obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
internet storing
Puma

Quote

kezeltje schreef:
Ik was in de veronderstelling dat Ziggo een kabelaar was,
Nu hebben jullie het over meterslange platte telefoonkabel.
Wat voor een zooitje is dat nou.
Make up your mind.
Ik heb gelukkig een coax-kabel waar internet en TV en telefoon doorheen gaat.

gegroet,
Jan


Lezen is soms ook heel moeilijk. Ik gaf een voorbeeld!

Disconnects komt niet vaak voor bij kabel internet. Het kan verschillende redenen hebben. Hiervoor moet je toch echt bij Ziggo zijn!
 
ceesvb
Is vervangen van mijn huidige bekabelde systeem, waarvan ik het modem moet plaatsen in de woonkamer, nl. vlakbij de daar aanwezige muurkontaktdoos, door een draadloos systeem met een ADSL modem/router in de meterkast, op een daar aawezige telefoonaansluiting, afgezien van de kosten, een goed idee; ben geen gamer??
 
mesa57
@chrisd : draadloos is qua snelheid lager dan bekabeld.
Voor een 20mb abo hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik had hetzelfde probleem als jij, dus mijn modem staat gewoon in de woonkamer en werkt prima. Je moet wel goed weten waar je mee bezig bent. Het kan dus wel, maar onder bepaalde voorwaarden.
 
ceesvb

Quote

mesa57 schreef:Je moet wel goed weten waar je mee bezig bent. Het kan dus wel, maar onder bepaalde voorwaarden.
mesa57, wat bedoel je daarmee?
 
mesa57
Ik heb b.v. een collega die splits het signaal 4x af in de meterkast en denkt dan dat hij in de woonkamer nog een normaal signaal heeft. Dat gaat dus niet werken. Je moet je installatie zorgvuldig plannen en uitstekend materiaal gebruiken, dan is er heel veel mogelijk. Ik kan daar verder geen algemeen antwoord op geven, want per huisinstallatie is dat verschillend. Overigens denk ik dat je problemen ergens anders door veroorzaakt worden, bijvoorbeeld een defect modem. Om uit te sluiten dat het aan je huisinstallatie ligt zou ik toch het modem eens direct op het AOP aansluiten. Als het dan nog niet werkt kun je zonder financiele consequenties een monteur laten komen. Kun je trouwens aan het modem (lampjes) of de status pagina niet zien dat er wat aan de hand is ?
Gewijzigd door mesa57 op 12-02-2010 19:44
 
ceesvb
@mesa57
Mijn vrouw wil van de kastjes en kabels in huis af: alleen een modem al dan niet met een aparte router in de meterkast en verder draadloos.
Momenteel hebben we, afgezien van mogelijk incidentele disconnects geen problemen met de kabel-aansluiting, maar vragen ons af of we die misschien wel krijgen met ADSL, waarvan het signaal blijkbaar niet zo sterk is als van kabel??
 
mesa57
Kabel of adsl, dat heeft niets met een draadloze router te maken. Als je adsl neemt is de kans dat je snelheid lager dan 20mb ligt vanwege de afstand naar de centrale wel groter. Maar het draadloos bereik blijft hetzelfde. Draadloos kan een groot probleem worden als er bij je in de buurt al veel wifi stations staan. Voorbeeld : een kennis van me in hartje amsterdam ontvangt in zijn woning zo'n 20 andere wifi stations. Dat die met elkaar gaan storen mag duidelijk zijn. Een vaste kabel verdient altijd voorkeur. Van de andere kant : ik woon in een dorp en tel 1 a 2 andere wifi stations, dus geen probleem hier.

En die disconnects : zowel een kabel als een adls modem kan stuk zijn. En zowel een adsl kabel als een ziggo kabel kunnen gebreken vertonen. En zowel een adsl centrale dslam kaart als een aansluiting in een wijkkast kunnen stuk gaan. Alletwee net zo gevoelig voor storingen dus.
Gewijzigd door mesa57 op 12-02-2010 20:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie