obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo schrapt Duits en Franstalige zenders uit analoge basispakket
rrozema
Op dat forum wordt maar gerept over 2 (kleine) tv's die geschikt zijn. Ik heb nogmaals gezocht op kieskeurig en er zijn inderdaad inmiddels flink wat tv's bijgekomen die in ieder geval DVB-C ingebouwd hebben. Of dat automatisch betekent dat ze dan ook geschikt zijn voor de ziggo kabel weet ik niet. Ik ga er nog even verder over lezen. Dank voor de info.
 
Decibert

Quote

Dankzij bepaalde acties van lieden aldaar.


Ja ik dacht al zoiets, weet niet of je't vervelend vindt dat ik (in dit specifieke geval) daarheen gelinkt heb, ik ga er niet vanuit want dan had je 't wel verwijderd.

Quote

Dank voor de info.


Alsjeblieft.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
crime scene

Quote

Decibert schreef:
Voor een aantal van de Duitse zenders en TV5 is het op hun verzoek geweest, alleen nog maar in digitale kwaliteit te worden doorgegeven. Dit is namelijk de standaard tegenwoordig, daar meer dan de helft van alle huishoudens in Nederland gewoon digitaal kijken.

Door deze fout van Ziggo te reduceren tot een technisch verhaal ga je volledig voorbij
aan een belangrijk aspect. En dat is de toegankelijkheid tot verschillende informatie bronnen,
voor een niet verwaarloosbaar deel van de bevolking. Bijvoorbeeld voor ouderen, of beter "technisch minder begaafden". Om zeker niet te discrimineren.

Want we kennen allemaal wel de oude tantes, ooms, opa's en oma's die worstelen met technische nieuwigheden. En die prima tevreden zijn met hun oude toestel, en echt geen behoefte hebben aan een extra kastje met afstandsbediening.

Het zou zo maar kunnen zijn dat deze "gewoon digitaal" al te verwarrend vinden. Deze overige helft, die nog altijd analoog kijkt, zijn ook gewoon consumenten en vooral ook burgers met rechten. De vrije nieuwsgaring lijkt mij een belangrijk genoeg argument om deze Europese publieke kanalen voorrang te geven over commerciële zendervulling. Ongeacht of deze kanalen zelf graag een plaats in het digitale pakket willen. Dat staat immers los van de rechten van de kijker.

Quote


Daarom kan Ziggo ook af en toe zenders toevoegen zonder de kosten te verhogen. Maar ja, daar hoor je niemand over natuurlijk.

Natuurlijk wel als dat ten koste gaat van fundamentele rechten van de gebruikers.
Alleen is het besef en kennis daarvan niet breed onder de bevolking aanwezig. Als techneut snap ik dat er een praktische limiet aan bandbreedte is, en dat door steeds meer "rommel" toe te voegen uiteindelijk de basis functionaliteit in gevaar komt. En dat is nu dus het geval.

De introductie van HD, wat ik zeer toejuich, mag nooit zomaar ten koste gaan van het bestaande publieke analoge zenderaanbod. Dan maar zo'n tell-sell ding eraf, of minder ruimte voor lokaal kanaal nummer 3. Die moeten dan maar beter samenwerken en een zender delen.

Quote

Grammaticaal net zo veel onzin als de inhoud. Als je geen Ziggo meer wilt, stap je toch over op Digitenne of de schotel. Ziggo is één van de weinigen met maandcontracten.


Dit is het doorgeslagen marktdenken waar zoveel mensen zich aan ergeren. De publieke en maatschappelijke functie van zo'n kabelbedrijf negeer je dan. Deze actie van Ziggo kan ik niet bestempelen als "maatschappelijk verantwoord ondernemen".
 
Decibert

Quote

De introductie van HD, wat ik zeer toejuich, mag nooit zomaar ten koste gaan van het bestaande publieke analoge zenderaanbod. Dan maar zo'n tell-sell ding eraf, of minder ruimte voor lokaal kanaal nummer 3. Die moeten dan maar beter samenwerken en een zender delen.


Vergeet niet dat analoge zenders 5 à 8 keer zoveel ruimte innemen als digitale zenders. Bepaalde analoge zenders waar minder vraag naar is en die in een achterhaalde techniek worden uitgezonden gaan dus ten koste van het HD-aanbod. Kijk naar CaiWay, het kabelbedrijf met het grootste HD-aanbod, en daarom ook het kleinste analoge aanbod.

Andere digitale kanalen zijn ofwel populairder of leveren Ziggo geld op omdat ze betalen voor doorgifte. Die zenders schrappen (zoals TellSell-varianten) levert dan op dat de abonnementskosten hoger worden. En vergeet niet dat er dan dus 5 à 8 keer zoveel kanalen geschrapt zouden moeten worden. Ik hoor de rellen al.

Het is misschien vervelend voor hen die niet met hun tijd meegaan, maar als we vooruitgang willen op de kabel, zullen verouderde technieken opgeofferd moeten worden, tenzij jij met een beter idee kan komen.

Quote

en echt geen behoefte hebben aan een extra kastje met afstandsbediening.


Er komen niet voor niets ingebouwde modules. Sterker nog, die zijn er al ruime tijd, zij het nog niet ondersteund.

Quote

Ongeacht of deze kanalen zelf graag een plaats in het digitale pakket willen.


Als een zender ophoudt met analoog signaal verstrekken kun je hoog of laag springen, maar in het analoge pakket zal het dan niet komen.

Ik ben overigens benieuwd naar wat je bedoelt met rechten. Het clubje wereldvreemde navelstaarders in de programmaraden bepaalt dat er een aantal zenders doorgegeven moeten worden, ongeacht de vraag naar die zenders, de haalbaarheid ervan, de extra kosten en de beperkingen op de vooruitgang. Waarom alleen de kabelaars verplicht moeten zijn om deze analoog door te geven terwijl alle andere aanbieders dat alleen digitaal hoeven te doen is een raadsel.

Quote

Dit is het doorgeslagen marktdenken waar zoveel mensen zich aan ergeren.


Tja de liberalisering hè. Ze willen zelfs de kabel gaan openstellen, ik hou m'n hart vast.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
crime scene

Quote

Decibert schreef:
Vergeet niet dat analoge zenders 5 à 8 keer zoveel ruimte innemen als digitale zenders. Bepaalde analoge zenders waar minder vraag naar is en die in een achterhaalde techniek worden uitgezonden gaan dus ten koste van het HD-aanbod.

Vergeet dat zeker niet. Maar waarom dan wel 150 digitale SD kanalen, waarvan er minstens naar 100 geen haan naar kraait (of kijkt)? Kwestie van prioriteiten lijkt me. Een goede basis voorziening voor analoge TV hoeft HD niet in de weg te staan. Dan maar wat minder SD-digitale kanalen. Dat moet makkelijk te regelen zijn met de MPEG multiplexers van Ziggo.

Quote


Andere digitale kanalen zijn ofwel populairder of leveren Ziggo geld op omdat ze betalen voor doorgifte. Die zenders schrappen (zoals TellSell-varianten) levert dan op dat de abonnementskosten hoger worden. En vergeet niet dat er dan dus 5 à 8 keer zoveel kanalen geschrapt zouden moeten worden. Ik hoor de rellen al.

150 - 100 = 50 redelijk zinvolle kanalen is ook een prima digitaal pakket, vast zonder rellen.
Da's altijd nog meer dan Digitenne weet te bieden.

Quote


Het is misschien vervelend voor hen die niet met hun tijd meegaan, maar als we vooruitgang willen op de kabel, zullen verouderde technieken opgeofferd moeten worden, tenzij jij met een beter idee kan komen.

De krant en de FM radio, ook verouderde technieken. Maar ze bestaan nog steeds.
Voor veel mensen "werkt het gewoon". Zolang de ontvangers nog niet massaal
ingebouwd zijn in de toestellen, heb je in het gebruik nog een drempel.

Pas als Ziggo de door jou genoemde ontvangers beter gaat ondersteunen,
is een meer acceptabele overgang mogelijk.
Door het natuurlijke verloop van toestellen die defect raken, en vervangen worden door nieuwe.

Dat enkelen het nieuwste van het nieuwste willen, leuk,
maar dat is geen norm die aan de gehele bevolking is op te leggen.
(wat dacht je van een verbod op old-timers? krijg je ook geheid een boze meute van.
en een sloop premie op oude vervuilende TVs? die hebben ze nog niet verzonnen)

Quote

Tja de liberalisering hè. Ze willen zelfs de kabel gaan openstellen, ik hou m'n hart vast.

Zolang met (Europese) belasting centen betaalde zenders zonder extra kosten worden doorgegeven, prima. Nu is het zoiets als "we stellen en verbod in op Duitse en Franse kentekens op ons wegennet".
Eens kijken of dan de pleuris uitbreekt in Europa...

En dat met een vage en slechte technische onderbouwing. Kan echt geen enkele technische reden verzinnen waarom je deze kanalen niet door zou geven.

Zelfs al krijgt Ziggo slechts MPEG feed van de Duitsers en Fransen: dan zetten ze die om met zo'n Tandberg MPEG decoder om het analoog door te geven. Ze hebben de apparatuur gewoon staan. Dat ze MPEG niet naar CVBS kunnen omzetten, kunnen ze mij niet wijsmaken. Ze maken gewoon de verkeerde keuzes, IMHO.
 
Puma

Quote

Tja de liberalisering hè. Ze willen zelfs de kabel gaan openstellen, ik hou m'n hart vast.


Wat is daar nou erg aan? Ik juich het alleen maar toe!

Meer concurrentie =

Lagere prijzen
Innovatie

Dat Ziggo dan minder winst maakt, klanten verliest en dus verkocht gaat worden! Zal mij een worst wezen.

KPN moet elk huis in Nederland een aansluiting geven en de concurrent tegen een zeer lage marge toe laten tot het netwerk! Waarom moet Ziggo dat niet?
Reggefiber moet het glasvezel netwerk tegen een lage marge openstellen voor de concurrent, terwijl er geen één cent van de belastingbetaler tussen zit! Waarom Ziggo niet?

De OPTA moet eens zijn ogen open doen en KPN wat meer ruimte gunnen. Als je ziet wat KPN alleemaal niet mag en de kabelaars wel, te belachelijk voor woorden!

Zenders uit het pakket? Nou boehoe. Alsof senioren iets anders kijken dan NED 1, 2 en 3.
Limburgers klagen? Wanneer hebben ze dat niet gedaan?
 
Decibert

Quote

Maar waarom dan wel 150 digitale SD kanalen, waarvan er minstens naar 100 geen haan naar kraait (of kijkt)?


Waar baseer je dat op?

Quote

150 - 100 = 50 redelijk zinvolle kanalen is ook een prima digitaal pakket, vast zonder rellen.


100 digitale kanalen schrappen. Dat is toch geen serieus idee.

Het is heus wel vervelend voor hen voor wie het te snel gaat, punt is alleen dat er geen alternatief is als we vooruit willen.

Quote

Wat is daar nou erg aan?


Het kan best dat sommige zaken goedkoper worden. Maar het lijkt me sterk dat de nadelen van het openstellen van het netwerk daar tegen op wegen. De problemen zijn legio: moet het héle kabelnetwerk in Nederland op de schop zodat elke leverancier overal kan leveren? ITV van Ziggo kan echt niet in Amsterdam en UPC Fiber Power kan echt niet in Amstelveen. Anders houden we uiteindelijk toch ongelijkheid per regio. En al die extra bandbreedte? Wie gaat er over het onderhoud van de kabels? En krijgen we dan een KPN-scenario? Dat moeten we toch niet hebben... Om over de jaren van administratieve en technische chaos maar te zwijgen.
Als je daar graag verder over wilt discussiëren kun je daar beter een eigen topic voor starten.
Gewijzigd door Decibert op 27-06-2009 19:44
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
olivierbos

Quote

crime scene schreef:
[quote]De krant en de FM radio, ook verouderde technieken. Maar ze bestaan nog steeds.
Voor veel mensen "werkt het gewoon".


Als iedereen zo zou denken, keken we nu nog in zwart-wit. Kortom, geen innovatie in dat geval.

Quote

Dat enkelen het nieuwste van het nieuwste willen, leuk,
maar dat is geen norm die aan de gehele bevolking is op te leggen.
(wat dacht je van een verbod op old-timers? krijg je ook geheid een boze meute van.
en een sloop premie op oude vervuilende TVs? die hebben ze nog niet verzonnen)


Het gaat hier niet om slechts enkelen. meer dan de helft van de bevolking kijkt al digitaal.

Wanneer groepen mensen (ouderen bijv.) niet digitaal kijken is meer een kwestie van het niet wíllen leren in plaats van
dat ze het niet kunnen. Mijn opa en oma van 84 en 85 jaar kijken digitaal, hebben internet, en zijn geregeld in gesprek via de webcam
op msn. Het is gewoon een kwestie van het willen leren, naar mijn mening.
1236211147
 
Decibert

Quote

Het is gewoon een kwestie van het willen leren, naar mijn mening.


Het ís natuurlijk ook gewoon een kwestie van willen in bijna alle gevallen. Het is de gewenning, niet meer openstaan voor iets nieuws, waarom denk je dat KPN nog steeds de grootste telefoonaanbieder is? Het zijn hun prijzen noch hun service, maar de mensen die altijd al KPN hebben gehad en niet verder willen kijken.

Dat is echter niet heel vreemd, als ik tachtig ben blijf ik vast ook wel vasthouden aan dingen waar allang betere alternatieven voor zijn. Het is echter niet rationeel, en er zal toch door de zure appel heen gebeten moeten worden. Zeker als dat uiteindelijk in je eigen voordeel is. Bovendien is er geen reden om de irrationele behoudzucht van een eerdere generatie ten koste te laten gaan van de drift tot vooruitgang van een nieuwere generatie, anders waren we nooit ergens gekomen.

Sommigen gaan inderdaad van "ik moet het niet!" nog voor ze weten waar het over gaat. Ik ken echter ook iemand van 70 die, sinds kort pas gepensioneerd en ongetrouwd, met volle moed op het internet gedoken is met de gedachte "ik heb nu alle tijd van de wereld, dus ik kan mezelf dit wel leren". Ik hoef de man niet te helpen met het instellen van een draadloze router of een firewall. Hij is overgestapt op Firefox en verkoopt zijn oude boeken online. Ik wil maar zeggen: nooit te oud om te leren/aan te passen zolang je maar wílt. En als zometeen de gecertificeerde CAM's op de markt zijn (alsof de Aphacrypts al niet prima werken) stelt de overstap helemaal niks meer voor.
Gewijzigd door Decibert op 27-06-2009 23:30
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
olivierbos

Quote

Decibert schreef:

Quote

Het is gewoon een kwestie van het willen leren, naar mijn mening.


Het ís natuurlijk ook gewoon een kwestie van willen in bijna alle gevallen. Het is de gewenning, niet meer openstaan voor iets nieuws, waarom denk je dat KPN nog steeds de grootste telefoonaanbieder is? Het zijn hun prijzen noch hun service, maar de mensen die altijd al KPN hebben gehad en niet verder willen kijken.

Dat is echter niet heel vreemd, als ik tachtig ben blijf ik vast ook wel vasthouden aan dingen waar allang betere alternatieven voor zijn. Het is echter niet rationeel, en er zal toch door de zure appel heen gebeten moeten worden. Zeker als dat uiteindelijk in je eigen voordeel is. Bovendien is er geen reden om de irrationele behoudzucht van een eerdere generatie ten koste te laten gaan van de drift tot vooruitgang van een nieuwere generatie, anders waren we nooit ergens gekomen.


Ben ik helemaal mee eens. en inderdaad voor een groot deel (niet iedereen) is het gewoon een kwestie van wíllen. Tegen die tijd zal ik ook iets vasthoudender zijn aan de "oude vertrouwde" dingen. Maar wanneer er geen andere opties zijn dan vooruitgang, gaan die mensen ook mee. Ze moeten een beetje gedwongen worden om door de zure appel heen te bijten.
Wat mij vooral verbaasd, is dat er in de jongere groep (+/- tot 50jr), ook mensen zijn die al niet willen veranderen. ook als het voordeel betekent.
1236211147
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo schrapt Duits en Franstalige zenders uit analoge basispakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Advertentie