Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Pagina 1 van 2: 12
|
internet uitval
|
|
adjo |
Geplaatst op 14-05-2009 21:47
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 05-05-2009 |
ziggo heeft twee weken geleden algemeen onderhoud gepleegd aan de kabel in de omgeving van breda sindsdien valt gedurende de gehele dag de verbinding voor een halve minuut weg waarna hij daarna (spontaan) weer aanslaat ik heb alles al gedaan wat de klantenservice mij voorstelde en zelfs de thuishulp kon niets voor mij doen iemand hier meer last van en heeft hier een oplossing voor gevonden? ik weet dat weggaan bij ziggo het beste is maar ze moeten maar leveren wat ze beloven groetjes adjo |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 15-05-2009 00:22
|
Activiteit Berichten: 53 Lid sinds: 10-10-2008 |
Heb je al gekeken hoe de signaalkwaliteit is in je modem? Ik weet nog niet zo veel van de modems van Ziggo af en er schijnen allerlei verschillende modems in omloop te zijn, maar als ik naar http://192.168.100.1 ga en daar admin en motorola invoer als user naam en wachtwoord, dan kom ik in de configuratie pagina's van mijn modem. Ik kan daar o.a. zien hoe de signaal kwaliteit is en hoeveel fouten het modem in het signaal heeft gedetecteerd. Wellicht kun je wat van de gegevens uit jouw router posten zodat we kunnen zien of jouw signaalkwaliteit slecht is of dat er veel storing op je verbinding zit o.i.d.? |
|
|
Decibert |
Geplaatst op 15-05-2009 01:19
|
Activiteit » Amstelveen (Casema) Berichten: 160 Lid sinds: 22-03-2009 |
adjo, hebben we het over draadloos internet of bekabeld? Indien draadloos, kijk eens wat voor resultaat het oplevert als je de router ertussenuit haalt.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties |
|
|
adjo |
Geplaatst op 15-05-2009 17:19
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 05-05-2009 |
antwoord aan rrozema en decibert mijn modem is een com 21 en daar weet ik het ip adres niet van ik zit op de kabel met een basic abbonoment wat ik al eerder melde is dat het pas begon nadat ziggo onderhoud had gepleegd daarvoor had ik geen problemen ik heb zelfs mijn router afgekoppeld en het modem rechtstreeks aangesloten maar dat gaf ook geen goed resultaat mijn router is een belkin n1 wireless 388952 hier kan maximaal 5 streepjes bereiken als signaal sterkte maar hij geeft maar 3 streepjes aan groetjes adjo Gewijzigd door adjo op 15-05-2009 17:23 |
|
|
adjo |
Geplaatst op 20-05-2009 17:48
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 05-05-2009 |
heb ondertussen alweer internet maar nu zijn de snelheden erg traag een download snelheid van 354 kb en een upload van 57 kb dit is gemeten met speedtest en dit allemaal met een basic abbo adjo |
|
|
Arnold-den haag |
Geplaatst op 25-05-2009 12:59
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 25-05-2009 |
Com 21 modem die heb ik jaren niet meer. heb al jaren een mtorolla modem. En hij werkt goed ik kom wel aan mijn beloofde snelheden. Gr Arnold |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 25-05-2009 19:34
|
Activiteit Berichten: 53 Lid sinds: 10-10-2008 |
Quote adjo schreef: mijn router is een belkin n1 wireless 388952 hier kan maximaal 5 streepjes bereiken als signaal sterkte maar hij geeft maar 3 streepjes aan Ok, draadloos dus. En je weet zeker dat je niet sneller bent als je je computer met een netwerkkabel aansluit op je com 21? Want in heel veel gevallen is het niet de internet snelheid die traag en instabiel is, maar de draadloze verbinding. 60% signaalsterkte (3 uit 5) is niet erg overtuigend en waarschijnlijk verlies je dan ook, in ieder geval een deel van, je snelheid op het draadloze deel van je eigen netwerk zoals Decibert ook al suggereerde. Je kan eens een ander vrij kanaal opzoeken, wellicht dat je probleem dan weg is. |
|
|
erwinvos |
Geplaatst op 26-05-2009 07:30
|
Activiteit Berichten: 78 Lid sinds: 31-01-2009 |
Adjo ik zou eerst proberen een draadverbinding op te zetten. Dan een speedtest uitvoeren en kijken wat het resultaat is. Op deze manier kun je beginnen met foutzoeken.Als je rj45 verbinding dezelfde resultaten geeft. En kijkende naar je router moet je hier ook draadverbindingen op aan kunnen sluiten, dus dat zou ik eerst proberen. Ander punt is dat het ook nog aan je computer kan liggen. Spyware/malware/virus, ik noem maar wat. Heb je al eens een andere computer/laptop geprobeerd toevallig? en ja, het kan natuurlijk ook aan het Ziggo modem liggen. Dan zou ik voorstellen je een nieuw modem te laten leveren, kijken of dat de oplossing is. Nog even terugkomend op de werkzaamheden van ziggo. Dit zou betekenen dat veel mensen in de buurt van Breda nu problemen hebben met hun verbinding. Heb je dit ook al geverifieerd? Is dit namelijk het geval, dan kun je alle bovenstaande acties vergeten en met gerichte informatie naar Ziggo stappen |
|
|
adjo |
Geplaatst op 26-05-2009 17:15
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 05-05-2009 |
Quote erwinvos schreef: Adjo ik zou eerst proberen een draadverbinding op te zetten. Dan een speedtest uitvoeren en kijken wat het resultaat is. Op deze manier kun je beginnen met foutzoeken.Als je rj45 verbinding dezelfde resultaten geeft. En kijkende naar je router moet je hier ook draadverbindingen op aan kunnen sluiten, dus dat zou ik eerst proberen. Ander punt is dat het ook nog aan je computer kan liggen. Spyware/malware/virus, ik noem maar wat. Heb je al eens een andere computer/laptop geprobeerd toevallig? en ja, het kan natuurlijk ook aan het Ziggo modem liggen. Dan zou ik voorstellen je een nieuw modem te laten leveren, kijken of dat de oplossing is. Nog even terugkomend op de werkzaamheden van ziggo. Dit zou betekenen dat veel mensen in de buurt van Breda nu problemen hebben met hun verbinding. Heb je dit ook al geverifieerd? Is dit namelijk het geval, dan kun je alle bovenstaande acties vergeten en met gerichte informatie naar Ziggo stappen Er zijn een aantal mensen in breda die ik kan en die hebben ook de zelfde problemen als ik kijk ik naar mijn eigen dorp dan zijn er ook diverse mensen die met dit probleem te maken hebben Het modem is rechtstreeks op de computer aangesloten geweest maar dat gaf het zelfde resultaat Router is ook al diverse malen gereset maar ook dit hielp niet Ga de helpdesk nog maar eens bellen voor een monteur en/of een nieuw modem bedankt voor de reacties laat nog wel weten hoe het afloopt adjo |
|
|
erwinvos |
Geplaatst op 26-05-2009 21:36
|
Activiteit Berichten: 78 Lid sinds: 31-01-2009 |
Als meer mensen het probleem hebben heeft alleen een monteur zin die de centrale induikt. Zoals ik het nu beluister ishet een centraal probleem van Ziggo en niet huisgebonden |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet uitval', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet | Ziggo nieuws | : 1 | 13-10-2020 |
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam | Ziggo nieuws | : 1 | 28-07-2020 |
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet | Ziggo nieuws | : 1 | 10-03-2020 |
Advertentie