obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Ziggo sales misleiden
HooGLaNDeR
Hallo allemaal,

Op 3 januari 2009, heb ik contact gehad met de sales afdeling van Ziggo.
Ik heb de sales afdeling mijn situatie uitgelegd, te weten dat ik momenteel een digitaal pakket met filmnet extra heb en dat ik op dit moment steeds mijn smartcard moet wisselen tussen mijn digitale decoders.
De sales afdeling wist mij te vertellen dat ik een tweede smartcard kon bestellen om dit probleem op te lossen.
Op 6 januari j.l. heb ik bij het ontvangen van de smartcard wederom contact gehad met Ziggo sales, met betrekking tot deze card. Ik ontving namelijk wederom aanmeld formulieren.
Toen kreeg ik van de Sales afdeling te horen dat deze kaart een basis card is, en dat mijn Film abbonnement niet op deze kaart staat.

In mijn optiek heeft de sales willens en wetens dit verzwegen zodat ik een smartcard heb gekocht.
Ik voel me hierdoor misleid.
Echter, jullie raden het al.....
Ziggo geeft niet thuis als ik hierover bel.
Klantenservice poeiert je af en suggereert dat je ze dan maar moet opzeggen.

Hier dus een waarschuwing voor anderen. Je krijgt dus niet wat je besteld.


// HooGLaNDeR
 
MaXMhZ
Dat is het grootste probleem met verkopers; Ze willen alleen maar verkopen en kijken (te) vaak niet eens naar wat de klant wil. Het houd voor die mensen op bij verkocht - klaar.

Als de klant er dan achter komt waarvoor hij betaald, mag een ander de rotzooi opruimen en weer recht proberen te trekken.
Voor de verkoper geldt alleen de omzet. Dat het meer geld en klanten kost op deze manier realiseren ze zich vaak niet eens.

Dit geldt voor 99% van de bedrijven. Niet alleen voor Ziggo, en niet alleen voor service providers.
Er zijn natuurlijk ook wel goede verkopers die eerst uit proberen te vinden wat de klant nu eigenlijk wil en daar een product bij proberen te vinden dat past. Dit kost veel meer tijd, en de meeste verkopers zullen een snelle deal prefereren.

Als je een product wilt hebben dat bij je past is het vaak verstandig om er de technische afdeling bij te betrekken voordat je iets koopt en specifiek te vragen welke mogelijkheden het te kopen product je bied.

Maak van tevoren een lijstje met vragen die met ja/nee beantwoord kunnen worden.
Bij de uitleg over TV/Digitale ontvangers op de Ziggo site had je het volgende kunnen lezen:

Quote


Let op: Je moet er rekening mee houden dat het bij Ziggo nog niet mogelijk is om meerdere smartcards te koppelen. D.w.z. dat wanneer je op twee smartcards Film1 wilt hebben, je daar ook twee keer voor moet betalen. Ziggo werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.

Gewijzigd door MaXMhZ op 12-01-2009 19:28
 
HooGLaNDeR

Quote

MaXMhZ schreef:
Dat is het grootste probleem met verkopers; Ze willen alleen maar verkopen en kijken (te) vaak niet eens naar wat de klant wil. Het houd voor die mensen op bij verkocht - klaar.

Als de klant er dan achter komt waarvoor hij betaald, mag een ander de rotzooi opruimen en weer recht proberen te trekken.
Voor de verkoper geldt alleen de omzet. Dat het meer geld en klanten kost op deze manier realiseren ze zich vaak niet eens.

Dit geldt voor 99% van de bedrijven. Niet alleen voor Ziggo, en niet alleen voor service providers.
Er zijn natuurlijk ook wel goede verkopers die eerst uit proberen te vinden wat de klant nu eigenlijk wil en daar een product bij proberen te vinden dat past. Dit kost veel meer tijd, en de meeste verkopers zullen een snelle deal prefereren.

Als je een product wilt hebben dat bij je past is het vaak verstandig om er de technische afdeling bij te betrekken voordat je iets koopt en specifiek te vragen welke mogelijkheden het te kopen product je bied.

Maak van tevoren een lijstje met vragen die met ja/nee beantwoord kunnen worden.
Bij de uitleg over TV/Digitale ontvangers op de Ziggo site had je het volgende kunnen lezen:

Quote


Let op: Je moet er rekening mee houden dat het bij Ziggo nog niet mogelijk is om meerdere smartcards te koppelen. D.w.z. dat wanneer je op twee smartcards Film1 wilt hebben, je daar ook twee keer voor moet betalen. Ziggo werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.


Het zal mijn perspectie van een sales afdeling zijn, maar het lijkt me dat als een sales iets verkoopt, ze wel iets verkopen wat waar is, en niet een zoethoudertje meegeven, totdat achteraf blijkt dat het onzin is wat ze verkocht hebben. Dat is namelijk misleiding.

Dit zou hetzelfde zijn als een auto verkoper die een auto verkoopt, en dat bij aflevering je een auto zonder motor krijgt.

Ik ga er vanuit dat een verkoper mij correct informeert over het product wat ik afneem, en bovenal mocht , zoals in mijn geval , iemand het verkeerde hebben ontvangen, er ook een fatsoenlijke afhandeling zijn van een dergelijke situatie.
 
MaXMhZ
Voor iedere koop online geldt dat je binnen 8 dagen de koop mag annuleren en het produkt retour sturen. Het geld dat je betaald hebt word dan zsm terug gestort. Bij Ziggo duurt dit ca. 2 maanden.
 
HooGLaNDeR
Hoe zit dat telefonisch?
 
HooGLaNDeR
Ik ben met hulp van Coax benaderd door Ziggo.
Zij hebben mij uit coulance de kosten van de smartcard gerestitueerd.

Ook mag ik de smartcard houden en gebruiken, indien ik dit wens.

Ik wil even opmerken dat ondanks deze situatie ik vind dat Ziggo het goed heeft opgelost.

 
MaXMhZ
Goed opgelost door Ziggo.
En, ga ju nu een tweede abo bestellen met Filmnet?
 
HooGLaNDeR
Ergens rond maart of April komt de nieuwe dienst dat je een tweede smartcard met zelfde diensten als je huidige smartcard kunt afnemen voor EUR15,-

Dus ik wacht dit af.
 
nexagon
15 euro?

het wordt straks gratis Wink\

Ziggo maakt extra smart cards gratis

Tot op heden betalen Ziggo-klanten die digitale tv op een tweede toestel willen, de volledige kosten van een extra abonnement. Per februari levert Ziggo echter aan nieuwe klanten tot maximaal vijf smart cards op hetzelfde abonnement. De huishoudens die nu nog meerdere abonnementen afnemen, worden in maart overgezet op een enkel abonnement, met evenredig lager maandbedrag. Een woordvoerder van de kabelaar zegt dat de aanpassing van de systemen daarvoor rond is. Hij signaleert dat in steeds meer huishoudens een hard disk videorecorder verschijnt, waarin al een decoder is ingebouwd. De oude decoder schuift dan meestal door naar de tweede televisie in huis.

http://www.telecompaper.com
Bron: Telecompaper, 16 januari 2009
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo sales misleiden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie