obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Leveringsproblemen modem en hdtv ontvanger
rrozema
Ik zou op 3-3 jl. worden aangesloten: alles-in-een plus. Op 2-3 maar eens even gebeld met de helpdesk waarom ik de beloofde hardware nog niet ontvangen had. Na enig zoeken wist men mij uiteindelijk te vertellen dat de leverancier leveringsproblemen heeft. Op mijn vraag wanneer ik dan wel de spullen kon verwachten had hij niet beter dan "over 1 a 2 weken". Dat hoop ik dan maar, want anders heb ik aan het eind van de maand geen telefoon en ook geen internet nie meer nie.
 
haagsegoof
Ik heb ook zoiets raars heb alles en 1 aangevraagd en contract gaat per 11 april en wordt mijn huidige verbinding via telfort opgezegd das vandaag alleen het leuke is dat ik nog geen modem binnen heb en volgens HD zeggen ze 2 weken !!?
en nu ?Shock


Update: Na gister door te zeuren en te klagen kreeg ik iemand anders aan de lijn (die badgast die ik eerst had is opzeker zo'n uitzendkracht die niets weet)
Deze damen wist mij te vertellen dat er vertraging was met de modems maar hij dat hij wel op dit moment bij de TNT ligt dus krijg hem zo en zo dinsdag/woensdag binnen beter dan 2 weken in ieder geval.
En gelukkig kan ik via t-mobile en me mobieltje 2mb internetten....
Gewijzigd door haagsegoof op 12-04-2009 11:11
 
rrozema
Mijn spullen zijn inmiddels wel aangekomen. En het werkt maar ik ben niet helemaal blij:
- de download snelheid blijft met 4 - 5 Mbit/s dik onder de beloofde 10Mbit/s.
- ook de volledige blokkade van verkeer inkomend naar mijn TCP 25 had ik niet verwacht; ik heb elders een mail server moeten inrichten (voldoende reden om nu al zeker te weten dat ik mijn ziggo internet opzeg bij het aflopen van de initiele contract periode van 1 jaar, want dit levert een extra kostenpost op van 178 euro/jaar. Ik ben getrouwd, heb 4 kinderen en heb dus tenminste 6 email adressen nodig en die krijg je bij geen enkele provider...)
- de humax digitale HD decoder ondersteunt geen HDMI-CEC; ik heb dus nu 2 afstandsbedieningen nodig om simpelweg tv te kijken. Ik wil dat lelijke kastje helemaal niet zien maar omdat de afstandsbediening het anders niet doet moet nu altijd de kast open staan. Dat is KUDT (ja, met dt!).
- er zat geen hdmi kabel bij de decoder; extra kosten: 45 euro.
- zo nu en dan krijg ik tijdelijk geen reactie van mijn internet verbinding; het lijkt alsof er delen van de communicatie wegvallen.
- mijn buffalo-met-dd-wrt-firmware router kan om de een of andere reden niet omgaan met de netwerk configuratie van Ziggo (hij blijft bootpc pakketten uitfilteren die hem vanaf 10.x.x.x adressen worden toegestuurd). Hij krijgt daardoor nooit een publiek ip adres. Ik gebruik nu een oude draytek vigor 2200E. Niet mijn ideale router, maar het werkt in ieder geval wel.
- digitale tv werkt, afgezien van de 2 ab's, goed. Het verschil op de normale kanalen is, op mijn 37" Samsung, echter niet zo groot als ziggo ons wil doen geloven. Begrijp me niet verkeerd, het beeld is prima; maar om nou te zeggen dat ik het onmisbaar vind, nee. Ik 'vergeet' nu al wel eens om de tv over te zetten omdat ik te lui ben om die 2e ab te pakken en analoog kijkt het dan ook nog steeds prima. Alleen de HD kanalen zijn echt beter. Maar voor die 3 zenders, waar vaak nog steeds niets op is, vind ik het eigenlijk nu al zonde van m'n geld.
- film 1 is leuk, maar ik heb nu in 3 weken al veel te vaak "die heb ik al gezien" gedacht. Daar heb ik geen 15 euro/mnd voor over...

Er is ook een pluspunt:
- Telefonie werkt feilloos. Helder geluid en geen problemen. Ook de nummer portering ging, ondanks dat het bijna 2 weken langer duurde dan beloofd, vlekkeloos.

Kortom, ik ben 'in de lucht' maar nog niet onverdeeld enthousiast over Ziggo.
Gewijzigd door rrozema op 15-04-2009 09:15
 
haagsegoof
tot vandaag nog niets ontvangen zo tnt het zo druk hebben?? of lopen ze zoals ik al had verwacht gewoon te lullen zodat je maar ophangt of niet langskomt ..Angry
 
Decibert

Quote

de download snelheid blijft met 4 - 5 Mbit/s dik onder de beloofde 10Mbit/s.

Welke site heb je gebruikt om te testen? speedtest.bbnet.nl is één van de meest betrouwbare, als je kiest voor de 100MB download. Er is geen betere manier om te testen dan door gewoon een bestand te downloaden rechtstreeks van een server met een overschot aan bandwijdte. Kijk naar de gemiddelde snelheid per seconde (gebruik bijvoorbeeld een download manager). Sluit de pc rechtstreeks met een zo kort mogelijke kabel aan op het modem, zet alle andere processen (en eventueel andere pc's) zoveel mogelijk uit voor je de test begint. Herhaal hem meerdere malen voor een betrouwbaarder resultaat.
Als je dan echt onder je beloofde snelheid zit, wordt het tijd om 0900-1884, optie 2 en daarna 2 te bellen. Ziggo levert tot aan de deur, daarbinnen ben je zelf verantwoordelijk. Als je een router gebruikt, is het sowieso het handigst bij een test de pc rechtstreeks met een kabel aan te sluiten, op die manier kan je de meest voorkomende oorzaak van internetproblemen elimineren.

Quote

heb dus tenminste 6 email adressen nodig en die krijg je bij geen enkele provider

Gmail al eens geprobeerd? Onbeperkt gratis emailadressen en nooit storing. Zelf heb ik tien emailadressen (en idioot veel aliassen) bij XS44ALL, die ik dan weer niet gebruik. Ondertussen ben ik ook overgegaan op emailserver in mijn eigen beheer, maar dat is zakelijk gebruik. Mijn server geeft mij echter de mogelijkheid SMTP via een andere poort te laten lopen. Veel beter is het overigens om een secure SMTP te gebruiken, qua veiligheid, en dat gebruikt sowieso een andere poort.

Quote

initiele contract periode van 1 jaar

Maandelijks opzegbaar, er is maar één actie waarbij je een langer contract hebt, en dat is ITV. Zie ook http://www.ziggo.nl/klantenservice/op...e/opzeggen.

Quote


Telefonie werkt feilloos. Helder geluid en geen problemen. Ook de nummer portering ging, ondanks dat het bijna 2 weken langer duurde dan beloofd, vlekkeloos.


Dát is in ieder geval mooi om te horen. Je andere opmerkingen over routers e.d. kan je het best richten aan de technische ondersteuning voor internet, oftewel het nummer en de opties die ik eerder noemde. Succes!
 
rrozema
Dank je Decibert, ik heb inmiddels het snelheidsprobleem opgelost: het was mijn eigen router die de snelheid kneep tot ergens tussen de 4,5 en 5 Mbit/s. Het ging om een Draytek Vigor 2200E. Blijkbaar kan deze niet goed omgaan met de snelheden van tegenwoordig. Maar mogelijk lag het alleen aan dit exemplaar; hij heeft dit weekend spontaan de geest gegeven. Geen enkel lichtje brandde meer.

Gedwongen door het overlijden van die Draytek, ben ik weer bezig gegaan om mijn (geliefde Wink ) Buffalo WHR-HP-54G aan de praat te krijgen. Zoals ik eerder schreef kreeg die geen WAN ip adres sinds mijn overstap van Online naar Ziggo. Dit euvel bleek uiteindelijk alleen op te treden met 1 exemplaar met firmware DD-WRT v24-sp1 (07/27/08) vpn (SVN revision 10011). Toen ik het andere exemplaar, dat normaal als 2e access point dienst doet, inzette als router, was het hele probleem weg en de snelheid was gelijk ook maximaal. Het enige verschil tussen die beide apparaten is de firmware versie: deze draait DD-WRT v24 (05/24/08) vpn (SVN revision 9526), een iets oudere versie dus.

Dus voor mensen met snelheidsproblemen: controleer vooral of het niet je router is die de beperkende factor is. Bij mij was het het verschil tussen maximaal 4,5-5 Mbit/s en 10Mbit/s.
Gewijzigd door rrozema op 04-05-2009 08:08
 
Decibert

Quote

Dus voor mensen met snelheidsproblemen: controleer vooral of het niet je router is die de beperkende factor is.


Niet voor niets dat altijd aangeraden wordt bij snelheidsproblemen om inderdaad te testen met de router ertussenuit. Had zelf ook vroeger een oude Linksys die dagelijks meerdere malen gereset moest worden en me makkelijk een derde van m'n snelheid kostte. Een router is gewoon weer een extra apparaat wat problemen kan veroorzaken. Een twee jaar oude router is eigenlijk al weer verouderd wat dat betreft. Maar goed, gefeliciteerd dan maar Wink.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
steviejlord

Quote

rrozema schreef:
Ik zou op 3-3 jl. worden aangesloten: alles-in-een plus. Op 2-3 maar eens even gebeld met de helpdesk waarom ik de beloofde hardware nog niet ontvangen had. Na enig zoeken wist men mij uiteindelijk te vertellen dat de leverancier leveringsproblemen heeft. Op mijn vraag wanneer ik dan wel de spullen kon verwachten had hij niet beter dan "over 1 a 2 weken". Dat hoop ik dan maar, want anders heb ik aan het eind van de maand geen telefoon en ook geen internet nie meer nie.
 
steviejlord
Hallo, ik heb hier vrijwel hetzelfde probleem. Alles is 1 plus aangevraagd en vrij snel monteur geweest om alles aan te sluiten. Modem kon die niet activeren. Heb ik zelf telefonisch geregeld 's avonds. Is gelukt. Er zou nog een monteur moeten komen om nieuwe kabel te leggen. Ruim een maand later nog niemand geweest. HD ontvanger erbij besteld, smartcard binnen, HD ontvanger nog steeds niet. (ongeveer 1½ maand geleden aangevraagd). Keer of 4 gebeld en ook nog klacht gemaild, niks op gehoord tot nu toe. Blijven afwachten???Angry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Leveringsproblemen modem en hdtv ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie