obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
blokkade IP nummer wordt niet opgelost
PieterW
Geachte lezer, hieronder volgt een verslag van een probleem dat tot op heden niet is opgelost.
Als iemand een idee heeft wat ik nog kan doen dan hou ik me van harte aanbevolen. Ik ben ten einde raad!

Luister en huiver:


Een klacht verzonden op dinsdag 28-4-2009, rond 12.00 uur

Sinds vorige week woensdag (22-4)ben ik door jullie afgesloten omdat er een vermeende relay server zou draaien onder mijn ip nummer. Iets dat ik niet kan bevestigen, maar ik neem aan dat dit mogelijk is en door een download binnen gehaald is.
Ik heb de verdachte computer helemaal opgeschoond (nieuw geinstalleerd) en twee andere pc’s draaien met jullie antivirus programma en geven ook geen melding.
Nu komt het:
afgelopen week op woensdag 22-4 werd ons beloofd dat de verbinding binnen 48 uur zou zijn hersteld.
dit werd zaterdag 25-4 nogmaals beloofd.
op maandag morgen om half negen werd mij beloofd dat de verbinding binnen twee uur zou zijn hersteld. Men noteerde ook mijn tel. nummer zodat men mij kon bellen als er iets niet goed ging....
momenteel, dinsdag 28-4 is er nog niets gebeurd.
U begrijpt dat dit consequenties heeft, niet in de laatste plaats het informeren van radar, de consumentenbond en andere belanghebbenden.
Tevens eis ik een vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten, minimaal 2 uur aan de lijn gehangen tot nu toe (ik heb nog steeds geen aansluiting), en voor de periode dat ik niet ben aangesloten.
Hoogachtend,
Op deze mail, kwam een automatisch gegenereerd antwoord dat men z.s.m. contact zou opnemen!
Daarna niets meer vernomen.



Op woensdag 29-4 is er weer contact geweest met Ziggo en heeft men beloofd om op vrijdag een monteur te sturen. Die kwam inderdaad, wisselde het modem om en ging aan het bellen. Nog steeds geen internet. De man wilde ook naar huis, het was inmiddels bijna 6 uur en hij beloofde ons (inmiddels had het hele gezin alle hoop op hem gevestigd) dat morgen, zaterdag 2 mei, om 8 uur alles zou worden geregeld. Er zou een blokkade van het IP nummer worden opgeheven.
Hij zou ons ook nog bellen, ook al was het een vrije dag! Waar vind je dat nog??

Nou in ieder geval niet bij Ziggo, het is inmiddels zondag 3 mei, en dus nog steeds niets gehoord en uiteraard geen internet.


Groet
P. Wetterhahn
Venray
 
Gigabyte
Oeff best pittig dat Ziggo de stekker eruit trekt het zal wel niet z’n beste relay geweest zijn.
Joost mag weten wat er allemaal met jouw IP op het internet gedaan is.
Ik zal als dit mij zou gebeuren me erg rustig houden, het kan best zijn dat door deze relay heel veel schade is aangericht door hackers of andere doeleinden.
Zie voor meer info: artikel 5 – gebruik van Ziggo Internet.

Link: Aanvullende Voorwaarden Ziggo Internet.

Het neemt natuurlijk niet weg dat Ziggo zich aan hun beloftes moet houden en duidelijk communiceert over de reden van de vertraging. Smile
Gewijzigd door Gigabyte op 03-05-2009 13:40
 
PieterW
Hoi Gigabyte, bedankt voor je reactie maar heb je ook een advies hoe dit op te lossen.
Ok, rustig houden heb ik vaker gehoord bij de helpdesk van Ziggo, die iedere keer zeggen dat je geduld moet hebben. 48 uur of twee uur of een dag, alnaargelang ze denken van je af te kunnen komen. Of heb ik jou daar ook al gesproken...
 
Gigabyte
Hoi PieterW,
Nee, ik heb je niet gesproken ik ben alleen maar een Ziggo gebruiker. Smile
Heb je de modem ook al een reset gegeven ?
Mogelijk moet het modem en router herstart worden na een IP wijziging.
Welk modem heb je, en welke lampjes (led’s) branden er nu ?
Gewijzigd door Gigabyte op 03-05-2009 14:12
 
PieterW
Hoi Gigabyte,
jammer, ik zou wel eens iemand willen spreken van Ziggo, geen helpdesk medewerker die geoon inghuurd worden.
Monteur heeft er nieuw modem aangehangen, wist ook niet wat er anders aan te doen, dus daar zal het niet aan liggen.
vandaag nog even reset gedaan (je blijft hopen he).
Groet.
 
Gigabyte
Hoi PieterW,

Bel ze anders even op.
Vraag of ze het modem willen heractiveren I.V.M. opheffing blokkering IP.
Geef hierbij aan dat het modem vervangen is en dat je dus een nieuw modem MAC adres hebt.
Vraag of ze dit nieuwe adres met je willen controleren of dit juist in het systeem staat.

Succes groet Gigabyte. Smile
 
PieterW
Bel ze even op................................................
Ik heb de afgelopen dagen al zeker 2o keer met ze gebeld.
Ben jij echt niet van Ziggo???
Heeft er iemand anders een oplossing, waar is het kantoor van Ziggo??
Ik denk er over om morgen gewoon langs te gaan.
 
Decibert

Quote

Ik heb de afgelopen dagen al zeker 2o keer met ze gebeld.

Ja, maar nu weet je precies wat je moet vermelden. Zij zullen het toch moeten oplossen, dan kan je afwachten of ze specifieker aangeven wat er moet gebeuren, en telefonisch gaat dat toch het handigst.

Quote

Ben jij echt niet van Ziggo???

Waarom zou hij erover liegen? En wat voor verschil zou het maken?

Quote

geen helpdesk medewerker die geoon inghuurd worden.

Een onbetaalde medewerker?

Quote

Tevens eis ik een vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten, minimaal 2 uur aan de lijn gehangen tot nu toe (ik heb nog steeds geen aansluiting), en voor de periode dat ik niet ben aangesloten.


Dit doe je door schriftelijk restitutie te vragen met bewijs van gemaakte onkosten, voorzover mogelijk. Specificeer de periode dat je verbinding niet actief is geweest. De dagen dat je was afgesloten omdat je IP-adres werd misbruikt zijn waarschijnlijk niet vergoedbaar, dat is je eigen verantwoordelijkheid. De periode vanaf dat de datum dat de verbinding uiterlijk in orde had moeten zijn (dus 24 mei), kan je wel opgeven. Maar goed, als je de 22ste aangeeft zullen ze daar vast niet wakker van liggen.
Voor telefoonkosten dien je een kopie van een factuur met gespecificeerde kosten bij te voegen. Je komt alleen in aanmerking voor restitutie als je in totaal meer dan €10,- directe schade hebt geleden.

Overigens kan je ook een brief sturen waarin je Ziggo een redelijke termijn geeft om het probleem om te lossen (dit is wettelijk gezien meestal twee weken), waarna Ziggo in gebreke kan worden gesteld indien ze dat niet lukt.


Quote

Ik denk er over om morgen gewoon langs te gaan.

Ziggo heeft vier klantenbalies in vier verschillende steden. Voor adressen en openingstijden even de klantenservice mailen/bellen, dit is een vraag die elke medewerker op kan zoeken. Maar ja, als je ze toch al aan de lijn hebt, kan je net zo goed je probleem toelichten.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
MaXMhZ
Als bellen met de klantenservice niet werkt, vul dan het formuliertje van COAX in. Hier link naast het forum in het lich-blauwe gedeelte. COAX probeert dan te bemiddelen. Ze hebben geregeld overleg met Ziggo, en al veel problemen opgelost die via de normale kanalen schijnbaar vastliepen.


Ik vind het wel vreemd. Als Ziggo zegt dat op jouw IP een relay server draait, dan zouden ze ook moeten kunnen aangeven wat voor soort relay server en zouden ze deze moeten kunnen blokkeren. Als er al een ander modem geinstalleerd is, zou je dus ook een ander IP moeten hebben. Tenzij die relay server gebruik maakt van DynDNS zou die server dan niet meer moeten functioneren.

Bij relay servers gaat het meestal om spam email.

Ik wens je in ieder geval veel geluk bij het oplossen van dit probleem.
 
PieterW
Maandag 4 mei, plotseling merk ik rond 14.15 dat ik weer aangesloten ben.
Geen telefoontje, geen mail, niets. Ook niet op mijn verzoek om restitutie.
Ik heb inmiddesl de consumentenbond, radar etc ingelicht.
Ga nu gepaste maatregelene nemen.
Bedankt voor het meelijden
P
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'blokkade IP nummer wordt niet opgelost', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie