obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
laagvolume HD kanalen ne 1 2 en 3
dollepret
Hier in medemblik (NH)hetzelfde probleem met de Samsung DCB-H360R.
Ned 1-2-3 HD een stuk zachter dan alle andere kanalen!

Ik las ergens trouwens dat NET5 ook al in HD uitzend op kanaal 15 (Noordholland)maar ik kan op mijn samsung kanaal 15 niet krijgen wel 14 en 16,hoe kan ik dit handmatig instellen iemand een idee............
 
MisterSenseo
Ik denk dat ik de oorzaak van dit geheel ontdekt heb.
Als je je decoder niet op de Nederlandse taal hebt staan dan is inderdaad Ned 1,2 en 3 in het NL veel zachter dan de rest van de kanalen.
Nu heb ik de standaard language op Nederlands staan en heb dus om die reden nooit het verschil gehad tot ik op de afstandsbediening op Ned 1 op Dutch drukte en ineens het geluid veel zachter werd.
Ik ben gaan zoeken en als je dus je standaard taal op Nederlands zet zou je het hele probleem niet meer mogen hebben.
Ik spreek uit ervaring met de Cisco 8455 DVB maar hoe het met de andere decoders werkt weet ik niet.
Ik dacht even melden,niet geschoten is altijd mis toch ?
Wie weet werkt het bij iedereen wel zo,laten we het hopen.

Groet,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
JAM1971
Bedankt 'MisterSenseo'. Ik ben weer een stapje verder.
Om het plaatje even duidelijk te krijgen: Ik heb de Samsung PS50B650 Plasma met een CI+ CAM van Ziggo.
Bij mij zat het dan niet in de instelling voor de audiotaal (die stond al op Nederlands), maar in de instelling voor de geluidsformaat. Die stond bij mij op Dolby Digital. Toen ik deze op MPEG zette was bij mij het probleem van een lager volume op NED 1, 2 en 3 HD opgelost.
Er treedt dan echter wel een minder prettig bijeffect op. Bij sommige kanalen (zoals Discovery HD) die een meerkanaals Dolby Digital signaal doorgeven wordt automatisch het signaal herkend (en netjes aan m'n A/V-receiver doorgegeven). Bij andere kanalen helaas weer niet (zoals bij National Geographics HD). Het wel of niet doorgeven van het meerkanaals Dolby Digital signaal lijkt af te hangen van de ingebouwde decoder in m'n TV.

Conclusie: in mijn geval is het dus een compromis en geen échte oplossing.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laagvolume HD kanalen ne 1 2 en 3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
film1 kanalen Klacht over Ziggo : 4 25-03-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Infoberichten kanalen lijst mobiele telefoon Ziggo mobiel telefonie : 3 17-11-2012
Geen ontvangst van alle TV kanalen van Ziggo Digitale radio of televisie storing : 11 04-08-2011
Advertentie