obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid verschilt
AtHome
Hallo, ja of het in mij is opgekomen??? Fijn deze vraag !

Ja vertel mij wat! Ik heb ze tig keer aan de telefoon gehad. En de laatste keer werd gezegd dat de problemen opgelost waren. En dat ik mijn laptop aan het modem moest doen. Daarvoor nieuwe bedradingen gekregen. Weer daarvoor in de veilige modes opstarten. En de keer daar weer voor, alles doorlopen hoe het ingesteld staat. En al die andere keren, zal ik je besparen. Ze laten me van alles doen. Maar het resultaat is 0,0. En ze blijven het probleem bij mij zoeken !!

Ik moest geduld hebben want ze hadden wat interne problemen die opgelost moeten worden. En nu kijk ik het aan tot eind december.
Fijn, einde van het jaar ben ik een half jaar bezig. Slordig en een slechte zaak als een provider nu al meer als 3 maanden nodig hebt om alles op een rijtje te krijgen.

Met een resitutie van een gedeelte van wat ik betaal zal ik niet mee akkoord gaan. De ergenis is te veel en te lang geweest.

En dan krijg ik zo'n vraag voorgeschoteld hier !!! Ja, dat heb ik ze elke keer vertelt. En elke keer moest dan dit doen en dan weer dat doen. Terwijl ik voor 100% weet dat het aan Ziggo moet leggen.
Gewijzigd door AtHome op 03-10-2010 12:38
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo
Tja,zoals heel velen en zelf ik zelf ook ben je op een rottig tijdstip abonnee geworden,precies in een upgrade proces........zoals altijd gaat alles fout wat er fout kan gaan,ze roepen dat het goed komt maar daar kun je meestal lang op wachten,helaas.
Het enige wat ik je kan vertellen is dat het bij mij 100% goedgekomen is,is misschien een hoop voor eenieder die nu grote problemen heeft terwijl Ziggo roept dat het goed zit........Wink

Geduld is en blijft een schone zaak.
 
Undertaker
Ach, uiteindelijk komt het allemaal goed, ik en MisterSenseo wonen heel dicht bij elkaar in de buurt, we hebben in het begin veel gezeik gehad, en het loopt nu Vlekkeloos!
 
AtHome
Nou ik ben al een tijdje bij Ziigo hoor ik had eert AtHome alleen ik heb toegestemd in een ander pakket !!!

Maar op dit moment is mijn snelheid ok, alhoewel ik deze maand ook welg tig keer ook een schildpadverbinding had.

Maar even heel iets anders:

Mijn dochter heeft ook Ziggo genomen. Beiden ook weinig verstand van wat techniek betreft.
Het is nu zo:
Ze hebben een abee modem alle lichtjes branden, er is internetverbinding. Maar ze kunnen niet op internet komen. Ik heb al gegoogeld. Maar ik ben er nog niet uit. Het enigste wat ik me kan bedenken, dat het modem goed is, maar de oorzaak niet weet waarom de pc geen contact heeft met het modem.

Is er mss iemand die mij duidelijkheid daarover kan geven, zodat ik bij hun wat kan gaan proberen.

Alvast bedankt
Groet Louise
Thuis bij AtHome
 
MisterSenseo
Eerst modem zonder iets laten starten,dan als hij geheel gestart is,een pc direct dus zonder router eraan koppelen.
Zorg dat je netwerkadapter geheel automatisch staat en er geen IP ingegeven is.Desnoods pc restarten.
Internet starten,bij voorkeur IE of Firefox,dan kom je op de activatiepagina van Ziggo,als je daar de aanwijzingen volgt kom je op een pagina waar je loginnaam en activatiecode moet invoeren,doe dit,klik op "volgende" maak een emailadres aan,klik als laatste op "ga naar de Ziggo website"(of zoiets.......)
Modem zal zich resetten,laat alles aangekoppeld zoals het is,nadat het modem geheel gestart is restart je je pc,maar laat hem aangekoppeld.
Als dan de pc gerestart is zul je internet hebben.
Zet modem uit.
Zet pc uit.
Koppel pc af van het modem.
Start modem.
Koppel router aan modem.
Zet router aan.
Koppel pc aan router.
Zet pc aan.
Alles moet nu werken.
Werkt het niet of kom je niet door die activatiepagina heen,Ziggo bellen om het modem door hen te laten activeren of wacht tot het één en ander echt actief is,maar dat vraag je dan aan de desbetreffende medewerker.

P.S Dit staat ook in de handleiding die meegeleverd is in de doos van het doe-het-zelf pakket...........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
AtHome
Ok bedankt voor je antwoord. Ja, ik zal er heen moeten. Maar het internet was eerst ok. Ze dachten dat ze een virus zouden kunnen hebben.

Ik zal dit toch even uitprinten. En doe het in'm'n mapje: 'Mogelijke Oplossingen' En dan ga ik er volgende week even heen.

Groetjes Louise
Gewijzigd door AtHome op 30-10-2010 18:15
Thuis bij AtHome
 
AtHome
Nadat ik bovenstaande van je uitgeprint had ben ik nog even verder gaan googelen. Want ik vond het raar, ze hadden wel msn en geen internet.

De oplossing van jou was het dus niet.
Ik had eerst alles van stroom gehaald. Modem weer aan stroom, even gewacht en toen pc aan modem (router hebben ze niet)
Maar geen resultaat.

Toen een oplossing van het googelen: Uit het niets was er bij iemand bij Laninstellingen ' proxy' aangeklikt. Maakt mij niet uit of hij het zelf mss gedaan had. Maar ik nam het mee, als mogelijke oplossing.

En zowaar dat bleek het te zijn!!!! Er was weer internet.

Toen wilde ik opschonen, lukte maar duurde wel lang. Daarna schijf defragmentatie, maar liep vast.
Weer naar internet gegaan, en e.e.a. aangeklikt. Maar liep weer vast.

Toen ik vroeg hoe oud die pc eigenlijk was, Schrok ik me een hoedje, ik ben acuut gestopt. Daar ga ik geen energie insteken. Dit gaat niet werken. PC is van 95. De groeten, dacht ik.

Gisterenavond via MP een schitterende 2e hands gekocht, een pracht ding! Gelijk naar hun gebracht.
Zij blij, ik blij.

Groetjes
Gewijzigd door AtHome op 05-11-2010 08:43
Thuis bij AtHome
 
mailpim
mijn overstap van plus naar extra zorgde wel dat ik een nieuw Ubee modem kreeg. Niet eens om gevraagd. Het kan dus wel gewoon en het is denk ik niet dat ziggo het niet wil
 
MisterSenseo
Ik denk dat dit een op zichzelf staande fout is geweest want ik hoor het meer dat men altijd een nieuw modem krijgt bij overstappen,zelfs als ze al een Ubee hebben.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
pulseradio
oke bedankt voor de info zal zo gaan bellen, momenteel is het weer oke 18 down en bijna drie up.
maar dit kan ook zo weer omslaan naar 0.6 down en 1.8 up.
word vervolgd...
greetz john
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid verschilt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet (Liberty Global) werkt aan 1Gbps internetsnelheid via de kabel Ziggo nieuws : 1 30-08-2014
Internetsnelheid variert factor 10 Klacht over Ziggo : 9 26-04-2014
Instabiele internetsnelheid. Storing : 6 02-04-2013
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid Nieuwsgroepen : 12 16-12-2012
Internetsnelheid betreurenswaardig laag Snelheid : 2 02-06-2012
Advertentie