obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid verschilt
AtHome
Hallo
Ja Ja.. ik weet dat, bij elke verandering even van het stroom halen.

En wat is mij nu gebeurd, geloof het of niet. Ziggo heeft niet teruggebeld. En mijn router die ik vorige week maandag retour heb gestuurd naar Service Planet Rdam, is niet aangekomen volgens hen. Ik heb het pakketnr ingevuld bij TNT post en daar is te zien dat het 23 juni is afgeleverd.

Nu zul je zeggen, zo'n pakje is verzekerd. Maar toen ik hen aan de telefoon had, zei ik dit is de 2e x al dat de router stuk is en nog maar 3 maanden in gebruik. Moet ik nu weer 6,75 verzendkosten betalen. Dat hoefde niet. Dus een antwoordnr gekregen.
Nou daar sta je dan, oude router foetsie en geen andere. Al 3x gebeld naar hen wat de oplossing is, ze zouden terugbellen. Daar wacht ik nog op. Maar ik denk dat dit weer geld gaat kosten. Maar ik heb al zoveel toestanden gehad door die router. Ik vind ze mogen me wel wat tegemoet komen.

Vrijdag zou er door Ziggo een nieuwe kabel gestuurd worden, ik mag hopen dat die niet zoek is geraakt. Want die heb ik nog niet binnen

Al met al begin ik alles spuugzat te worden. Ik betaal veel geld en zit als enigste op de pc hier met een kabel dwars door het huis naar de meterkast. Ze roepen hier al stap maar over naar een andere provider, want dit is niks zo!

Tja waar ligt de schuld? Ziggo advies neem nou alles in 1 extra, en op mijn laptop een snelheid van 16 ipv 50

Of ...

Service Planet, die gewoon doodleuk zegt het is niet aangekomen. Ik wil dit gewoonweg niet geloven.
Gewijzigd door AtHome op 29-06-2010 21:11
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo

Quote

AtHome schreef:
..................Tja waar ligt de schuld? Ziggo advies neem nou alles in 1 extra, en op mijn laptop een snelheid van 16 ipv 50

Of ...

Service Planet, die gewoon doodleuk zegt het is niet aangekomen. Ik wil dit gewoonweg niet geloven.


Bij elke willekeurige andere ISP ga je echt geen hogere snelheid halen draadloos als je laptop 54 Mbit is hoor.
Je haalt met DraftN 300 Mbit maar net aan de 50 Mbit,als je al dat geluk hebt.
Voor wat jou andere problemen,als het goed is lezen de heren van het WebCareTeam ook mee en die nemen hopelijk contact met je op,want deze service is inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
AtHome
Pb verstuurd.

Ze zouden een 5 opsturen. Maar hoe zit dat dan als de snelheden verhoogd worden bij ons van alles in 1 extra (50) naar 80 b.v. dan kan die kabel dat toch niet aan. Ik heb dat ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar.

Ik lees al e.e.a iets over snelheidsverhogingen. Waar blijf ik dan straks met mijn (draadloos) laptop (16mb)

Nog steeds niet teruggebeld. En inderdaad het was zo'n goed gesprek ik had er alle vertrouwen in.
Zoals hij ook zei. Als ik iets beloofd, dan doe ik dat ook.

Dit is de 2e keer al dat dit mij overkomt vanaf dat ik met dit gedoe bezig ben.

Maar ja! Helaas.

Ik ben gisteren terug gebeld door Service Planet.nl. Ze hebben gezocht naar de router maar is niet te vinden. Ik vroeg gelijk naar de mogelijkheden. Het pakketje is dus niet verzekerd bij een antwoordnr. Maar verdorrie, is de klant dan altijd de dupe. Ik zie toch bij TNT dat het afgeleverd is op 23 juni 2010. Wat hun personeel er mee doet, daar heb ik toch geen controle over.

Ik stelde voor om die € 10 over te maken en hij mij de Netgear Premium opstuurt. En dan kan hij verder gaan zoeken. maar dat doen ze natuurlijk niet. Ik word er niet wijzer van. Hij zei dat hij binnen een week terug zou bellen.
Dus ik zei gelijk, wat schiet ik hier mee op. Ik zit hier als enigste op internet met een oude kabel van een andere computerwinkel door de huiskamer. Abonnement waar ik niks aan heb zolang ik die router niet heb.

De overige personen hier, wat die ervan vinden. Dat zal ik maar niet neerzetten.
Maar ik kon lullen als brugman, het interesseert hen gewoon niet. De klant mag wachten, wachten, wachten. Zodat het langzaam één grote ergenins wordt.

Ik die toestemde naar een ander pakket is hier de schuldige natuurlijk.
Gewijzigd door AtHome op 30-06-2010 13:31
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo
En wat betreft de snelheid :

54 Mbit haalt max 23 Mbit,reken zelf maar uit !
300 Mbit haalt max 75-80 Mbit,reken maar uit !

De snelheden die door de fabrikanten worden aangegeven zijn fake!
Ik heb het zelf met mijn verbinding,120 Mbit bedraad,75 Mbit draadloos,de huidige routers kunnen de snelheden van nu simpelweg niet aan,zelfs DraftN niet.
Draadloos is prachtig maar niet voor de nieuwe snelheden van Ziggo en UPC.
Het is handig als je moeilijk je kabels kunt wegwerken of als je per sé draadloos wilt,maar je zult er rekening mee moeten houden dat je snelheid inlevert.
Ziggo Alles in één extra heeft nu nog een snelheid die door DraftN 300 Mbit gehaald wordt ( 50 Mbit ) maar zodra heel Nederland op de nieuwe snelheden zit,eind van dit jaar voldoet zelfs een DraftN router ook al niet meer.
DWZ draadloos dan........bedraad haal je het wel met een DraftN/GB LAN router,bijvoorbeeld de Cisco/Linksys WRT320N,maar draadloos stopt het verhaal bij 75-80 Mbit.
Helaas,het is niet anders,we moeten allemaal wachten op een nieuw systeem WiFi wat minstens dubbel zo snel is zodat we ook draadloos de nieuwe snelheden aamkunnen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo
Dit is bedraad..........

864284847

........en dit is draadloos,USB adapter minder dan een meter van de router af......

864287177

Bovenstaande bewijst dat het draadloze bij lange na de snelheid van Alles-in-één-Extra niet haalt.
Advies: trek een goeie UTP kabel..............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
AtHome
Hallo Patrick, je pb gelezen en beantwoordt. De standaard router zal het niet halen, daarom volgde ik het advies ook op van hen om een andere router te nemen met bijbetaling. Dit alles gaat dus niet helemaal goed, en waarschijnlijk ook niet lukken.

Ik wend me nu tot jou en wacht in spanning op je pb natuurlijk. Ik ben een beetje een leek, maar wat is een 'N' router ? Waar MisterSenseo over schrijft waarschijnlijk.

Die service planet adviseerde: Netgear Premium is dat er ook zo één?

----------------

Hallo MisterSenseo,

Je hebt er duidelijk verstand van. Ik heb het een paar keer moeten lezen hoor!

Ok, ik begrijp dat je draadloos de snelheid niet kan halen. Maar wat ik, en mijn dochter ook heeft met de draadloze laptop 16 mb, is toch wel erg laag !!!

Goede UTP Kabel, die 5 moet het toch ook aankunnen, heb ik begrepen inmiddels?

Groetjes
Gewijzigd door AtHome op 30-06-2010 21:15
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo
Die 16 Mbit is eigenlijk niet eens slecht als je standaard WiFi hebt,54 MBit dus........zeker als de afstand tussen router en laptop groter is dan 5 meter kan de snelheid hard teruglopen.
Voor 300 Mbit is het wat mager,maar door muren en plafonds door kun je het verwachten.
Draadloos is hardstikke leuk,als alles in 1 ruimte is,men roept wel dat het allemaal kan en dat is ook wel zo maar verwacht geen mega snelheden......
CAT5 kabels kunnen snelheden aan tot 100 Mbit,dus als je eronder blijft met je verbinding en je hebt geen kabel van meer dan 150 meter is er niks mis mee............CAT5E of CAT6 is voor Gigabit snelheid en voor afstanden van boven de 300 meter.......
Het beste werkt dus kwalitatief zo hoog mogelijk om CAT5E of CAT6 kabel te nemen,ikzelf werk met CAT5E kabels,en de langste die ik hier heb is 45 meter en werkt zonder verlies......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Undertaker
Cat6 is irritant teknippen, heb het nou een aantal keer gedaan, maar wat een probleem geval als je alleen die normale RJ45 stekkertjes heb zeg....
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
AtHome
Hallo
De kabel zojuist ontvangen van Ziggo. En ? YEPGrin deze doet het wel rechtstreeks van modem naar pc.
Deze kabel is toch dikker als die andere van Ziggo en er staat op allebei een 5
Toen even de snelheid gedaan Ziggioiohoooooooooooo 1277967721-970
1277968265-710

Nu mijn router nog, en dan is straks hier iederéén weer blijer!

Patrick: Nog wel even benieuwd naar je antwoord op mijn vraag in het berichtje hiervoor (N-Router)!

Zojuist ServicePlanet.nl in R'dam gebeld. Hopelijk adviseert Ziggo dit bedrijf niet meer bij hun klanten. Ik had 2x een 'maandagmorgen' router. De laatste heeft 3 maanden gewerkt.

Zo vaak gebeld, ik zou teruggebeld worden. maar dat hebben ze maar gelaten, omdat ik nogal boos ben natuurlijk.
Maar toen ik net belde zeiden ze dat ze gemaild hadden. Ik had niets ontvangen. (ze hadden een verkeerd emailadres)
Net dit emailtje ontvangen: ShockSad

Geachte,
>
> wij hebben uw router ontvangen, u vraagt om een omruiling voor een ander product.
> Ik wil u hierbij melden dat dit niet mogelijk is en wel om de volgende reden.
>
> Uw doos is beschadigd, zowel intern als extern. Ook missen er enkele accesoires
> zoals een netwerk kabel en enkele boekjes en een cd.
> Doordat bovenstaand het geval is, is omruiling voor een ander product niet
> mogelijk.
> Wij kunnen uw router hooguit omruilen voor een zelfde type.
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> William namens het Service Planet support team.


Hier word ik dus even helemaal niet goed van. Ik heb op 22 juni j.l. telefonisch contact gehad, en doorgenomen wat er allemaal in moest. De doos is dus door iemand opengemaakt, en beschadigd. En nu is de klant weer de dupe van dit alles. Brrr.
Nooit en ook nooit meer iets in huis van service planet.nl

Ik heb teruggemaild, dat ze dan maar dezelfde slecht werkende router maar moeten opsturen, want daar heb ik tenslotte recht op, dacht ik zo! Dan geen Netgear Premium Ik wil niets meer betalen aan ServicePlanet.nl

Nu wil ik snel, heel snel een goede router. En spoedig allemaal weer lekker internetten hier. Ik wacht nog steeds in spanning af op een reaktie hier!
Gewijzigd door AtHome op 01-07-2010 13:14
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Hallo
Even wat recht zetten:

Ik ben net teruggebeld door die bewuste vriendelijke helpdeskmedewerker van Ziggo. Het was weer een leuk gesprek. Ik zei hem.. Je zou toch eerder terugbellen? Hij had vandaag in de agenda staan. Dus dat was een communicatiestoornis.

Nu mijn laatste probleem router nog op zien te lossen. Ik had dus in een opwelling hun email beantwoord (serviceplanet.nl/www.sluitallesaan.nl) met stuur diezelfde router maar weer, want ik wil geen nieuwe daar bestellen.

De service van Serviceplanet.nl is beneden alle peil. Ik kan er net als hun toch ook niets aan doen, dat de teruggestuurde router zowel extern als intern beschadigd is. En er onderdelen missen. Dus ik wil hun houden aan de telefonische overéénkomst. € 10 bijbetalen en een betere router. Dit was afsgesproken ivm de snelheidsverhogingen die er nu inmiddels is en er komt nog meer aan:

Net lees ik dit van iemand op dit forum.

De Netgear Premium? Is dat echt een goede? Of wat ik hier lees over Linksys. Maar sommige werken ook weer niet goed, vertelde vm iemand van Ziggo.
Dit is mss ook wel wat. Ik weet het echt niet meer. Wel weet ik, dat ik zo snel mogelijk een router in huis moet hebben.

Graag zie ik jullie reakties tegemoet
Gewijzigd door AtHome op 01-07-2010 17:59
Thuis bij AtHome
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid verschilt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet (Liberty Global) werkt aan 1Gbps internetsnelheid via de kabel Ziggo nieuws : 1 30-08-2014
Internetsnelheid variert factor 10 Klacht over Ziggo : 9 26-04-2014
Instabiele internetsnelheid. Storing : 6 02-04-2013
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid Nieuwsgroepen : 12 16-12-2012
Internetsnelheid betreurenswaardig laag Snelheid : 2 02-06-2012
Advertentie