obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Welke (draadloze) router voor Ziggo
sandeman
Heb zojuist "alles in één" pakket besteld, ik gaf tijdens bestelling aan dat ik graag het draadloze modem erbij wilde hebben, medewerker gaf aan dat niet te adviseren. Hun draadloze routers waren niet geweldig (slecht bereik)

Gaf aan uit te moeten kijken naar een Linksys, wat is jullie ervaring hierin ?
 
MaXMhZ
Linksys staat bekend als goed en betrouwbaar merk.

Ik heb zelf een Sitecom WL 312 router.
Vandaag net opnieuw mijn netwerk opgezet.

Abo: Ziggo Z2 (5M/1M) via @Home

Modem: Scientific Atlanta
Router: Sitecom WL312 (802.11b/g/n)

Desktop via UTP kabel,
EMTEC S800 Media center via USB dongle (802.11g)

Netbook Asus EEEPC 900 via intern wireless (802.11g)

Alles werkt optimaal.

Gebruik tijdens het benaderen van routers wel Internet explorer, en GEEN firefox of een andere browser. Het lijkt misschien dat alles goed gaat met andere browsers, maar in werkelijkheid gaat het heel vaak fout ZONDER dat je het merkt of dat er een foutmelding gegeven wordt.


Ik moet zeggen dat de Sitecom router mij prima bevalt. De 802.11n USB dongle (Sitecom 300N USB adapter) die in het pakket zat is echter bijzonder gammel.
 
Gigabyte
Ik ben zelf erg tevreden met mijn WL-541 van Sitecom.
Hier te vinden (Ziggo) webshop: https://www.sluitallesaan.nl/shop/pro...039418.jsf
Gewijzigd door Gigabyte op 18-12-2008 18:45
 
Zippo
Zelf ben ik helemaal anti Sitecom geworden na aanschaf van de tweede Sitecom.

De eerste was ik zeer tevreden over maar het draadloze gedeelte ging niet sneller dan 10 Mbit.

Gezien de goede ervaringen weer een Sitecom gekocht, maar dit apparaat was een drama. Ben nog met de helpdesk van Sitecom aan de slag geweest, maar die konden de problemen ook niet verhelpen.

Gelukkig kon ik zonder problemen het apparaat omruilen voor een Linksys W54GL (oid). En dit is echt een perfect ding, vanaf het instellen geen problemen meer gehad!

Voor mij nooit meer Sitecom.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Gigabyte
Datzelfde heb ik nu met een Linksys WRT54G V7 gehad Angry.
Ik was daar tevreden mee totdat Orange/Online de deur uit ging en plaats maakte voor Casema/Ziggo.

Toen mocht ik ineens dat ding dagelijks soms wel 2x resetten, Linksys had hier geen oplossing voor en ook zou er geen nieuwe firmware voor gemaakt worden, ik denk te druk met de nieuwere modellen.Shock

Maar ik lees ondertussen dat de nieuwe modellen het weer perfect doen!
 
sandeman

nu docsis3 is aangekondigd vroeg ik mij af of er qua router nog iets veranderd is ?
 
Puma
Om je gereed te maken voor Doscis 3.0, raad ik je aan om een modem te kiezen die een WAN=>LAN thoughput ondersteund van minimaal 100 Mbit/s.

De meeste routers kunnen niet en de bovengenoemde Linksys is er één van.

D-Link DIR655 ondersteund een thoughput van 231 Mbit/s.
Ik heb hem zelf ook en dat ding is geweldig. Bere sterk (loopt dus niet vast) en goed bereik via WIFI!
[url]
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/[/url]

Daar staan een hele rij met routers die zijn getest. Zoek er één uit die bij jou past.

Voor de extreme gebruikers (1 Gbit glas lijn), die kunnen kijken naar MoNowall. Een FreeBSD server met router functionaliteiten.
Gewijzigd door Puma op 25-01-2009 22:26
 
kraakie
Ik heb een eminent 4420 bekabelde router voor degene die geen draadloze router willen

deze heeft een doorvoersnelheid van 95 mbit

en is maar ongv 22 euro Wink
productdetails

http://www.eminent-online.com/product...4420&pg=22
Gewijzigd door kraakie op 05-02-2009 11:42
 
Gerard
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met homeplug 85 Mbt/s?
Modem kabel naar homeplug in het stopcontact , uit stopcontacht kabel naar pc. Kort gezegd gebruik maken van het bestaande power grid. Ipv modem --> router --> pc. Want blijkbaar kan de nieuwe modem niet overweg met een router 10/100
 
Decibert
Die doorvoersnelheid ligt in de praktijk altijd vele malen lager dan de officiële. De technische verklaringen daarvoor laat ik maar achterwege.
Als je echter een router gebruikt die de nieuwe snelheid niet aan kan, zul je die niet halen, zonde natuurlijk. Echter, als de geadverteerde doorvoersnelheid van die homeplug 85mbps is, hoeft dat helemaal niet te betekenen dat je dan 50mbps kunt halen met je internet.
Dit is vanuit routers geredeneerd. Een router met geadverteerde doorvoersnelheid van 80mbps gaat echt de 50 mbps niet halen. Hoe dat met homeplug zit weet ik helemaal niet. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar je ervaringen qua betrouwbaarheid.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke (draadloze) router voor Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie