obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Mozilla Thunderbird
FD-ID
Ik heb bij Thunderbird bij uitgaande server smtp.casema.nl ingevuld. Kan nergens een wachtwoord voor uitgaande server invoeren. Kan dus ook geen mail versturen met Thunderbird. Heeft iemand dat al wel gedaan en kan diegene mij melden hoe ik dat moet doen zodat ik vanuit Thunderbird kan mailen ???

mijn gebruikersnaam is XXXX@casema.nl en bij outlook 7 werkt alles wel. Wil toch graag ook met Thunderbird kunnen mailen.
Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,
Marguerite
 
Zippo
Ga naar tools en dan naar account settings. Scroll indien nodig helemaal naar beneden en selecteer outgoing server SMTP.

Let op als je meerdere email adressen gebruikt in Thunderbird dan moet je niet de smtp server hier wijzigen, tenzij je die speciaal voor ziggo hebt aangemaakt, maar een smtp server toevoegen.

Nu kun je alle info voor de smtp invullen of wijzigen. Nu is het alleen nog van belang om deze smtp server te kiezen in het account waarmee je werkt.

Click het account aan en kies Outgoing SMTP server en selecteer de juiste voor je account.

Nu zou het moeten werken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
FD-ID
Bedankt, ja dat lijkt de truc te doen, alhoewel ik bij het aanmaken van die nieuw toegevoegde smtp server ook geen wachtwoord heb hoeven invullen. Ik heb idd volgens de aanwijzingen een nieuwe server toegevoegd (met dezelfde gegevens als bij de oorspronkelijke) en die getest. Nadat verzenden testmail was gelukt heb ik de nieuwe als standaard oingesteld en toen de oude verwijderd.

Bedankt hoor! Ik ga nu alle accounts installeren. Prettige jaarwisseling en een voorspoedig 2009!
Met vriendelijke groet,

Marguerite Efdé,
FD-ID Interim Management & Projecten
 
Zippo
Graag gedaan! En als je nog vragen hebt.... Kom gerust weer.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Taka

Quote

Zippo schreef:
Let op als je meerdere email adressen gebruikt in Thunderbird dan moet je niet de smtp server hier wijzigen, tenzij je die speciaal voor ziggo hebt aangemaakt, maar een smtp server toevoegen.


In principe gebruik je slechts 1 SMTP-server voor verzenden vanaf al je email-adressen, en dat is de SMPT-server van je provider. Er is geen wachtwoord nodig. Er wordt alleen gecheckt of je internetverbinding via Ziggo verloopt. Dus als je met je laptopje naar de buurman gaat die bij een andere provider zit, kan je smtp.ziggo.nl niet gebruiken. Ga je weer terug naar huis, dan werkt het weer wel. Het maakt daarbij niet uit welk email-adres je als verzender gebruikt.

Voor alle duidelijkheid, e-mail versturen is een wezenlijk andere handeling als e-mail binnenhalen. Mail versturen doe je via een SMTP-server. Voor mail binnenhalen zijn diverse protocollen, maar vaak gaat het via een POP-server.Je kan het enigszins vergelijken met ouderwetse brieven.

Als je een brief verstuurt, dan plak je er een postzegel op en gooit 'm in zo'n rode brievenbus. De PTT (of hoe heet dat tegenwoordig) checkt of de postzegel geldig is (dus uitgegeven door de PTT) en niet of het adres van de afzender wel in de buurt van de brievenbus is. In de praktijk wordt de toegang tot smpt-servers meestal gelimiteerd tot IP-nummers die de provider zelf uitgeeft (bijvoorbeeld om te voorkomen dat de hele wereld gebruik gaat maken van die SMTP-server). Er is echter geen beperking op afzender. Dus je kan best mail via smtp.ziggo.nl versturen met als afzender "pietjepuk@internet.com".

Email ophalen kan je dan vergelijken met een Poste Restante: je gaat naar het postkantoor, identificeert jezelf en krijgt dan pas de brieven mee die voor jou zijn. In de context van internet is identificeren het opsturen van gebruikersnaam + wachtwoord. Het verschil is ook dat elke provider zijn eigen "postkantoor" heeft. Dus alle mail voor "xxx@ziggo.nl" ligt op je te wachten op het postkantoor van Ziggo. Maar als je ook een email-adres hebt bij xs4all, dan moet je naar het postkantoor van xs4all om dat op te halen.
 
Zippo
Bedankt voor je toelichting Taka. Echter als je ook gmail en smtp servers van je eigen domein gebruikt dan heb je al te maken met 3 verschillende smtp servers. Vandaar dat ik er even de nadruk op gelegd heb.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Taka
Dat heb je dus niet nodig. Alle mail kan je versturen via smtp.ziggo.nl. Ook de mail van je eigen domeinen en gmail.

Natuurlijk kan je mail ook via andere mailservers versturen als je daar toegang toe hebt. smtp.gmail.com verstuurt je mail als je naam/wachtwoord opgeeft. Datzelfde geldt ook voor de mailservers van je eigen domeinen. De mailservers van (de meeste) providers verlangen echter niet dat je op de mailserver inlogt met naam/wachtwoord, maar vinden het voldoende als je op een IP-nummer van de betreffende provider zit. Het maakt daarbij niet uit of je als afzender een gmail adres of een emailadres van een van je eigen domeinen gebruikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mozilla Thunderbird', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
outlook/thunderbird & ziggomail Instellingen software : 10 22-05-2012
E-mailen met Mozilla Thunderbird Algemeen : 4 06-09-2011
Advertentie