obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
wijziging hostnaam HOME naar MEMBERS
jmb
De wijziging levert problemen op in het webmaster programma van GOOGLE. De pagina's zijn opgenomen onder de oude hostnaam "home.casema.nl/mijnnaam". Ziggo redirect oude website vermeldingen naar het nieuwe adres members.casema.nl/mijnnaam. In het sitemap bestand van GOOGLE heb ik de urls aangepast. De vermeldingen staan echter nog op de oude naam en levert de foutvermelding op "url niet kunnen volgen". Dit zou kunnen worden opgelost door in GOOGLE een voorkeursdomein op te geven. Dat kan echter alleen op het hoogste niveau en dat is "members.casema.nl" en daar kan ik niet bijkomen, ook niet voor eventuele statistieken. Oplossing zou zijn een betaalde host te gaan zoeken, daar bepaal je zelf je domeinnaam, maar dat vind ik iets te ver gaan. Om het probleem op te lossen heb ik nu mijn site onder de nieuwe naam in GOOGLE opgegeven en moet ik wachten (enkele maanden) tot alle pagina's zijn opgenomen om weer te laten crawlen op wijzigingen. Is er nu niet een handiger manier om dit op te lossen?
Gewijzigd door jmb op 27-05-2009 19:19
 
Decibert

Quote

Oplossing zou zijn een betaalde host te gaan zoeken, daar bepaal je zelf je domeinnaam, maar dat vind ik iets te ver gaan


Betrouwbare hosting heb je al voor een paar euro in de maand. Ik zou zo gauw geen praktischer oplossing hebben.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Zippo

Quote

jmb schreef:
Oplossing zou zijn een betaalde host te gaan zoeken, daar bepaal je zelf je domeinnaam, maar dat vind ik iets te ver gaan. Om het probleem op te lossen heb ik nu mijn site onder de nieuwe naam in GOOGLE opgegeven en moet ik wachten (enkele maanden) tot alle pagina's zijn opgenomen om weer te laten crawlen op wijzigingen. Is er nu niet een handiger manier om dit op te lossen?


Een betrouwbare hoster is DeziWeb, deze levert vanaf € 7 per jaar een pakket.

Over het algemeen duurt het 3 dagen voordat google je nieuwe url geindexeerd heeft. Om het te versnellen kun je een link naar je website hier posten! Graag een linkje terug. Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jmb
Hallo Decibert, Ja dat weet ik inmiddels maar het probleem is dat ik al her en der veel links heb achter gelaten op diverse forums die dan ook niet meer werken. Dat zijn wel diverse links naar verschillende pagina's en bestanden die ik dan allemaal apart met een redirect naar de betaalde host moet laten verwijzen. Dat is ook een hoop gedoe. Ik hoop intussen een eenvoudiger oplossing te vinden. Voor die paar centen hoef ik het niet te laten. Had ik me dus eerder moeten realiseren. Bedankt voor je reactie. Misschien dat Ziggo een voorkeursdomein op mijn oude adres kan instellen. Groeten JMB.
 
jmb
Hé Zippo,

Bedankt voor je tip. Ik was DeziWeb inmiddels ook al tegen gekomen. Probleem is natuurlijk die oude links. Dat zijn er echt enkele tientallen waarvan ik niet meer weet waar die allemaal staan en eerst zal moeten uitpluizen. Ik heb nou eenmaal een broertje dood aan dode links. Ik slaap er nog eens een nachtje over.

Hartelijke groeten JMB

P.S. Het zijn trouwens een stuk of 80 urls voor Google en pas na een paar maanden waren die allemaal geindexeerd. De index pagina staat er natuurlijk zo op maar sommige andere pagina's bevatten bij elkaar zo'n 3000 zoeknamen en die hou ik nu graag permanent in de lucht.
Gewijzigd door jmb op 27-05-2009 22:31
 
rrozema
Dan vraag je toch aan google zelf waar die pagina's staan?

Dit zijn bijvoorbeeld alle pagina's die naar "gebruikers.eu" verwijzen:
http://www.google.nl/search?as_lq=geb...tnG=Zoeken
 
Decibert
Tja het aanpassen wordt er niet makkelijker van, maar je weet dan in ieder geval precies waar je moet zijn.

EDIT: liet zomaar opeens een paar woorden weg o.0
Gewijzigd door Decibert op 27-05-2009 22:53
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
jmb
Hallo Junior,

Ik heb op Google Webmaster wel eens geprobeerd mijn links op andere pagina's te achterhalen maar kreeg geen respons. Waarom weet ik niet. Ik zal het nog eens proberen. Dat zou het probleem een beetje kleiner maken. Ik moet dan wel voor elke aparte link een pagina op Members aanhouden is het niet? Nou, dat wordt een heel experiment. Waar ben ik aan begonnen. Bedankt voor de tip.

Groeten JMB
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wijziging hostnaam HOME naar MEMBERS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie