obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Extra smartcards digitale televisie binnenkort mogelijk
Henk
Tot op heden was het niet mogelijk meerdere smartcards te gebruiken bij Ziggo.

Daar komt volgens Gradus Vos binnenkort verandering in. Vanaf maart kunnen meerdere smartcards besteld worden. Eerder al kunnen nieuwe klanten vanaf februari van deze verruiming gebruik maken.

Om dit mogelijk te maken heeft ziggo onlangs de IT-systemen aangepast en de software geupgrade.

Moderne televisies, onder meer van Sony en Loewe, beschikken vaak over een ingebouwde ontvanger voor kabeltelevisie (DVB-C). Er is dan nog wel een insteekkaart nodig, cam-module genoemd, zoals de AlphaCrypt CI-module die veel mensen met succes gebruiken. Maar Ziggo ondersteund dit niet.

Ziggo is (al heel lang) in overleg met leveranciers van cam-modules om duidelijkheid te geven over welke hardware op het kabelnetwerk zal werken. Vos over deze langdurige kwestie: "Wij zijn nog steeds in overleg maar verwachten dat er pas over ongeveer zes maanden CAM+ modules op de markt komen die wij ondersteunen."
 
pierre1
Het is wel mogelijk, ik heb 2 digitale-decoders met elk een smartcart en op 2 tv's digitale ontvangst.
Smile
 
Jovel
zie: ook het nieuwsitem op www.coax.nl
Tot op heden betalen Ziggo-klanten die digitale tv op een tweede toestel willen, de volledige kosten van een extra abonnement. Per februari levert Ziggo echter aan nieuwe klanten tot maximaal vijf smart cards op hetzelfde abonnement. De huishoudens die nu nog meerdere abonnementen afnemen, worden in maart overgezet op een enkel abonnement, met evenredig lager maandbedrag. Een woordvoerder van de kabelaar zegt dat de aanpassing van de systemen daarvoor rond is. Hij signaleert dat in steeds meer huishoudens een hard disk videorecorder verschijnt, waarin al een decoder is ingebouwd. De oude decoder schuift dan meestal door naar de tweede televisie in huis.
Bij navraag door COAX NL aan Ziggo, of dit inderdaad juist is, werd de vraag met een "ja " beantwoord. Een goede zaak.
 
Atropos
Ik heb sinds December ook digitale tv op 1 tv, betekend dit dat ik vanaf maart extra kaarten aan mag vragen, of geld terug krijg na aanschaf ?
 
nexagon
Ziggo maakt extra smart cards gratis

Tot op heden betalen Ziggo-klanten die digitale tv op een tweede toestel willen, de volledige kosten van een extra abonnement. Per februari levert Ziggo echter aan nieuwe klanten tot maximaal vijf smart cards op hetzelfde abonnement. De huishoudens die nu nog meerdere abonnementen afnemen, worden in maart overgezet op een enkel abonnement, met evenredig lager maandbedrag. Een woordvoerder van de kabelaar zegt dat de aanpassing van de systemen daarvoor rond is. Hij signaleert dat in steeds meer huishoudens een hard disk videorecorder verschijnt, waarin al een decoder is ingebouwd. De oude decoder schuift dan meestal door naar de tweede televisie in huis.

http://www.telecompaper.com
Bron: Telecompaper, 16 januari 2009
 
djberry
Vandaag een brief gekregen van Ziggo waarin stond dat ze in Maart en April gaan beginnen met het overzetten van de extra abonnementen op de andere smartcards en dat vanaf 1 Mei de extra abbonementen zijn overgezet op de andere smartcards. Tevens stond er bij dat dit voor maximaal 3 smartcards geld wat erg jammer is aangezien ik 4 smartcards heb en eerder was vermeld dat dit voor 5 smartcards zou gaan gebeuren.
 
timmie1962
Volgens mij kan je met een abbonement 4 Smartcards draaien. Wel heb je natuurlijk meerdere decoders nodig. Ikzelf heb 4 decoders, 4 Smartcards op een abbonement. Geen probleem verder.
 
wilmaklaas
Ik heb 2digitale ontvangers en 2 smart cards maar op mijn 2de toestel (op de slaapkamer) geen ontvangst, die heeft wel enkele weken gedraaid hield er ineens mee op, weet iemand hoe ik dit op kan lossen, heb ook al een nieuwe kabel geprobeerd
Gewijzigd door wilmaklaas op 09-08-2009 13:25
 
wilmaklaas

Quote

wilmaklaas schreef:
Ik heb 2digitale ontvangers en 2 smart cards maar op mijn 2de toestel (op de slaapkamer) geen ontvangst, die heeft wel enkele weken gedraaid hield er ineens mee op, weet iemand hoe ik dit op kan lossen, heb ook al een nieuwe kabel geprobeerd
 
Bitfreak
Weerkt de smartcard [foutcode op het scherm] niet meer of heb je geen signaal bij de 2e ontvanger.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extra smartcards digitale televisie binnenkort mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
glasvezel binnenkort Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 6 13-01-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
Advertentie