obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Hostname kwijt.
rijkesser
Afgezien van het feit dat verbindingen met websites traag opgezet worden (brakke DNS-servers?) sinds @Home in Ziggo opging, heb ik nog een probleem. Mijn door @Home toegewezen CC74xxx-B hostname ben ik kwijt. Hiervoor in de plaats heb ik een andere hostname gekregen van iemand in een andere stad en provincie. Heb dit gecontroleerd via shieldsup.
De aan mij toegewezen hostname is nog wel degelijk in gebruik maar wel bij een andere abonnee, pingen van deze hostname gaf positief resultaat. Aangezien de hostname die uitgegeven is persoons- dan wel abonnee-gebonden was kunnen er problemen onstaan bij eventuele criminele activiteiten van de persoon die de aan mij toegewezen hostname in gebruik heeft. Hierover heb ik 2 klachten ingediend via het online klachtenformulier van Ziggo. De eerste klacht dateert van meer dan 2 weken geleden en de 2e is ook al meer dan een week oud. Ziggo heeft de klantvriendelijkheid van @Home overgenomen en zwijgt in alle talen.
Zijn er meer mensen die deze verschijnselen bemerken ?
 
TCP_IP
Ten eerste als je websites traag worden opgezet kan goed door brakke DNS komen, ik zou je dan OpenDNS willen aanraden. Dit gaat een stuk sneller en is zeer veilig.

Ten tweede, waarschijnlijk is er een nieuw IP uitgedeeld met bijbehorende hostname, dit zal ook zo bij Ziggo geregistreerd zijn.
ISP's geven voornamelijk dynamische IP's uit, dus dat recht is voorbehouden(algemene voorwaarden).

Ik denk niet dat je je hierover druk hoeft te maken, en bij evt. criminele activiteiten is beetje vergezocht maar wel realistisch natuurlijk. Ziggo zal in hun DHCP logboeken dit wel hebben geregistreerd.
 
rijkesser
TCP_IP bedankt voor het meedenken.

OpenDNS gebruik ik inmiddels al en ik verbeeld me wel dat dit iets helpt.
Wat betreft de hostname het volgende:
In het verleden ben ik wel eens van IP-address gewisseld. Na het verkrijgen van een nieuw adres hield ik wel altijd de aan mij door @Home toegewezen hostname zoals die ook in de overeenkomst is vermeld.
Nu echter zie ik elke keer nadat ik zelf doelbewust een nieuw IP-address heb verkregen dat hieraan weer een andere hostname gekoppeld is.
De originele hostname (die van het contract) is te pingen en geeft ook response.
Iemand anders heeft dus de hostname die in mijn contract staat.
Dat Ziggo een en ander wel in zijn DHCP logboeken zou hebben geregistreerd, daar durf ik niet op te rekenen.
Immers, ze zijn nog niet eens in staat om op een klacht te reageren.
 
TCP_IP
Blijkbaar ben je niet de enige die dit is overkomen, zie onderstaande links naar andere topics hierover:

andere hostname

Originele hostname is veranderd?!?

DHCP logboeken gaan automatisch, bij elke lease word alles vastgelegd. Ik kan me goed voorstellen dat je je twijfels gaat hebben.
Als je nog wat extra druk erachter wilt zetten kun je (gratis) coax.nl inschakelen door het klachtenformulier linksonderin in te vullen. Coax is een Kabel belangenvereniging.
Coax zal dan contact met Ziggo opnemen betreffende je klacht om dit (sneller) te laten oplossen.
 
rijkesser
Ik heb vandaag al een klachtenformulier van coax.nl ingevuld.
Zij hebben de klacht doorgestuurd aan Ziggo en vragen mij weer contact op te nemen als Ziggo niet binnen 3 dagen reageert.
Maar even afwachten dus.
 
Puma
Ziggo werkt niet meer met vaste hostnames. Volgens mijn hostname woon ik circa 50 KM verderop!

Bij ADSL krijg je een hostname die wijst naar jouw woonplaats. Bij kabel werkt dit niet zo.

Tijdje terug heeft Ziggo de vaste hostnames opgeheven. In jouw geval. Er heeft een zogenaamde "node shifting" plaats gevonden. Het verkeer wordt via een andere centrale geroute. Niets om je zorgen over te maken. Ik ben inmiddels 3x verhuisd. Rijssen>Hengelo>Zwolle en nu zit ik op Raalte.
4x een andere hostname en IP. Tevens weten ze precies wie, waar en wanneer een bepaald IP adres had en om die reden kunnen ze jou nooit berechten voor praktijken die jij niet hebt uitgevoerd.

Voorheen kon je alleen online komen door je hostname aan je PC te koppelen en daarmee online te gaan of deze in een router te zetten, aan de hostname werden namelijk ook telefonie instellingen gekoppeld (telefoonnummer, abonnementen etc). Dat is nu allemaal anders geworden. Te lang verhaal om te typen.

Edit: heb je serieus waar een klacht ingediend? Hoezo onnodig de helpdesk belasten. Die hebben niet eens antwoord op je vraag of negeren je gewoon, want je maakt je om niets zorgen.
Gewijzigd door Puma op 24-03-2009 19:41
 
Zippo

Quote

Puma schreef:
Ziggo werkt niet meer met vaste hostnames. Volgens mijn hostname woon ik circa 50 KM verderop!

Edit: heb je serieus waar een klacht ingediend? Hoezo onnodig de helpdesk belasten. Die hebben niet eens antwoord op je vraag of negeren je gewoon, want je maakt je om niets zorgen.


Als klanten geinformeerd worden dan had dit voorkomen kunnen worden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rijkesser

Quote

Zippo schreef:

Quote

Puma schreef:
Ziggo werkt niet meer met vaste hostnames. Volgens mijn hostname woon ik circa 50 KM verderop!

Edit: heb je serieus waar een klacht ingediend? Hoezo onnodig de helpdesk belasten. Die hebben niet eens antwoord op je vraag of negeren je gewoon, want je maakt je om niets zorgen.


Als klanten geinformeerd worden dan had dit voorkomen kunnen worden.


Inderdaad, als men de moeite genomen had de klanten te informeren had dit mij een hoop ergernis bespaard.

Het verhaal van Puma klopt. Bij andere @Home klanten, sorry ... Ziggo klanten bemerkte ik dezelfde verschijnselen als bij mij.
Feit is dat ik bij @Home jarenlang hetzelfde IP-address had met dezelfde hostname. Als ik opzettelijk een nieuw IP-address verkreeg bleef de hostname nog steeds hetzelfde. Vorig jaar is @Home opgegaan in Ziggo en nu pas bemerken wij allerlei veranderingen die geen verbeteringen zijn zonder dat wij als klanten zijn ingelicht. En inderdaad de helpdesk reageert niet op klachten.
Ik heb in mijn router nu als hostname staan: ZIGGOSUCKS . En ja hoor, dat werkt prima.
Gewijzigd door rijkesser op 25-03-2009 09:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hostname kwijt.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wachwoord Ziggo hotspots regelmatig kwijt Ziggo mobiel telefonie : 3 12-07-2015
wachtwoord kwijt Cisco EPC3925 Algemeen : 3 29-12-2014
Even mijn ei kwijt komen.. Klacht over Ziggo : 7 08-01-2014
Mijn opnames niet zichtbaar/kwijt Storing : 2 09-09-2013
groene hoofdkabel telefoon kwijt Algemeen : 4 16-04-2013
Advertentie