obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
andere hostname
huijg
Sinds kort heb ik ook opeens een andere hostname gekregen.

Vorige week ( 31-7-07 / 5-8-07) is er regelmatig uitval geweest van internet in mijn postcodegebied.
Ook het 0800-0760 vermeldde dit.

Ook ik dacht dat de hostnaam altijd hetzelfde bleef.
resetten van het kabelmodem en de daarachterliggende router veranderde er niets aan.
het is best onhandig als je op afstand van een ftp server gebruikt maakt.
Ip-adres veranderen is geen bezwaar, hostname wel.

Wie heeft ook een andere hostnaam en waarom ?

Ad
Gewijzigd door huijg op 07-08-2007 14:39
 
Zippo
Met hostname bedoel je toch het CO-nummer?

Alleen athome kan dit wijzigen, maar niet zonder jou daarvan in kennis te stellen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
huijg
dat zou helemaal dol zijn.
ik ben door athome niet ingelicht over een andere hostnaam.
ik krijg zelfs geen reactie op een mail die ik hun heb gestuurd. ik hoor veel klachten de laatste tijd over uitval. in limburg vorige week 2 dagen geen internet verbinding
 
huijg
aanvulling:
Is het nodig dat ik de nieuwe hostname ook moet invoeren in de router die aan het kabelmodem zit.
Ik ben nog steeds uiterst verbaasd dat de hostnaam is veranderd.
 
Zippo
Jazeker!!

Je kabelmodem ziet als enige je router, alles wat daarachter zit niet.

Vul je nieuwe hostname in je router in. Werkt het dan niet, kloon dan ook het mac adres van de pc die altijd met @home verbonden was. Dat doe je door met die betreffende pc naar het config scherm te gaan van je router en op clone mac adres te drukken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
huijg
na een email aan athome te hebben gestuurd krijg ik van hun het navolgende antwoord:

begin citaat:
Volgens onze gegevens is uw computernaam nog steeds CP423836-A. Deze computernaam is echter niet hoofdlettergevoelig.

Waarschijnlijk heeft u momenteel nog een andere computernaam ingesteld op uw computer en/of router. Dit heeft verder geen invloed meer op uw verbinding, aangezien @Home tegenwoordig de verbinding niet meer via de computernaam maar via het modemadres controleert. Ook zonder juist ingestelde computernaam kunt u dus via uw modem verbinding blijven maken.

einde citaat.

Ik had geen andere naam ingesteld in de router dan de oorspronkelijke hostnaam. Volgens hun hoef ik dus niets in te vullen !!!!

Is dit nieuwe informatie voor u als ATLocalhost ????

Wat nu ?
Ik ben benieuwd naar uw reactie waarvoor alvast dank.

Ad
Gewijzigd door huijg op 07-08-2007 22:09
 
Zippo
Met modemadres bedoelt athome vermoedelijk macadres. En ja dat is nieuwe informatie voor mij. Ik ben al weer een paar jaar weg bij @home. Indertijd kon je met de computernaam van een ander nog het internet op daardoor ontstonden er allerlei verbinindingsproblemen.

Recent heb ik nog bij een buurman een nieuwe router aangesloten op het kabelmodem. Natuurlijk werkte dat niet direct. Pas na het overnemen van de computernaam en het macadres uit de oude router werkte het netwerk van de buurman weer.

Heb je internet met telefonie van @home?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
huijg
Ik heb alleen internet van @home
telefoon heb ik van budgetphone. (voip)
Daar heb ik ook een mooi telefoonnummer van.
Heb KPN een jaar geleden opgezegd.
Ik denk dat @home dit niet zo geweldig vindt dat ik van hun geen telefoon neem maar budgetphone is nu eenmaal veel goedkoper.

Als ik dus storing heb, werkt uiteraard ook de telefoon niet.
Zou dan alleen maar kunnen bellen met de storingsdienst van @home via mobiel a 1,20 € per minuut. Doe ik dus niet.
(heb in een forum van de consumentenbond gelezen dat er ook vaste nummers zijn van @home, maar dat die niet worden prijsgegeven.
emand heeft het ooit gezien via nummerweergave toen hij werd teruggebeld).
Via support@home.nl worden mijn vragen steeds door iemand anders beantwoordt. Vervolgvragen komen niet bij dezelfde medewerker terecht. Zeer vervelend vind ik dat.

Ik heb een voip adapter met 2 phone poorten.
de tweede phonepoort is voor voipbuster.
Het is tevens een router. Hangt rechtstreeks aan het kabelmodem.
Aan de WAN kant dynamisch.
Aan de LAN kant heb ik statische adressen ingesteld.
192.168.10.xxx gateway = 192.168.10.1
Als internet het doet, werkt het allemaal prima.

Vraag maar als iets niet duidelijk is.
Waarom ben je weggegaan bij @home ??

pm bericht mag ook

gr, Ad
Gewijzigd door huijg op 08-08-2007 11:43
 
Zippo
Ik vroeg specifiek naar telefonie omdat je telefoonnummer vermoedelijk aan het macadres is gekoppeld. In principe is het macadres voldoende identificatie om toegang tot de internet diensten te verlenen.

Krijg je wel een ip adres toegewezen? Controleer dat door je pc zonder router aan te sluiten direct op je kabelmodem.

Je kunt verder nog eens kijken in de configuratie schermen van je kabelmodem en eens kijken welke meldingen gegeven worden. Ik kon toen zien dat ik geen ip adres kreeg omdat de dhcp server niet gevonden kon worden.

Ik ben weggegaan bij @home omdat ik ontevreden was over de prijs kwaliteit verhouding. De spreekwoordelijke druppel was een storing die niet binnen een week verholpen was. Dat heeft mij doen besluiten op te zeggen. En dat was achteraf maar goed ook. Ik heb 6 weken zonder @home internet gezeten voordat mijn aansluiting bij Wanadoo rond was. Gelukkig kon ik mijn draadloze router bij de buurman plaatsen (ja die al eerder genoemde en inmiddels heeft hij ook een draadloze router) en zo toch nog internetten.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
huijg
Ik krijg wel een ip adres toegewezen.
Dit kun je ook controleren door op de internet Explorer in te typen:
www.myip.nl
Je moet dan natuurlijk wel internet hebben.
Ook in de WAN van de router kan ik dat zien.
Alles werkt nu goed, maar wel met een andere host naam
Nou ja, daar kan ik mee leven.
De reden dat je bij @home bent weggegaan kan ik goed begrijpen.
Maar ik wacht het nog maar even af.
Het heeft 1,5 jaar redelijk goed gewerkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'andere hostname', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
Andere DNS servers instellen als er een DDos aanval of storing is bij Ziggo Instellingen software : 9 20-08-2015
Andere DNS server Snelheid : 5 19-08-2015
Slechte/geen wifi mét andere router WiFi, draadloos netwerk : 11 16-06-2014
andere router gebruiken ipv router Ziggo Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 16-11-2013
Advertentie