Het kan wel hoger zijn, maar mag niet lager. Indien wel lager, heb je reden tot klagen.

Hier een screenshot van mijnGoogle Desktop's NetMeter:

15yzqyb

Ik heb Ziggo Z2 (5Mbps/1Mbps) Cool

Over snelheid klaag ik niet laten we maar zeggen Grin
Gewijzigd door MaXMhZ op 17-12-2008 22:34
 
Gigabyte

Quote

Zippo schreef:
Mogelijk is er nog verwarring over megabit en megabyte. 10 megabit is ruim 1 megabyte downloadsnelheid.


Hier handig tooltje om het om te rekenen: http://egret.net/kb__mb.htm
 
Zippo
Leuk tooltje, maar het rekent helaas niet bits naar bytes en vice versa om.

Bits naar bytes om te rekenen is het aantal bits te delen door 8.

8 bits is 1 byte.
8 Megabits is 1 Megabyte
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MaXMhZ

Quote

sandeman schreef:

Quote

Zippo schreef:
Dat is het voordeel van kabel internet, 10Mb blijft 10Mb. Het wil echter wel eens voorkomen tijdens piekuren dat je snelheid inzakt.


hum, apart. Ik sprak een medewerker van Ziggo en die deelde mee dat ik ongeveer 6MB zou over houden....


Ik vind dat een nogal wazig antwoord van die medewerker.
Bedoelt hij nou dat je 6MB (48 Mbps) bandbreedte onbenut laat, of dat je uiteindelijk 48 Mbps bandbreedte beschikbaar hebt. "overhouden" is niet een term die ik zou gebruiken.

1MB = 8Mb; b = bits, B= bytes.

Een internet verbinding is altijd afhankelijk van veel factoren. De kwaliteit en lengte van de kabel is er een van. Zowel de kabel "in de straat" als de bekabeling in huis. Houdt de kabel tussen modem en router altijd zo kort mogelijk. Zorg dat er nergens iets gecorrodeerd is, gebruik goede kwaliteit UTP kabels voor het locale netwerk.

Omdat Ziggo over de kabel (coax lijn) geleverd wordt, zal de afstand wijkcentrale - aansluitpunt een kleinere rol spelen dan de kabel bij ADSL/ADSL 2+. Coax kabel heeft een hogere bandbreedte, en kan daardoor meer verwerken. Over het algemeen zal de kabel ook jonger zijn en minder "lassen" bevatten dan wat over het algemeen geldt voor het KPN netwerk dat er soms al tientallen jaren langer ligt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wat houd ik "over" aan snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie