obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Humax iHDR-5050C (HDTV): jullie ervaringen?
victora
Wie heeft inmiddels een Humax iHDR-5050C (HDTV + harddisk recording) besteld e n geleverd gekregen?
1. Wil je jouw ervaringen hier op het forum met ons delen?
2. Had je hiervoor al een digitale ontvanger?
3. Of zelfs al een HD-ontvanger?
4. En hoe presteert de Humax iHDR-5050C in vergelijking? Kun je wat melden over de audio en video kwaliteit?
5. Wanneer en bij wie had je de Humax iHDR-5050C besteld? En wanneer is die uitgeleverd?
6. Wat wil je nog meer kwijt over de Humax iHDR-5050C?
 
GratjeB
Had hiervoor een samsung DCB 850 hd decoder, goed apparaat maar ging kapot, nu sinds 1 maand de humax, goed beeld met scart, (veel) beter met HDMI, (op een philips 42pfl9703. ietsje beter dan de samsung met gewone 576i uitzendingen.

met HD uitzending prima beeld en geluid.

Neemt ook goed op, alleen af en toe een paar foutjes in het beeld (tot nu toe bij 3 vd 5 opnames, blokjes en strepen)

duurt heeeeeeel lang om op te starten, (de samsung binnen enkele seconden, de humax duurt zeker 25-30 seconden)

Menu's fraai, vlotte reactietijden

doet meerdere malen per dag (zeker 4 keer) een update, althans dat staat op het display, zie wel in de loop van de maand een verbetering van het beeld oprtreden!!

zit nu op firmware 3.1

Kortom een goed apparaat en tot nu toe tevreden.

Geert
 
amatore
Nadat ik al een tijdje via de TV Gids geselecteerde programma's had opgenomen kwam ik erachter dat veel daarvan het einde misten, vooral bij opnamen van commerciƫle zenders. Dat had ik nog vrijwel nooit meegemaakt met mijn Sony HD-recorder. Die programmeer je met de ShowViewnummers uit de TV-gids. Dat systeem zorgt ervoor dat aan-en uitzetten van de opname vanuit de zenderstudio gestuurd wordt en dat gaat bijna altijd goed. Ook als een uitzending op een veel later tijdstip wordt uitgezonden wordt het volledig opgenomen. En als de uitzending niet doorgaat blijft de opname achterwege.

Ik begrijp niet dat een veel moderner apparaat niet van deze voorziening gebruikt maakt. Nu moet ik bij elke opname de eindtijd voor alle zekerheid met een kwartier verlengen en dat is nog steeds geen garantie dat het goed gaat. Bovendien kan je nu niet meer in een oogopslag zien hoe lang het programma duurt.

Is Humax nu zo achterlijk om deze zeer paktische voorziening niet in te bouwen? Is dat technisch onmogelijk met de moderne digitale technieken? Of ben ik zo stom om iets over het hoofd te zien? Maar er staat toch echt niets van in de gebruikershandleiding.

Hoe doen anderen dat? Ook maar extra tijd via de timer toevoegen?

Ardi
 
jovalica
Prima ontvanger, prima beeld alleen problemen met de 50505c om hem in het netwerk te hangen.
 
erpece
Ik heb de 5050c inmiddels een maand of 2. Wij wonen in Krimpen aan den IJssel en daar zwaait een eigen stichting kabel TV de scepter. Gelukkig is het kabelaanbod gebaseerd op CAIW en zijn we vrij in de keuze van een settop box of PVR.

De 5050c bevalt prima en is behoorlijk stabiel (slechts 1x uit en aan hoeven zetten bij intensief gebruik). FTP setup was redelijk simpel. Ik kan maar 1 bug verzinnen, maar die vind ik dan ook wel storend: bij Engelstalige zenders als BBC, Discovery Science enz. zitten de subs niet 'ingebakken', maar kun je deze zelf aanzetten. Dat gaat op zich prima en wordt ook per zender netjes onthouden. Wat mis gaat is het tonen van 'spookondertiteling', waarbij een eerder veschenen tekstregel af en toe als extra regel ondertiteling verschijnt. Dat slaat dan natuurlijk nergens op en het leidt erg af.

Weet iemand hier raad mee?

Verder wordt bij het opstarten als versienummer 3.1 getoond. Het is me niet helemaal duidelijk wat dit nu precies is, want als je de menu's induikt, kom je een volle pagina tegen met allemaal verschillende stukken firmware tegen met allemaal hun eigen versienummer. Geen idee wat er nu ge-update zou moeten/kunnen worden vanuit de provider.

Erg jammer dat je zelf geen update kan downloaden van internet.
Gewijzigd door erpece op 01-01-2010 16:15
 
Mojo140
Heb sinds een maand de Humax iHDR-5050C in bezit, had daarvoor ook een Humax box alleen met scart aansluiting. Box ziet er mooi uit, bediening is ook prima, veel keuzemogelijkheden. Maar....hij blijft soms "hangen" geluid gaat wel verder maar beeld "bevriest". AB werkt dan ook niet meer en ook de knop aan de voorkant reageert niet meer. Enige oplossing is de aan/uit schakelaar te gebruiken.

Lijkt mij een softwarematig probleem maar heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik zie ook mensen die problemen hebben met de gevoeligheid van de AB, ook dat heb ik ervaren. Heb nieuwe batterijen erin gestopt en het lijkt erop alsof ie beter en sneller reageert. Ik had ook kunnen kiezen voor de vergelijkbare Samsung maar daar zag ik zoveel klachten over op internet dat ik dus voor de Humax heb gekozen.

Afgezien van beschreven probleem nog steeds tevreden.
 
Undertaker
Ik heb nergens last van ik draai met volle tevredenheid een Humax 5050C ik kan opnemen en dan via FTP op pc zetten en terug kijken, ik kan SNEL zappen, en blijft niet steken :O al die problemen heb ik niet, en me pa die er ook 1 heeft, heeft ook nergens last van.

Misschien wat je even kan doen is bij opties kijken of er een Upgrade beschikbaar is voor je Humax, er was ooit eens een upgrade voor dat apparaat waarna die een heel stuk beter werkte.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Mojo140
mmmhhh....maar waar haalt ie die upgrade dan vandaan ? Moet ie dan eerst aan internet gekoppeld worden of is er een andere manier waarop dat mogelijk is ? Dat FTP'en is mij nog niet helemaal duidelijk, ik moet mij daar nog in verdiepen hoe dat dan precies werkt....of is dat ook de enige manier waarop ie die upgrade kan doen ?
 
Undertaker
Via Menu kan je ergens de optie kiezen op Software te upgrade als het beschikbaar is.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
corretje
Kan je dan ook duidelijk uitleggen hoe dat werkt via de FTP.
Heb je daar een speciale kabel voor nodig?
Heb ook gelezen dat je het dan niet kan afspelen en bewerken op de computer.
Ben benieuwd hoe jij dat dan heb gedaan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax iHDR-5050C (HDTV): jullie ervaringen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wisten jullie dit al ? Algemeen : 12 25-10-2023
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Advertentie