obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Instellen netwerk met trust 340 web station
Ziggo doei
Sinds gisteren ben ik aan het prutsen om een netwerk te maken met deze trust router. Hij is bedraad. Ik heb mijn modem gekoppeld aan de router en op de router zijn mijn 2 pc's aangesloten. Ik heb de router volgens de gebruiksaanweijzing ingesteld, en een netwerk ingesteld op beide pc met dezelfde naam. Iedere computer heeft een andere naam, maar toch doet ie het niet. Ik kan geen verbinding maken met het internet. De hoofdcomputer heeft windows vista home premium. De andere heeft XP lite.
Op beide gebruik de windows firewall. Maar wat ik ook probeer internet krijg ik niet aan de gang.
 
Zippo
Sluit je router anders als switch aan.

Router -> WAN poort en 4 LAN poorten.

Switch -> Wan poort niet gebruiken. Modem stekker gewoon in een van de LAN poorten steken en de computers op de overige LAN poorten aansluiten.

Zorg er wel voor dat je modem de ip adressen uitdeelt (dhcp)!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo doei
Ik ga het proberen, bedankt in ieder geval. Ik heb het geprobeerd, maar ik weet niet hoe iets aan mijn @home modem moet veranderen. Ik heb deze link http://192.168.100.1/ geprobeerd, die ik op deze site zag staan, maar dan krijg ik geen pagina geladen.

Ik heb een arris TM401B mdoem, ik gebruik windows vista op de ene pc en op de ander xp lite.
Kan vista het probleem zijn.
Gewijzigd door Ziggo doei op 31-07-2007 18:54
 
Zippo
Dat ip adres is in ieder geval werkend voor de SB5100

Probeer deze ip's eens
192.168.2.1 of 192.168.62.1
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo doei
nee ook met deze 2 kom ik niet ik niet bij de modem configuratie.
 
Zippo
Dan toch maar de router optie proberen.
Sluit je modem aan op de WAN poort van je router. Stel ip adres verkrijgen op automatisch in (dhcp). Stel nu de LAN kant van je router op een ander segment in. Gebruik b.v. 192.168.9.x en stel uitgifte van ip's automatisch in (dhcp).

Zet nu alles uit.
Zet je modem aan -> zet je router aan -> zet je computer aan.
Test of je internet hebt.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo doei
Helaas werkt het niet met deze rotuer, heb nu van iemand een andere router en die doet het wel. Valt heel even af en toe kort uit, maar doet het echt wel veel beter.
Hartelijk dank voor je hulp!
 
Wout
Jammer dat er geen oplossing is gevonden voor je eerste router. Misschien was ie wel stuk.Shock

 
Ziggo doei
Ja ik heb inderdaad de indruk dat die trust kaduk is, dus die is naar de afvalberg. Heb nu een nieuwe (eigen router) gekocht een Linksys wrt54gc en die doet het prima via de draad. Draadloos heb ik nog niet getest. Valt ook niet uit, gelukkig!
 
Zippo
Voor een stabiele en 'sterkere' verbinding zou ik het gewoon bedraad houden. Af en toe met een laptoppie het internet op draadloos kan wel maar echt downloaden moet je niet draadloos doen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen netwerk met trust 340 web station', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
Advertentie