obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Achtergebleven files van veiligheid
cmul
Beste lezers,

Als ik de beveiliging via Configuratiescherm verwijder dan blijkt er na het opmnieuw ostarten nog files in de computer te zitten. Weet iemand hoe ik die kan verwijderen.

vriendelijke groeten,
 
erwinvos
Zou je iets specifieker kunnen zijn:
- welke bestanden
- waar staan deze bestanden
- welke beveiliging (firewall; virusscan; etc)
543451902
 
TCP_IP
Inderdaad iets te algemeen gehouden.
Als het beveiligingssoftware betreft waarvan nog onderdelen en/of services achter blijven hebben de fabrikanten vaak een zogenaamde removal tool gemaakt, dit verwijderd WEL alles.

Als voorbeeld hier eentje van Norton:

Norton removal tool:
http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
 
cmul
Ja achteraf wel onduidelijk. Ben overgegaan van Ziggo naar KPNvezelnet. Van Ziggo heb ik de beveiliging die gebruik maakt van f-secure. Deze veiligheid heb ik met juiste manier verwijderd. Na herstart komt de veiligheid weer terug met achter elke actie verlopen. Dit komt doordat er in de pc nog files staan die ik niet kan terug vinden. Ik weet niet verder te gaan zonder brokken te maken.
 
MaXMhZ
Probeer Fsecure in veilige modus te verwijderen.

Schakel de computer uit met de power knop om in veilige modus te starten als je hem weer inschakeld. Heeft misschien een paar pogingen nodig, of druk op F8 direct na het inschakelen voordat het Windows scherm met het balkje word getoond. Eenmaal in veilige modus nog eens Fsecure verwijderen in Programma's Toevoegen/verwijderen.

Als dat niet lukt, probeer de tijdelijke gratis versie van Your Uninstaller! dan eens. http://www.ursoftware.com/ (Free fix knop klikken, downloaden/installeren en uitvoeren).
Via Your Uninstaller! kun je programma's verwijderen. Veel beter dan via Windows. YU verwijdert ook achtergebleven bestanden, en kan nog veel meer.

Een andere mogelijkheid is de gratis Revo Uninstaller: http://www.revouninstaller.com/



Suc6!
 
erwinvos
Als je wat bekend bent met het file en registry gedeelte van Windows en geen tijdelijke software wilt installeren kun je ook nog het volgende doen:
- Verwijder de files handmatig van je C-schijf
- Bij meldingen over dat gegevens in gebruik zijn moet je het proces even killen in de taskmanager
- Dan regedit opstarten en in HKCU en HKLM alle de referenties naar f-secure verwijderen. Meestal wordt de sleutel aangeduid met de naam van het bedrijf of de applicatienaam
- Daarna binnen het register zoeken naar bijv. F-secure om de sleutels in HKCR te verwijderen
- Nu installeer je een registry cleaner. Zijn wel gratis te vinden

Problem solved
Is wat omslachtig misschien, maar ook rigoreus. En in eerste instantie kun je de oplossing van TCP proberen als je het niet erg vindt om tijdelijke software op je machine te zetten.
543451902
 
cmul
Met veilige modus verwijderd en de tijdelijke bestanden staan er nog op. Met Revo verwijderrd ook geen resultaat. In veiligemodus en met Revo ook geen resutaat.
Wat een probleem hé.
Gewijzigd door cmul op 15-06-2009 11:56
 
MaXMhZ
Dan blijft alleen de removal tool van f-secure over:

http://support.f-secure.com/enu/corpo...veav.shtml
 
cmul
Angry Dat was de oplossing alle restanten zijn verwijderd. Bedankt voor het meedenken.
Gewijzigd door cmul op 15-06-2009 13:48
 
MaXMhZ
mooi zo! succes verder Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Achtergebleven files van veiligheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet-veiligheid horizon Internetbeveiliging : 2 15-10-2015
Advertentie