obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
ziggo/ router
johnziggodol
maanden geen problemen met mijn router, sinds donderdag na de storing van 2 dagen, doet mijn internet het wel als ik een kabeltje gebruik, mijn router echter (draadloos linksys) doet het na resetten een minuut, daarna kan ik weer resetten en zo elke minuut weer.
Ziggo gebeld nee hoor ligt aan uw router koop maar een nieuwe. Ik naar de winkel en mocht hem terugbrengen als hij het ook niet doet (netjes) de nieuwe router doet precies hetzelfde, 1 minuut werkt het, dan weer resetten. Dus deze terug gebracht. Ziggo weer gebeld en verteld dat ook mijn nieuwe modem het niet doet, zegt die eigewijze eikel en toch ligt het niet aan Ziggo.
Meer mensen hier last van en belangrijker kan ik hier iets aan doen?
Ps ik moet steeds mijn dhcp vernieuwen
 
Zippo
Stel je linksys eens in op een ander kanaal, het kan zijn dat iemand op hetzelfde kanaal zit en dat levert problemen op.

Met Google Search: networkstumbler kun je een overzicht krijgen van alle draadloze netwerken en hun kanalen bij jou in de buurt.

Kies dan een vrij kanaal. Ik hoop dat daarmee je probleem opgelost is.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
johnziggodol

Quote

Zippo schreef:
Stel je linksys eens in op een ander kanaal, het kan zijn dat iemand op hetzelfde kanaal zit en dat levert problemen op.

Met Google Search: networkstumbler kun je een overzicht krijgen van alle draadloze netwerken en hun kanalen bij jou in de buurt.

Kies dan een vrij kanaal. Ik hoop dat daarmee je probleem opgelost is.

bedankt alle kanalen 1-13 geprobeerd, is geen oplossing
 
Zippo
Er van uitgaande dat dit je opstelling is

1 kabelmodem van ziggo, verbonden met lankabel met
2 linksys draadloze router, verbonden (draadloos) met
3 pc of laptop.

Zet alles eens uit.
Zet 1 aan, zet 2 aan, zet 3 aan. Geef elk apparaat even 2 minuten voorprong voordat je de volgende aanzet.


Andere tip, zet de firewall in de linksys eens uit om te testen of het daar aan ligt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MaXMhZ
Wat bedoel je met "ik moet iedere keer mijn DHCP vernieuwen"?

Bedoel je misschien je IP vernieuwen?

Al geprobeert om een statisch IP aan je computer toe te kennen onder TCP/IP eigenschappen van de wireless Connection?

Heeft de router bij voorbeeld het IP 192.168.0.1 dan zet je de Wireless connection zelf op 192.168.0.100 Verander alleen het laatste getal in het IP adres, de rest moet gelijk aan de router zijn. Subnet mask kun je in de handleiding van de router vinden (wordt meestal automatisch ingevuld als je op het eerste veld klikt). Gateway IP is het IP van de router.

welke router heb je precies? sommige routers hebben problemen met kabel netwerken.

Ook de router/ontvanger uit de buurt van DECT telefoons of andere radio bronnen zoals mobieltjes houden.
Gewijzigd door MaXMhZ op 22-02-2009 21:22
 
johnziggodol

Quote

Zippo schreef:
Er van uitgaande dat dit je opstelling is

1 kabelmodem van ziggo, verbonden met lankabel met
2 linksys draadloze router, verbonden (draadloos) met
3 pc of laptop.

Zet alles eens uit.
Zet 1 aan, zet 2 aan, zet 3 aan. Geef elk apparaat even 2 minuten voorprong voordat je de volgende aanzet.


Andere tip, zet de firewall in de linksys eens uit om te testen of het daar aan ligt.

bedankt maar ook deze twee tips hebben geen oplossing gegeven
 
johnziggodol

Quote

MaXMhZ schreef:
Wat bedoel je met "ik moet iedere keer mijn DHCP vernieuwen"?

Bedoel je misschien je IP vernieuwen?

Al geprobeert om een statisch IP aan je computer toe te kennen onder TCP/IP eigenschappen van de wireless Connection?

Heeft de router bij voorbeeld het IP 192.168.0.1 dan zet je de Wireless connection zelf op 192.168.0.100 Verander alleen het laatste getal in het IP adres, de rest moet gelijk aan de router zijn. Subnet mask kun je in de handleiding van de router vinden (wordt meestal automatisch ingevuld als je op het eerste veld klikt). Gateway IP is het IP van de router.

welke router heb je precies? sommige routers hebben problemen met kabel netwerken.
Ook de router/ontvanger uit de buurt van DECT telefoons of andere radio bronnen zoals mobieltjes houden.


Linksys wrt 54 g v7.04
Hij heeft het altijd goed gedaan voor de storing van donderdag.
Als ik inlog op router en klik op dchp renew dan vult hij ook het ip adres opnieuw maar na een minuut kan ik dat dus weer doen. ook de stekker er uit en weer in helpt ook voor 1 minuut.
 
MaXMhZ
Ik heb net mijn router weer op Ziggo gezet. Ik doe altijd het volgende:

Spanning van de modem af.

Router op modem aansluiten via kabeltje.

Router aan zetten Modem aanzetten.


Modem aan zetten - kijk of alle lampjes gaan branden. Nadat ze allemaal continu aan zijn computer aan zetten. Eventueel rechts op de wifi indicatie in de taakbalk klikken en Vernieuwen selecteren of de computer opnieuw opstarten.
Gewijzigd door MaXMhZ op 22-02-2009 21:41
 
johnziggodol
Linksys wrt 54 g v7.04
Hij heeft het altijd goed gedaan voor de storing van donderdag.
Als ik inlog op router en klik op dchp renew dan vult hij ook het ip adres opnieuw maar na een minuut kan ik dat dus weer doen. ook de stekker er uit en weer in helpt ook voor 1 minuut
 
MaXMhZ
Als de computer rechstreeks op de modem/router via kabel geen probleem geeft, kan ik alleen de conclusie trekken dat de router stuk is of er iemand met een zender in de buurt alle communicatie wegdrukt.
Gewijzigd door MaXMhZ op 22-02-2009 21:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ziggo/ router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie