obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Decoder van Ziggo zat? Een eigen decoder gekocht? Meld hier de ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ervaring met samsung smt-c7140a
McBeukie
Als je de decoder aan laat staan ivm opstarttijd zal hij dan niet veel meer stroom gebruiken en eerder kapot gaan. Maar goed wel lekker dan heb je wel direct tv.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
McBeukie
Zijn er meer mensen die , wanneer ze naar de radio luisteren met de samsung en dan het geluid via de optische kabel naar de reciever, dat dan het geluid met enige regelmaat wegvalt voor een seconde.??
 
Codemeister
In reactie op eerdere opmerkingen qua 1080i en 1080p:

TV is alleen te bekijken op 1080i. Het verschil met 720p is hier nihil, echter heb je bij 1080i meer beeldlijnen. Het verschil kun je het beste zelf bekijken. Ik heb me ooit laten vertellen dat het bij de ene TV beter beeld geeft dan bij de ander.

Bij het bekijken van een BD (BluRay-disk) zul je pas 1080p gebruiken.
 
McBeukie
Zie net op de Samsung website dat de C7140 als beste koop bij de consumentenbond is getest........ Dan hebben zij zeker een ander apparaat gehad hahahahaha.. Maar goed ik heb nog steeds geen update van samsung gehad de opstarttijd is nog steeds een minuut of 2. Verder werkt hij uitstekend en naar tevredenheid alleen die opstarttijd is drama
Gewijzigd door McBeukie op 22-12-2010 12:25
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Undertaker
Misschien let geen hond op die opstarttijd Pfft alleen op werking NA opstarttijd Pfft
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
McBeukie
Yep zo zal het wel zijn , ze hebben hem natuurlijk aangezet zijn toen koffie gaan halen en een donut erbij. ja zo kan ik het ook..Angry
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Undertaker
Lekker toch :O we hebben tijd zat! open haard vuurtje, donut! AHHHHH tv!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
BMP

Quote

echter heb je bij 1080i meer beeldlijnen


@Codemeister,....even een aanvulling Smile 720 progressief is beter dan 1080 interlaced, 1080Progressief is natuurlijk wel beter Smile

Een c/p kijk verder op http://www.poederbach.com/PDF%27s/MIn...mooier.pdf

1080i zet de traditie van interlaced scanning voort en dus ook de nadelen. Bij digitale video wordt elke
aftastlijn opgebouwd uit pixels. Dus bij 1080i is elke lijn 1920 beeldpunten (pixels) en bij sommige
fabrikanten zelf maar 1440 pixels, die later worden uitgerekt tot een breedte alsof er 1920 pixels zijn
zoals bij de HDV2 en HDCAM standaard. Er zijn 1080 lijnen in elk beeld dus 540 lijnen in elk field. Deze
beelden worden met een frequentie van 25 beelden per seconden vertoond. Echte 1920 beeldpunten
zijn bijvoorbeeld bij de HDCAM SR, maar daar praten we over een veel hogere prijsklasse zowel in
equipment aanschaf als wel in productie workflow.
Het andere scanning formaat is 720p o.a. gebruikt in de HDV1 standaard en is een aftasting van een vol
beeld. Elk van de 720 lijnen waaruit het beeld bestaat is opgebouwd uit 1280 pixels. 720p wordt
vertoond met een frequentie van 50 vol beelden per seconde dit in tegenstelling tot 1080i waarbij 50
halve beelden worden vertoond. Dit geeft 720p een paar duidelijke voordelen in beeld kwaliteit ten
opzichte van 1080i zoals een betere beweging interpretatie en de afwezigheid van beeldafwijkingen
veroorzaakt door samenvoeging. De HDV 1 en 2 standaard zijn oorspronkelijk voor de
consumentenmarkt bedoeld maar heel goed bruikbaar voor professionals, dwz. uitermate betaalbaar met
een uitnemende kwaliteit. De quantization van deze standaard is 8 bit, de sampling 4:2:0 zoals bij DV, de
gebruikte compressie is MPEG2 en de bit rate na compressie respectievelijk 19-25Mbps. Sampling
frequentie voor helderheid is respectievelijk 74,25 MHz en 55.6875 MHz.
Bij


Veel technische termen maar de voorkeur is 720progressief.

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 24-12-2010 08:56
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Pewee
@BMP: bedankt voor je professionele post.

Ik dacht altijd al dat ik gek was met mijn mening dat 720p een beter beeld geeft dan 1080i. 1080i geeft inderdaad veel artifacts en het opschalen van resolutie geeft van die hinderlijke 'edges' waardoor het beeld scherper lijkt maar minder detail. Mijn vrouw krijgt er traanogen van...

Het hele 'probleem' zit hem in het feit dat tv's verkocht worden als full-HD (=1080p50?) en in de winkel zie je hem dan aangesloten op een blue-Ray en dan denk je WOW! maar de uitzendingen zijn volgens mij allemaal nog veel SD die in de studio opgeschaald worden en wel als HD worden uitgezonden maar met heel veel upscaling en compressie artifacts.

Je zou eens een film (HD) moeten opnemen op de pvr en parallel dezelfde film als blue-Ray afspelen. Nog niet gedaan maar het verschil zal aanzienlijk zijn.

Wat is jouw mening BMP: worden we nu allemaal voor de gek gehouden met Ned1-HD en kunnen we net zo goed naar HD-uitzending kijken op HDTV ipv fullhd tv? Bij al mijn kennissen waar ik kom met fullhd tv die zo trots zijn op hun 'scherpe' beeld denk ik vaak: wat een bagger met die edges en artifacts. Maar ja, de mening van de marketing overnemen is makkelijker dan zelf goed kijken en je eigen conclusies trekken.

Ik laat hem lekker op 720p staan....

Overigens is naast Blue-Ray ook je pc-output FULL-HD en dan zie je pas wat de tv aankan: Echte 1080p50 ongecomprimeerd waarbij je elke pixel kan onderscheiden. Waren de uitzendingen ook maar zo, dat zal wel enkele jaartjes wachten worden ivm bandbreedte....
 
McBeukie
Update .. Mijn ervaringen met de samsung zijn eigenlijk nog steeds goed. Behalve de opstarttijd en het probleem dat via de optische kabel naar de reciever het geluid om de 10-15 minuten uitvalt, ik ben er nog steeds niet achter wat dat kan zijn. En Samsung heeft ook nog steeds geen update voor het apparaat.
Ben benieuwd of het ooit nog goedkomt.Verder ben ik er zeer tevreden over het beeld is goed , opnemen geen probleem, alleen dat geluid is jammer, als ik film kijk doe ik dat toch graag via het Home theather.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ervaring met samsung smt-c7140a', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
wifi met Samsung S20 WiFi, draadloos netwerk : 4 05-06-2020
koppelen van Philips TV met samsung Radio Ziggo Gebruikers Groep : 8 02-02-2018
Samsung SMT C7140 Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 31-10-2017
Geen EPG op Samsung Smart TV Digitale radio of televisie storing : 5 17-08-2016
Advertentie