obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Mail.Help!
Trudy
hallo,
kan iemand mij mss helpen?
Ik doe mijn mail altijd via webmail,nooit via outlook.
maar ik ben nu een keer gaan kijken bij outlook,en nu zijn al mijn berichten weg uit mijn postvak in,bij mijn webmail,ze staan allemaal in outlook!
Hoe kan dit toch/En hoe krijg ik ze nu weer op mijn webmail terug.
gr.Trudy
 
Decibert

Quote


ik ben nu een keer gaan kijken bij outlook,en nu zijn al mijn berichten weg uit mijn postvak in,bij mijn webmail,ze staan allemaal in outlook!
Hoe kan dit toch/En hoe krijg ik ze nu weer op mijn webmail terug.
gr.Trudy


Dat is inherent aan de werking van POP3. Zo heet het protocol waarmee je je email binnenhaalt. Je emailprogramma download dan de berichten van de mailserver. Dan staan ze alleen nog maar op je computer.

Als het goed is, kan je in je instellingen aangeven "kopie bewaren op server", of een variant daarvan. Dat doet precies wat het zegt; de berichten worden gedownload, maar ze blijven dan op de server wat betekent dat je ze nog van elke computer kunt benaderen, via de webmail of via een emailclient.

De berichten die al gedownload waren voor je die instelling had veranderd, krijg je dan het simpelste terug bij de webmail door ze naar jezelf te versturen.

Overigens de reden waarom het handiger zou zijn als IMAP ondersteund werd, daarbij heb je dat probleem niet, maar goed.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
rrozema
In outlook kun je bij de accountinstellingen op het tab blad 'geavanceerd' een vinkje zetten bij de optie 'kopie van berichten op de server achterlaten' (o.i.d.). Die instelling bepaalt of outlook de mail van de mailbox verwijdert of niet. Maar dat werkt alleen voor de toekomst, zodat de volgende keer dat je outlook opstart niet opnieuw alles verdwijnt uit je webmail. Dit is trouwens de manier waarop je je mail zou horen te gebruiken; de mailbox op de mail server is maar beperkt in grootte en dient in principe niet om al je mail in te bewaren. Je kan je outlook ook dusdanig instellen dat hij opgehaalde mail pas na meerdere dagen (of maanden) verwijdert van de mailbox. Je hebt dan altijd je meest recente mail nog in je webmail staan, maar je bent niet gelijk al je mail kwijt als je van provider wisselt.

Mail die eenmaal is weggehaald uit de mailbox terugbrengen naar je webmail kan niet. Je kan de mails alleen nog vanuit je outlook naar jezelf doorsturen, maar dan staan ze er allemaal als verstuurd vanaf jouw e-mail adres en niet meer vanaf de originele afzender. Bovendien worden ze, tenzij je de instellingen zoals hierboven beschreven verandert, de volgende keer dat je outlook opstart weer opnieuw weg gehaald.
 
Trudy
Hai dank voor jullie antwoord.
Ik ben zelf niet zo'n wizzkid,dus ik begrijp al die comp.taal niet maar wat jullie mij hebben uitgelegd snap ik goed,maar ik heb helemaal niks aan mijn instellingen gedaan,ik ging gewoon een keer outlook openen en kijken,meer niet.
Maar goed ik ga aan de slag.
 
TCP_IP

Quote

Mail die eenmaal is weggehaald uit de mailbox terugbrengen naar je webmail kan niet. Je kan de mails alleen nog vanuit je outlook naar jezelf doorsturen, maar dan staan ze er allemaal als verstuurd vanaf jouw e-mail adres en niet meer vanaf de originele afzender. Bovendien worden ze, tenzij je de instellingen zoals hierboven beschreven verandert, de volgende keer dat je outlook opstart weer opnieuw weg gehaald.


Zat nog eens te denken, als je in Outlook een submapje aanmaakt en daar die mail ingooit synct ie dat niet terug naar je webmail?
 
rrozema

Quote

TCP_IP schreef:
Zat nog eens te denken, als je in Outlook een submapje aanmaakt en daar die mail ingooit synct ie dat niet terug naar je webmail?


Nee, eenmaal opgehaald blijft opgehaald. Er wordt niets ge'sync'ed, enkel opgehaald. Bij gebruik van een Exchange-server heb je gelijk, maar pop3 is enkel bedoeld om je mail op te halen uit je mailbox. De naam 'pop' betekent: Post Office Protocol; m.a.w. haal de mail uit je brievenbus. Dat een of andere joker bedacht heeft dat je die brievenbus ook kunt bekijken via een 'webmail' is een stomme zet geweest; zodra je je mailbox leeg gehaald hebt, zal je enkel een lege webmail overhouden. De makers van diverse pop3 clients (waaronder outlook) hebben nog wel geprobeerd hier rekening mee te houden door de mogelijkheid te bieden je mail (een beperkte tijd) ook in je mailbox te laten staan, maar dat moet je wel zelf aan zetten; de standaard instelling is dat je mailbox telkens leeg gehaald wordt.
 
Decibert

Quote

Nee, eenmaal opgehaald blijft opgehaald. Er wordt niets ge'sync'ed, enkel opgehaald. Bij gebruik van een Exchange-server heb je gelijk, maar pop3 is enkel bedoeld om je mail op te halen uit je mailbox

Daarom is het ook zo fijn je eigen mailservertje te draaien Smile Alleen IMAPS protocol toestaan, LDAPS ondersteuning, dan heb je je gesync'te, eventueel gedeelde mappen, oneindig veel adressen en zoveel lagen spamfiltering als je maar wilt... Maar ga ze bij Ziggo niet vragen of ze IMAP ondersteunen want dan weten ze niet wat't is Pfft Mijn theorie is dat veel providers gewoon wat mail "erbij" doen omdat men dat van ze verwacht, maar prioriteit heeft het niet. Ook niet verwonderlijk, met gmail of je eigen server ben je toch altijd beter af.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
TCP_IP

Quote

ijn theorie is dat veel providers gewoon wat mail "erbij" doen omdat men dat van ze verwacht, maar prioriteit heeft het niet.


Mwah is niet helemaal zo. Vanmiddag moest ik voor iemand even een extra account bij Outlook 2007 erbij zetten zodat die zakelijk en prive kon ontvangen in 1 programma op 1 laptop.
Was een xs4all account en je had daar echt veel opties voor de mail, verbazingwekkend vond ik het eigenlijk nog.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/email/instellingen/

Quote

Daarom is het ook zo fijn je eigen mailservertje te draaien


Dat ben ik ook aan het overwegen, heb een extra machine over maar kan hem nergens kwijt. Maak er dan meteen ook een HTTP/FTP server van uiteraard.
En tja van een helpdesk moet je ook niet teveel verwachten, er is redelijk wat kennis maar voornamelijk van de trainingen.


 
Decibert

Quote

Was een xs4all account en je had daar echt veel opties voor de mail, verbazingwekkend vond ik het eigenlijk nog.


XS4ALL is dan wel een bijzonder geval hoor, op veel vlakken, waaronder klantenservice. Persoonlijk mijn favoriete provider Smile.
Normaal gesproken draait je eigen mailserver met een domeinnaam, maar ja, daar heb je niet altijd beschikking over. Je IP-adres gebruiken staat ook niet mooi.
Bij XS4ALL kon ik met mijn abonnement op de website aangeven dat de naam waar m'n IP toe geresolved wordt niet meer random letter-cijfer is, maar bijvoorbeeld (mijndomein.xs4all.nl). Zo kan je dus mooie emailadressen maken die eindigen op @mijndomein.xs4all.nl, en kan je bijvoorbeeld ook een webmail functie ondersteunen waarbij het adres niet je IP is, maar netjes https://mijndomein.xs4all.nl. En je mag relayen langs hun SMTP-servers, hoewel je eigen SMTP opzetten geen moeite is, maar voor nog een laag spamfiltering wel handig. Moet je alleen opletten dat niemand langs jou kan relayen, dan krijg je een tik op de vingers uiteraard.

Overigens ondersteunen zij wél IMAP.
Gewijzigd door Decibert op 08-05-2009 12:23
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
rrozema

Quote

Decibert schreef:
Bij XS4ALL kon ik met mijn abonnement op de website aangeven dat de naam waar m'n IP toe geresolved wordt niet meer random letter-cijfer is, maar bijvoorbeeld (mijndomein.xs4all.nl). Zo kan je dus mooie emailadressen maken die eindigen op @mijndomein.xs4all.nl, en kan je bijvoorbeeld ook een webmail functie ondersteunen waarbij het adres niet je IP is, maar netjes https://mijndomein.xs4all.nl.


Je kan je eigen domein naam laten verwijzen naar het ip adres van je dsl/kabel aansluiting. Je eigen domein kun je al vanaf +- 25 euro per jaar bij een hosting partij onderbrengen. Je hebt enkel een dns entry nodig, dus een server en bandbreedte hoef je niet te huren. Zoek er een die je een web interface geeft waarmee je zelf je dns kunt instellen (ik zit zelf bij http://hosting.nl). Je hebt dan alle controle over het domein en dus bepaal jij waar de mail voor jouw domein wordt afgeleverd, in dit geval op jouw eigen internet aansluiting dus. Er zijn 2 dingen waar je op moet letten bij de keus van de ISP:
1 - je aansluiting moet een (semi) permanent ip adres hebben (Ziggo en Alice vallen om deze reden af) en
2 - het belangrijkste: inkomend TCP verkeer op poort 25 mag niet geblokkeerd worden (Ziggo valt door de mand).

Als je je eigen domein naam hebt en die gebruikt voor je e-mail, dan kun je van provider wisselen zonder enige moeite; je hoeft enkel het ip adres in je domein registratie aan te passen naar dat van je nieuwe provider en alles werkt weer. MAAR, let dus op dat je geen Ziggo neemt zoals ik helaas wel deed (zucht...).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mail.Help!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
geen bijlage openen in ziggo mail Algemeen : 10 29-09-2017
E mail Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 07-02-2017
Advertentie