obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding modem valt continu weg
jOzh
De afgelopen 2 dagen geen bittorrent client draaiend gehad. Wanneer er helemaal geen internetactiviteit is, blijft de verbinding in stand. Gisteravond echter heb ik een aantal speedtest.net testjes gedaan, waarna het aantal uncorrectable codewords flink opliep in het modem.
Daarna nog even intensief gebrowsed en toen klapte de verbinding er weer uit. Stekker van het modem er 30 sec. uit en toen had ik weer verbinding.

Het lijkt er dus op dat het modem problemen krijgt wanneer er (veel) internetactiviteit plaatsvindt.
 
erwinvos
Dan lijkt het er sterk op dat je modem niet helemaal frips is. Dit mag namelijk niet gebeuren.
Ik kan nu even niet kijken of het kan maar misschien kun je het motorola modem wel resetten naar zijn factory defaults.
Of via een knopje op het modem of via de 192.168.100.1 (volgens mij) en dan een reset van de software
543451902
 
epschol
Het lijkt er volgens mij meer op de de QoS in de Ziggo switch niet helemaal goed is. Bij de nieuwe Arris modems komt dat sterk om de hoek kijken. De QoS (quality-of-service) instelling in de Ziggo switch bepaalt hoeveel verkeer je krijgt, maar dat ding regelt de snelheid soms niet goed en laat als je veel verkeer vraagt soms helemaal niets meer door. Na korte of langere tijd herstelt dat zich weer. Je kan het goed zien als je een test doet op http://myspeed.visualware.com en dan na testen de grafiek bekijken. Je ziet dan hoe je signaal in mootjes wordt gehakt en soms wegvalt, typische snelheid-regel fouten. Je ziet dan ook dat er soms geburst wordt op heel hoge snelheid en dan weer even niets en dat verklaart waarom veel routers thuis het laten afweten, die kunnen die bursts niet aan. Je hebt echt een router nodig (met Docsys3 zeker) met een gigabit wan ingang. Die zijn er nog niet veel, D-link en binnenkort Draytek (2170) hebben hem bijvoorbeeld wel en als je wat meer te besteden hebt, Cisco heeft er genoeg.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding modem valt continu weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie