obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding?
niekvanlaun
Hallo,

Geruime tijd heb ik nu al last van een wegvallende internet verbinding, ik heb een draadloze-internet verbinding(verassssing!). Om de 10minuten valt het internet compleet weg, als ik niks doe staat er na een tijdje een kruisje bij het netwerkcentrum om aan te geven dat het internet het niet doet. Meestal verbreek ik de netwerk verbinding, dan ''refresh'' ik om vervolgens weer het internet in te schakelen, na dit te doen doet het internet het altijd weer ...Soms als ik refresh geeft hij daarna 1 streepje ontvangts aan, maar meestal gewoon 5 streepjes.. Ik heb geen flauw idee of dit nou aan mijn router, ziggo, of aan de foute instelling van iets anders ligt,...alle hulp is welkom!


Vriendelijke groet,

Niek
 
Zippo
Het kan zijn dat er in de buurt iemand ook draadloos op hetzelfde kanaal werkt.

Probeer eens een ander kanaal in te stellen.

Om te zien welke vrij zijn kun je Google Search: netstumbler gebruiken. Die geeft een mooi overzicht van draadloze netwerken bij jou in de buurt.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jfvhussen
Ook heb ik hier sinds vrijdag last van, helpdesk Ziggo gesproken.. geven te kennen dat er niets aan de hand is.
Echter Router geeft aan geen DNS te ontvangen, zonder router er tussen heb ik het op 3 pc's geprobeerd en alle 3 de pc's het probleem dat het steeds weg valt..... ik moest vanavond terug bellen als ik thuis was, zodat ik iets met de modem kon doen... als ik een oplossing voor heb, zal ik hem posten... wellicht heb je er ook iets aan.

Bij mij is het overigens wel heel afwisselend dat hij weg valt, soms voor korte maar ook voor lange periode.

Met vriendelijke groet,
Jan van Hussen
JFvHussen@hotmail.com
 
rrozema
Aan de mensen met een wegvallende draadloze verbinding: kies in je router een ander kanaal voor je netwerk. Met NetStumbler kun je inderdaad zien of er andere netwerken op jouw kanaal zitten. Zorg in ieder geval voor 1 (en liever nog 2) vrij kanaal aan beide kanten tussen jouw kanaal en dat van je buren; de kanalen overlappen elkaar. In netstumbler kun je ook de sterkte van het signaal zien; zorg dat je een kanaal kiest dat zo ver mogelijk uit de buurt blijft van de sterke signalen.

Maar niet alleen andere netwerken kunnen storen op je netwerk; veel apparaten in je huis 'zenden' op de zelfde frequentie band uit. Bijvoorbeeld je dect-telefoon(s), je draadloze tv-verbinding en vooral ook je magnetron zijn geduchte storingsbronnen die je allemaal niet met NetStumbler kunt zien. Dus kies gewoon eens een ander kanaal als je verbindingsproblemen hebt. In veel gevallen is het probleem dan echt weg en het kost je niets.

Verder kun je nog eens kijken of je wel de beste plek hebt gekozen voor je access point: probeer een plek te kiezen waar er zo min mogelijk objecten (muren, vloeren, deuren, stoelen, etc ) tussen jouw werkplek en het access point zitten. Controleer ook de stand van de antenne op het access point; een spriet-antenne straalt in een vlak om de spriet heen; vrijwel geen signaal gaat naar boven/onder. Dus als je de punt van een spriet antenne recht naar boven laat wijzen en je access point staat op de begane grond; dan zul je op de 1e verdieping, maar zeker op de 2e, vrijwel geen signaal meer hebben. Zet je de antenne echter een beetje schuin dan straalt hij ook naar boven af. EN zorg natuurlijk dat de afstand tussen je werkplek en je access point zo klein mogelijk is.

Juist om deze reden is een wireless adsl router vaak geen goed idee; je adsl router dient zo dicht mogelijk bij het ISRA geplaatst te worden; terwijl je je access point juist zo dicht mogelijk bij je werkplek wilt hebben. Als je een adsl router plus een los wireless access point hebt, dan kun je dit eenvoudig voor elkaar krijgen. Maar bij een wireless adsl router zul je bijna altijd je wireless access point in een afgesloten meterkast, samen met allerlei storingsbronnen, ver van je werkplek hebben. Verre van ideaal dus.
 
rrozema

Quote

jfvhussen schreef:
Ook heb ik hier sinds vrijdag last van, helpdesk Ziggo gesproken.. geven te kennen dat er niets aan de hand is.
Echter Router geeft aan geen DNS te ontvangen, zonder router er tussen heb ik het op 3 pc's geprobeerd en alle 3 de pc's het probleem dat het steeds weg valt..... ik moest vanavond terug bellen als ik thuis was, zodat ik iets met de modem kon doen... als ik een oplossing voor heb, zal ik hem posten... wellicht heb je er ook iets aan.

Bij mij is het overigens wel heel afwisselend dat hij weg valt, soms voor korte maar ook voor lange periode.

Met vriendelijke groet,
Jan van Hussen
JFvHussen@hotmail.com


Hallo Jan,

Volgens mij heb jij toch een ander probleem dan de andere posters hier. Tenzij ik het heel verkeerd begrijp, klagen zij over een wegvallende wireless verbinding, bij jou is het echter het modem dat z'n verbinding met het internet kwijt raakt. Jouw geval lijkt me dan ook meer een probleem in de signaalsterkte op je kabel, c.q. storing in het antenne signaal. Heb je alle antenne verbindingen goed gecontroleerd? Zie je bijvoorbeeld ook ruis/storing op het analoge tv signaal?
Gewijzigd door rrozema op 15-04-2009 17:11
 
jfvhussen
Ik heb dat niet na gekeken, ik kan dat niet door meten.. heb ik helaas geen verstand van.

Ik las alleen "wegvallende internet verbinding, ik heb een draadloze-internet verbinding(verassssing!). Om de 10minuten valt het internet compleet weg" dus dacht dat het over zijn totale verbinding ging naast zijn draadloze verbinding.

Ik heb gisteren echter alsnog naar Ziggo gebeld, de vrouwelijke medewerker die ik eerder die dag had gesproken kon niet zien wat haar collega mij kon vertellen in 5 minuten toen ik opnieuw belde, nadat hij in mijn modem had gekeken bleek dat het internet 218 keer weg gevallen was de laatste 18 uur, zou aan de modem liggen.

Dinsdag zal hier een monteur voor komen om de modem te vervangen.
 
proxyglass
Hoi, ik heb het volgende probleem:

vrijdag avond 17april viel de verbinding weg, op dat moment heb ik vanalles gedaan, zoals:
het modem gereset en de router gereset. Ook heb ik gekeken of ik al internet kreeg uit het modem, dit was niet het geval. Zaterdag deed internet het weer op het draadloos na. zondag was er alweer totaal geen verbinding en sinds zondag avond is er wel weer verbinding, maar alweer geen draadloos.
Nu begin ik te twijfelen of het aan ziggo ligt of aan de router of aan het modem...

Weet iemand wat er aan de hand is?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie