obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
internet uitval
adjo
ziggo heeft twee weken geleden algemeen onderhoud gepleegd aan de kabel in de omgeving van breda
sindsdien valt gedurende de gehele dag de verbinding voor een halve minuut weg waarna hij daarna (spontaan) weer aanslaat
ik heb alles al gedaan wat de klantenservice mij voorstelde en zelfs de thuishulp kon niets voor mij doen
iemand hier meer last van en heeft hier een oplossing voor gevonden?
ik weet dat weggaan bij ziggo het beste is maar ze moeten maar leveren wat ze belovenAngry

groetjes
adjo
 
rrozema
Heb je al gekeken hoe de signaalkwaliteit is in je modem? Ik weet nog niet zo veel van de modems van Ziggo af en er schijnen allerlei verschillende modems in omloop te zijn, maar als ik naar http://192.168.100.1 ga en daar admin en motorola invoer als user naam en wachtwoord, dan kom ik in de configuratie pagina's van mijn modem. Ik kan daar o.a. zien hoe de signaal kwaliteit is en hoeveel fouten het modem in het signaal heeft gedetecteerd. Wellicht kun je wat van de gegevens uit jouw router posten zodat we kunnen zien of jouw signaalkwaliteit slecht is of dat er veel storing op je verbinding zit o.i.d.?
 
Decibert
adjo, hebben we het over draadloos internet of bekabeld? Indien draadloos, kijk eens wat voor resultaat het oplevert als je de router ertussenuit haalt.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
adjo
antwoord aan rrozema en decibert

mijn modem is een com 21 en daar weet ik het ip adres niet van
ik zit op de kabel met een basic abbonoment
wat ik al eerder melde is dat het pas begon nadat ziggo onderhoud had gepleegd
daarvoor had ik geen problemen
ik heb zelfs mijn router afgekoppeld en het modem rechtstreeks aangesloten maar dat gaf ook geen goed resultaat
mijn router is een belkin n1 wireless 388952
hier kan maximaal 5 streepjes bereiken als signaal sterkte maar hij geeft maar 3 streepjes aan
groetjes

adjo
Gewijzigd door adjo op 15-05-2009 17:23
 
adjo
heb ondertussen alweer internet maar nu zijn de snelheden erg traag
een download snelheid van 354 kb en een upload van 57 kb
dit is gemeten met speedtest
en dit allemaal met een basic abbo

adjo
 
Arnold-den haag
Com 21 modem die heb ik jaren niet meer. heb al jaren een mtorolla modem. En hij werkt goed ik kom wel aan mijn beloofde snelheden.
Gr Arnold
 
rrozema

Quote

adjo schreef:
mijn router is een belkin n1 wireless 388952
hier kan maximaal 5 streepjes bereiken als signaal sterkte maar hij geeft maar 3 streepjes aan

Ok, draadloos dus. En je weet zeker dat je niet sneller bent als je je computer met een netwerkkabel aansluit op je com 21? Want in heel veel gevallen is het niet de internet snelheid die traag en instabiel is, maar de draadloze verbinding. 60% signaalsterkte (3 uit 5) is niet erg overtuigend en waarschijnlijk verlies je dan ook, in ieder geval een deel van, je snelheid op het draadloze deel van je eigen netwerk zoals Decibert ook al suggereerde. Je kan eens een ander vrij kanaal opzoeken, wellicht dat je probleem dan weg is.
 
erwinvos
Adjo

ik zou eerst proberen een draadverbinding op te zetten. Dan een speedtest uitvoeren en kijken wat het resultaat is.
Op deze manier kun je beginnen met foutzoeken.Als je rj45 verbinding dezelfde resultaten geeft. En kijkende naar je router moet je hier ook draadverbindingen op aan kunnen sluiten, dus dat zou ik eerst proberen.

Ander punt is dat het ook nog aan je computer kan liggen. Spyware/malware/virus, ik noem maar wat. Heb je al eens een andere computer/laptop geprobeerd toevallig?

en ja, het kan natuurlijk ook aan het Ziggo modem liggen. Dan zou ik voorstellen je een nieuw modem te laten leveren, kijken of dat de oplossing is.

Nog even terugkomend op de werkzaamheden van ziggo. Dit zou betekenen dat veel mensen in de buurt van Breda nu problemen hebben met hun verbinding. Heb je dit ook al geverifieerd? Is dit namelijk het geval, dan kun je alle bovenstaande acties vergeten en met gerichte informatie naar Ziggo stappen
543451902
 
adjo

Quote

erwinvos schreef:
Adjo

ik zou eerst proberen een draadverbinding op te zetten. Dan een speedtest uitvoeren en kijken wat het resultaat is.
Op deze manier kun je beginnen met foutzoeken.Als je rj45 verbinding dezelfde resultaten geeft. En kijkende naar je router moet je hier ook draadverbindingen op aan kunnen sluiten, dus dat zou ik eerst proberen.

Ander punt is dat het ook nog aan je computer kan liggen. Spyware/malware/virus, ik noem maar wat. Heb je al eens een andere computer/laptop geprobeerd toevallig?

en ja, het kan natuurlijk ook aan het Ziggo modem liggen. Dan zou ik voorstellen je een nieuw modem te laten leveren, kijken of dat de oplossing is.

Nog even terugkomend op de werkzaamheden van ziggo. Dit zou betekenen dat veel mensen in de buurt van Breda nu problemen hebben met hun verbinding. Heb je dit ook al geverifieerd? Is dit namelijk het geval, dan kun je alle bovenstaande acties vergeten en met gerichte informatie naar Ziggo stappen


Er zijn een aantal mensen in breda die ik kan en die hebben ook de zelfde problemen als ik
kijk ik naar mijn eigen dorp dan zijn er ook diverse mensen die met dit probleem te maken hebben Het modem is rechtstreeks op de computer aangesloten geweest maar dat gaf het zelfde resultaat
Router is ook al diverse malen gereset maar ook dit hielp niet
Ga de helpdesk nog maar eens bellen voor een monteur en/of een nieuw modem
bedankt voor de reacties
laat nog wel weten hoe het afloopt

adjo
 
erwinvos
Als meer mensen het probleem hebben heeft alleen een monteur zin die de centrale induikt.
Zoals ik het nu beluister ishet een centraal probleem van Ziggo en niet huisgebonden
543451902
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie