obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
spam van account naar account (isp)
Shems
Ik zie net tot m'n grote verbazing dat ik mezelf een spam bericht heb gestuurd.

Dit gaat wel erg ver. Ik weet nog niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan.

Kom er later zeker op terug.


Alle commentaar is welkom
 
Decibert
Verschillende mogelijkheden.

1: je verstuurt inderdaad spam. Verander je wachtwoord, just to be on the safe side. Eigenlijk zou je het regelmatig moeten veranderen.

2: Iemand anders verstuurt (al dan niet opzettelijk) spam. De verzender laat het lijken alsof er een legitiem adres is gebruikt, oftewel, doet zich voor alsof jij het bent. Dit kan je controleren met behulp van de headers van het emailbericht. Gebruik je een email-programma, en zo ja, welk?
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
TCP_IP
Kreeg laatst 2 mailtjes van mezelf, van m'n hotmail account.
Heb dat adres 1x op marktplaats.nl achtergelaten verder nergens en toen is het door een bot opgepikt en vanaf nu ben ik blijkbaar ook een spamverstuurder.
Normaliter zie je dan ook de naam die bij het emailadres hoort, dit is dan weer anders. In ieder geval NIET op reageren.

 
Shems
Verbazingwekkend zie ik dat ik mezelf spam heb verstuurd, d.w.z.; van isp account naar isp account. Heb contact opgenomen met Ziggo terwijl ik het password veranderde. De man moest het eerst 'navragen' en kwam met als oplossing dat ik mijn virusscanner en dergelijke opnieuw moest installeren.

Lache ....
 
TCP_IP
Zal er waarschijnlijk net werken, kan gebeuren.

Maar als je mail adres eenmaal in het bestand van een spammer staat tja dan kom je daar niet zo snel vanaf.
 
MaXMhZ
Dat email adres kun je wel vergeten. In ieder geval zo snel mogelijk van dat forum halen als dat nog mogelijk is. Vraag moderators/admins daar het te verwijderen als je het zelf niet kunt.

Goede les; plaats NOOIT persoonlijke gegevens als email/telefoon of nog erger NAW gegevens op forums. De meeste forums hebben PM of email mogelijkheden. Die zijn veel veiliger. Open/publieke forums worden door een toenemend aantal spiders/bots gescant op email gegevens. (address harvesting) Die vervolgens vaak bij spammers terecht komen.
Scannen op malware heeft alleen nut als je denkt zelf spam email te versturen. het email protocol heet SMTP waarbij de S voor "Simple" staat. Helaas maar al te waar. Het is heel eenvoudig een email zo te veranderen dat afzender en ontvanger gelijk zijn. Als het aantal spam emails te veel wordt is de enigste optie een ander email adres te nemen. Gebruik daarom ook NOOIT je ISP account adres. Maak een ander adres aan voor forums en dergelijke.
 
TCP_IP
Helemaal waar, ja ben zelf inmiddels al aan het overstappen naar m'n eigen mailaccount (eigen domein).
hotmail account gebruik ik alleen voor msn en fora voortaan.
 
Shems
Nog een mooie tip;

Vanaf het begin af aan heb ik een alias gebruikt voor de bulk van m'n mail adressen Aan de andere kant is het via de header vrij makkelijk te zien waar het bericht eigenlijk vandaan komt. Als dit het geval is en 'ze' sturen spam naar je originele account. Zou je dat kunnen zien als misbruik van gegevens want elk geautomatiseerd systeem reageerd op de alias.
Gewijzigd door Shems op 13-06-2009 17:58
 
Shems
Password veranderen, schijnt te werken .... Nog geen spam opgemerkt. Instellingen veranderd. Zelfs een account opgezet voor mail te forwarden. Zo veel mogelijk een alias. Dat zou in het uiterste geval toch afdoende moeten zijn ..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'spam van account naar account (isp)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie