obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ongeldig IP adres windows XP
gertjago
Ik heb een Motorola SBV 5120 modem van Ziggo en daar een linksys WRT54GL aan hangen.
Notebook met windows vista heeft een wireless verbinding met inet, geen probleem. Alle XP computers (3) krijgen een ongeldig IP-adres toegewezen, zowel via wireless als via LAN. Hiervoor adsl, nooit problemen gehad. Ik heb niets gewijzigd aan de instellingen van de router (Vista comp heeft immers verbinding).
Wat ik wel/niet gedaan heb:
- XP comp via LAN kabel aangesloten - geen oplossing, ongeldig ip
- alle comp's autom. ip adres verkrijgen (was al zo)
- via ipconfig ip adres van comp verkrijgen - ongeldig ip
- niets gewijzigd aan modem en router instellingen

Bellen met helpdesk heeft geen enkele zin. Kreeg iemand aan de telefoon die volgens mij nog nooit een comp gezien heeft.
Wie heeft een oplossing?
Gewijzigd door gertjago op 30-01-2009 11:25
 
Zippo
Je kabel modem moet je linksys een ip geven. Zorg ervoor dat de internet kant (WAN) van je linksys op automatisch verkrijgen staat. (dhcp).

Ook de kant van je eigen netwerk (LAN) moet op automatisch staan evenals de netwerkinstellingen van de computers en laptops.

Je kunt e.v. wel zelf ip adressen gaan instellen maar zorg eerst dat het op deze manier werkt.

Belangrijk is nog dat je alles aanzet in een bepaalde volgorde.
Zet eerst alles uit!
Zet de apparaten aan in deze volgorde.
- kabel modem en 1 minuut wachten.
- router en 1 minuut wachten.
- computer enz.

Nu moet het werken.

Werkt het niet, sluit dan eens een pc rechtstreeks aan op het kabelmodem.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
gertjago
Alle XP computers staan op automatisch IP adres verkrijgen.
Procedure gevolgd; modem uit - aan/ router uit-aan / comp aan. Geen oplossing!
Kan niet meer in mijn router komen, oude IP adres werkt niet meer en kan dus niet controleren of router de juiste instellingen heeft. Moet evt. een harde reset geven


- Windows Vista comp geen problemen!
- IP adres dat ik krijg is : 0.0.0.0 op XP comp
- via Windows mobile/pda ook inet niet bereikbaar, ook geen geldig IP-adres
- rechtsstreeks met Lan kabel aansluiten biedt ook geen oplossing
Gewijzigd door gertjago op 31-01-2009 11:47
 
Gigabyte
Heb je die router ook al een harde reset gegeven met het kleine reset knopje achterop ??

LET OP: Daarna moet je wel alles opnieuw instellen !!
Gewijzigd door Gigabyte op 31-01-2009 14:02
 
gertjago
Ja had inderdaad router al een harde reset gegeven. Biedt geen oplossing.
Rechtstreeks aansluiten op modem bood ook al geen oplossing.

Wie weet waarom Vista computer wel contact krijgt en alle andere XP-pc's niet (niet via modem of via router).

Volgens Ziggo helpdesk zijn alle netwerkkaarten kapot (3 pc's en pda). Natuurlijk! Volgens mij is dit een standaard antwoord van de Ziggo helpdesk, dan zijn ze er vanaf.
 
erwinvos
Heb je al eens geprobeerd om de utp kabel van je ziggo modem rechtstreeks aan je xp machine te koppelen. Op deze manier isoleer je namelijk het probleem. Heb je verbinding dan betekent dat dus dat je netwerkkaart niet kapot is, maar dat je een probleem hebt met je routerinstellingen.
543451902
 
MaXMhZ
Als de computers 0.0.0.0 als IP krijgen betekend dit dat ze GEEN IP krijgen van de router.

Heb je DHCP in de router uitgeschakeld?? Heb je de kabels wel goed aangesloten?

Modem --->WAN router (NIET op LAN1-4 want dan werkt een linksys als switch, en de modem geeft maar 1 IP uit en niet meerdere! Dan werkt alleen de eerste PC die ingeschakeld wordt.

Je kunt ook niet tegelijk iets op de USB en op de ethernet van de modem aansluiten.
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-02-2009 07:14
 
gertjago
Moet automatisch verkrijgen IP-adres (dhcp) nu in- of uitgeschakeld zijn (MaXMhZ / Zippo)? Zijn er andere 'Ziggo-nstellingen' in mijn router die anders zijn dan de 'fabrieksinstelling' (heb router gereset). Is het nodig om een firmware-update op de router te zetten?

Ik heb inderdaad (zoals bij m'n vorige provider) mijn modem op LAN-2 staan, hoop dat dit het probleem oplost.

Overigens, ook het rechtstreeks aansluiten van de XP-comp op het modem biedt geen oplossing. Bij Vista-comp werkt inet wel rechtstreeks op modem, inmiddels ook niet meer via de router (na reset). Router is nu ookl weer te bereiken via standaard ip-adres - was niet meer bereikbaar.
Gewijzigd door gertjago op 02-02-2009 10:08
 
MaXMhZ
Sluit al je computers eens aan op de Linksys, dan de linksys op de modem, en haal dan 1 minuut de spanning van de modem af. Dat zou het probleem op kunnen lossen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-02-2009 14:43
 
gertjago
Via utp-kabel of wireless aansluiten op Linksys?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ongeldig IP adres windows XP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Kan geen IP adres verkrijgen Storing : 11 24-07-2017
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Advertentie