obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
geen beeld rtl4, rtl5, sbs6 en rtl 7
BeKr
Wiseguy, ik heb hetzelfde probleem als jij, ik ben sinds vandaag in het bezit van de Samsung BCD-H380R, en rtl 4, 5, 7 en SBS zijn erg slecht, blokkerig en daarbij vreemde geluiden. Ik vroeg mij af of jouw probleem inmiddels is verholpen, en zo ja, hoe heb je dat gedaan? Ik hoor het graag van je.
Gr.
 
wiseguy
Door tijdgebrek ben ik nog niet met de kabels in de weer geweest.
Gisteren leek het er op dat het probleem vanzelf opgelost was maar helaas, na 1.5 uur kijken en schakelen werden de genoemde zenders plotseling weer net zo onbetrouwbaar als voorheen. Ik moet er echt eens wat aan doen.

@ BeKr, Je probleem is niet precies hetzelfde, ik heb geen gestoord beeld of geluid. Bij mij is het 100% wel of 100% niet.

Grt
 
Undertaker
@ BeKr

Hoe zit jouw bekabeling?
Welke stekkertjes gebruik je? gegoten of zelf aangemaakt
en hoe heb je de aansluitingen opzich zitten?


Met vriendelijke groet, Undertaker
 
wiseguy
Er is een monteur geweest om het binnenkomend signaal te meten. Alles goed dus het ligt aan het kastje.
Morgen bellen om een nieuwe te krijgen.
Ik neem aan dat dat de storing wel zal verhelpen
 
Catweazle1978
En Wiseguy? Was dat het probleem?

Bij mij is het nog vreemder...:

Sinds dit weekend mijn digitale kastje (IR-FOX C) boven geinstalleerd (stond beneden). Nou heb ik boven blokkering beeld op rtl 4, rtl5, rtl7 en sbs6. Echter, beneden (nieuw kastje met harde schijf van Humax) is het beeld gewoon goed!

kan ik dan de conclusie trekken dat het aan het kastje ligt? Naar boven toe is het signaal wel 2x onderbroken (doos in de muur en een splitter), maar de andere zenders zijn allen prima! Kan dan toch niet aan het signaal liggen lijkt me?

Wil niet Ziggo gaan bellen. Vooral niet door alle verhalen hier.... Hoop dat iemand mij zinnig advies kan geven!!
 
BtotdeO

Quote

Catweazle1978 schreef:
En Wiseguy? Was dat het probleem?

Bij mij is het nog vreemder...:

Sinds dit weekend mijn digitale kastje (IR-FOX C) boven geinstalleerd (stond beneden). Nou heb ik boven blokkering beeld op rtl 4, rtl5, rtl7 en sbs6. Echter, beneden (nieuw kastje met harde schijf van Humax) is het beeld gewoon goed!

kan ik dan de conclusie trekken dat het aan het kastje ligt? Naar boven toe is het signaal wel 2x onderbroken (doos in de muur en een splitter), maar de andere zenders zijn allen prima! Kan dan toch niet aan het signaal liggen lijkt me?

Wil niet Ziggo gaan bellen. Vooral niet door alle verhalen hier.... Hoop dat iemand mij zinnig advies kan geven!!



Ligt wel degelijk aan binnenhuisbekabeling. De zenders die jij opnoemt zitten allemaal op een frequentie op de kabel die dus verstoord wordt. Dit komt door de binnenhuisbekabeling die afgesplitst van het signaal van beneden naar bovenloopt. Waarom ik zeker weet dat het in de binnehuisbekabeling zit is omdat je op de andere decoder wel goed beeld hebt.
Test eventueel Humax nogmaals beneden, als het beeld dan nog steeds blokt moet je de Humax herinstalleren. Dit kun je doen in het menu onder de opties installatie en dan fabrieksinstellingen herstellen. Vul wel juiste Freq en NetID in (https://static.ziggo.nl/images/handleiding-digitale-televisie_tcm14-1911.pdf)
 
Catweazle1978
Heel veel dan voor je reactie en advies BtodeO!! Ik ga er straks direct mee aan de slag.

Vond het alleen raar omdat analoog alle zenders het doen en digitaal ook, op die vier na! Dan kan het toch niet komen doordat je het signaal 2x onderbroken hebt??

Ik ga sowieso de kastjes omgekeerd testen en daarna, indien nodig, herinstalleren. Hoop van harte dat het dan is opgelost anders zou ik het echt niet weten.....

Ik laat sowieso weten of het geholpen heeft of niet :S. In dat laatste geval hoop ik op.....
 
Catweazle1978
BtodeO: Ik lees je bericht net nog een keer.... Eigenlijk zeg je dat die vier zenders op een frequentie zitten die worden verstoord. Maar hoe zorg ik er nou voor dat die storing wordt verholpen? Kan allerlei andere splitters gaan kopen en 1 onderbreking weghalen, maar als dat het is dan zouden toch alle andere zenders ook moeten storen (ben een leek, sorry...).

Ik snap dat je zegt dat wanneer het kastje van boven ook beneden storing geeft, dat het aan het kastje ligt. Dan herinstalleren. Maar als het beneden goed is en boven dus niet, wat dan....

Maar goed, ga eerst de kastjes even omwisselen en dan zien we weer verder :SGrin

Thanks sowieso!
 
Catweazle1978
Nou, schiet mij maar lek.....Angry....

Heb het nw Humax kastje van beneden (met harde schijf) boven geprobeerd en nog steeds storing op alleen de 4 eerder genoemde zenders.... Kastje wel teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat werkt niet.

BtodeO, je vertelde over de storing in de frequentie op alleen die 4 kanalen. Wat rest mij nu nog? De aansluitingen bij de splitters controleren? Lijkt mij zo zinloos daar alle andere zenders perfect doorkomen?!?!?

Hoop dat je nog een suggestie hebt......

Veel dank alvast!
 
BtotdeO

Quote

Catweazle1978 schreef:
Nou, schiet mij maar lek.....Angry....

Heb het nw Humax kastje van beneden (met harde schijf) boven geprobeerd en nog steeds storing op alleen de 4 eerder genoemde zenders.... Kastje wel teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat werkt niet.

BtodeO, je vertelde over de storing in de frequentie op alleen die 4 kanalen. Wat rest mij nu nog? De aansluitingen bij de splitters controleren? Lijkt mij zo zinloos daar alle andere zenders perfect doorkomen?!?!?

Hoop dat je nog een suggestie hebt......

Veel dank alvast!


Probleem zit in je bekabeling die naar boven loopt. Mogelijk probleem in splitters. Evt kun je de kabel die naar bovenloopt rechtstreeks op hoofdaansluiting aansluiten als test.
Het klopt dat andere zenders het wel goed doen. Oorzaak dat 4 eerder genoemde zenders storing hebben is door de freq. waar deze zenders zich op bevinden deze wordt verstoord, de andere freq. komen goed door. Mijn ervaring is dat deze meestal door splitters niet goed doorkomen. Dus kijk eerst of probleem bij splitters ligt anders andere kabel testen. Als probleem bij splitters ligt kijk dan of de aansluitingen niet goed op elkaar passen anders nieuwe splitter(s) kopen of versterker (neem ze dan wel met het kabelkeurmerk).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen beeld rtl4, rtl5, sbs6 en rtl 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie